Grote-kleine-vragen-topic #8

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Plaats reactie
Gebruikersavatar
stefyvd
250km gereden
250km gereden
Berichten: 286
Lid geworden op: 28 jul 2012, 17:29
Locatie: Temse
Contacteer:

Bericht door stefyvd »

bajaboy schreef:domme vragen zijn er niet!!!! is idd een trekker voor.

men vliegwiel zit stevig vast, men poeliertrekker is gwn kapot getrokken, mss is er een andere oplossing voor?
Laatst gewijzigd door stefyvd op 21 okt 2012, 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hans.m
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1684
Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
Locatie: Nijlen, België

Bericht door hans.m »

Een vliegwieltrekker of een slagmoersleutel. Of als ik me niet vergis kan je ook het effect van een slagmoersleutel zelf creëren met behulp van een hamer en een sleutel, je moet de moer immers laten 'schrikken'.. :wink:
Gebruikersavatar
stefyvd
250km gereden
250km gereden
Berichten: 286
Lid geworden op: 28 jul 2012, 17:29
Locatie: Temse
Contacteer:

Bericht door stefyvd »

hans.m schreef:Een vliegwieltrekker of een slagmoersleutel. Of als ik me niet vergis kan je ook het effect van een slagmoersleutel zelf creëren met behulp van een hamer en een sleutel, je moet de moer immers laten 'schrikken'.. :wink:

de moer krijg ik er af maar het vliegwiel zelf niet :(
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

stefyvd schreef:
hans.m schreef:Een vliegwieltrekker of een slagmoersleutel. Of als ik me niet vergis kan je ook het effect van een slagmoersleutel zelf creëren met behulp van een hamer en een sleutel, je moet de moer immers laten 'schrikken'.. :wink:

de moer krijg ik er af maar het vliegwiel zelf niet :(


Daar heb je nou de vliegwieltrekker voor nodig :wink:
1978 chroom 60 cc
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23444
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Jeti schreef:Als ik een slagmoersleutel voor mijn compressor wil kopen, waar moet ik dan op letten?
Wat kan mijn standaard kleine compressor aan?


Is dit wat : http://www.eriqon.nl/index.html
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23444
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Tombo schreef:Die ziet er origineel uit, aan de lasnaden e.d. te zien


Lasnaden van een originele uitlaat zijn meestal ook niet echt geweldig.
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18359
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Maar dit ziet er 'minder slecht' uit ;)
Frederik
250km gereden
250km gereden
Berichten: 365
Lid geworden op: 11 feb 2008, 18:25
Locatie: Ham

Bericht door Frederik »

Jeti schreef:Als ik een slagmoersleutel voor mijn compressor wil kopen, waar moet ik dan op letten?
Wat kan mijn standaard kleine compressor aan?

Het hangt er allemaal een beetje vanaf wat je er mee wilt doen, voor zowat alle moeren los te krijgen die je in een fs1 blok tegenkomt (krukas, koppeling, tandwiel) is een goedkope slagmoersleutel, zoals soms in de aldi/lidl langskomen best geschikt. Als je wat meer wilt uitgeven, let er dan op dat het een twin hammer is in plaats van een pin clutch. Wat dit is, weet ik zelf ook niet, maar het is in ieder geval beter, verbruikt ook veel minder lucht.
Hoe groter de tank en de leiding naar de slagmoersleutel, hoe beter. Wederom hangt het er maar vanaf wat je wilt doen, een krukasmoer loskrijgen lukt best met een kleien compressor en zo'n spiraalslang, als je de wielen van een auto wilt gaan vervangen, zal je waarschijnlijk wel met een luchtprobleem komen te zitten.
Heb al enkele jaren zo'n goedkoop ding, en sinds een paar weken een professionele slagmoersleutel (steiner SR5290N), en gebruik hierbij mijn standaard gedore doppenset, en tot nu toe geeft dit geen probleem met de doppen.

Wat betreft die accu slagmoersleutels, ik zie dat de hitachi "slechts" 220Nm koppel heeft, dat is vergelijkbaar met de goedkope slagmoersleutels, maar tegen een veel hogere prijs, voordeel is wel dat je geen compressor nodig hebt.
Wat je ook kan doen is op eBay gaan kijken, zijn altijd wel elektrische slagmoersleutels te vinden, wel op 230 volt, dus met verlengkabel, voor prijzen vanaf 50 euro. Ze geven een koppel aan van 450Nm, wat al het dubbele is van die Hitachi (hoewel, zijn chinese Nm wel evenveel waard als de Nm die Hitachi opgeeft??)
http://www.ebay.de/sch/i.html?_sacat=0& ... ber&_frs=1

Kort samengevat; koop of een professionele twin hammer slagmoersleutel op luchtdruk (rond de 200 euro wel), of zo'n elektrische 230v van eBay.de (die heb je al voor €50)
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23444
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Ik gebruik de Hitachi slagmoersleutel op stroom van mijn werk best wel veel.
Prima ding maar ik heb er geen 400-500 euro voor over.
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

marco schreef:
Jeti schreef:Als ik een slagmoersleutel voor mijn compressor wil kopen, waar moet ik dan op letten?
Wat kan mijn standaard kleine compressor aan?


Is dit wat : http://www.eriqon.nl/index.html

Iemand met zoiets ervaring?

Ik hoef hem niet dagelijks professioneel te gebruiken ofzo..
Kwam erop omdat de wielen van mijn bus er nu vanaf moeten om de remmen te vervangen, en je daar met een kruissleutel niet bij komt. Ik heb al een keer een dop kapot gedraaid op die moeren. En verder zal hij vast een paar keer per jaar gebruikt worden ;)
Stroom of compressor maakt me eigenlijk niet zoveel uit. Accu hoeft niet per se.

50 euro wil ik er wel aan uitgeven, mag ook 2dehands, maar meer niet.
Toch bedankt voor jullie adviezen tot dus ver!
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5445
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Bericht door pee67 »

http://link.marktplaats.nl/607941077

Zo'n setje als deze gebruik ik hier al jaren
Ook voor de banden van de aanhanger en de auto.
Tot nu toe geen problemen gehad
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
Gebruikersavatar
Vincent2
250km gereden
250km gereden
Berichten: 459
Lid geworden op: 10 apr 2009, 11:21
Locatie: langdorp

Bericht door Vincent2 »

als ik een lange rit maak trilt de uitlaatbocht altijd helemaal los. tegen de cilinder zit er een pakking met schroefdraad tussen maar niets langs de andere kant. Moet daar ook iets? Nu rammelt het wat langs die kant hoewel het daar nooit lost. Thx
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23444
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Bedoel je bij de aansluiting bocht-demper?

Daar moet ook een pakking tussen.
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
Vincent2
250km gereden
250km gereden
Berichten: 459
Lid geworden op: 10 apr 2009, 11:21
Locatie: langdorp

Bericht door Vincent2 »

marco schreef:Bedoel je bij de aansluiting bocht-demper?

Daar moet ook een pakking tussen.

ah oke, en is dat dezelfde als die dat langs de cilinder moet?
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23444
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Nee is anders zit een schuine kant aan.

Afbeelding

Dit is een 32mm een 28mm kon ik niet zo gauw vinden.
Yamaha Sheriff 1981
Plaats reactie