Standaard setup 2f2 en 1j5 1e type
-
- 500km gereden
Standaard setup 2f2 en 1j5 1e type
Zoek naar de juiste afstellingen eigenlijk zoals ze nieuw bij de fietsenmaker vandaan kwamen van bv de 2f2.
Bv de tandwielen 10-44 0f 11-44
Hoofdsproeier hoort er nu een 120 of 150 of 160 in te zitten in die 10 mm Mikuni.
Uitlaat is 2f2 cilinder ook, das duidelijk.
Doel is om mijn 2f2 gewoon 50 km/u te laten lopen, vroeger zette je na 500 km gewoon een snelle uitlaat eronder et voila 50 km/u.
Heb ook geen idee meer met welke cilinder de 1j5 1e types geleverd waren, op mijn 1j5 zit nu een 2f2 cilinder, twv 13-41, 10mm mikuni en een naadpijp met ronde achterkant. rijd netjes 50, maar bv met 11 voor gaat ie maar krap 40 km/u das toch raar, zou ie toch als standaard 11-44 is dan een dikke 50 km/u moeten lopen met alleen een snelle pijp.
Met standaard 2f2 cilinder en 10 mm carb en begrensde standaard uitlaat en twv 13-41 liep de 1j5 tussen de 35 en 40, das ook te langzaam.
Bv de tandwielen 10-44 0f 11-44
Hoofdsproeier hoort er nu een 120 of 150 of 160 in te zitten in die 10 mm Mikuni.
Uitlaat is 2f2 cilinder ook, das duidelijk.
Doel is om mijn 2f2 gewoon 50 km/u te laten lopen, vroeger zette je na 500 km gewoon een snelle uitlaat eronder et voila 50 km/u.
Heb ook geen idee meer met welke cilinder de 1j5 1e types geleverd waren, op mijn 1j5 zit nu een 2f2 cilinder, twv 13-41, 10mm mikuni en een naadpijp met ronde achterkant. rijd netjes 50, maar bv met 11 voor gaat ie maar krap 40 km/u das toch raar, zou ie toch als standaard 11-44 is dan een dikke 50 km/u moeten lopen met alleen een snelle pijp.
Met standaard 2f2 cilinder en 10 mm carb en begrensde standaard uitlaat en twv 13-41 liep de 1j5 tussen de 35 en 40, das ook te langzaam.
-
- 2500km gereden
1j5 eerste type werd geleverd met een f5b of een 257 en een lang membraam en geknepen dunne luchtslang tuusen filter en motorblok.
kon je ook zien schroef gat om de carbarateur vast te zetten zat meer naar rechts.
Dit was op het tweede type weer veranderd en was de dikke weer terug en de korte membraam.
tandwiel verhouding was 11-41 maar heb me later laten vertellen dat dat 11-44 moest zijn.
maar vergis je niet de meeste van ons waren destijds een stukje lichter dat scheeld ook.
en ik denk maar weet dat niet zeker dat ze op loodhoudende benzine beter liepen.
kon je ook zien schroef gat om de carbarateur vast te zetten zat meer naar rechts.
Dit was op het tweede type weer veranderd en was de dikke weer terug en de korte membraam.
tandwiel verhouding was 11-41 maar heb me later laten vertellen dat dat 11-44 moest zijn.
maar vergis je niet de meeste van ons waren destijds een stukje lichter dat scheeld ook.
en ik denk maar weet dat niet zeker dat ze op loodhoudende benzine beter liepen.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
-
- 500km gereden
Bedoel je zo'n membraamplaat met een stukje extra pijp erop, ja die zie ik idd wel vaker. ik moet nu ook flink schuin met de schroevendraaier om de carburateur vast te zetten. Past die aha kap dan nog wel met zo'n lange membraamplaat?
Bij mijn 1j5 in 1976 zat er iig geen dunne luchtinlaat op destijds nieuw uit de winkel en ook de lange membraamplaat kan ik me niet voor de geest halen maar dat zegt niet alles.
Bij mijn 1j5 in 1976 zat er iig geen dunne luchtinlaat op destijds nieuw uit de winkel en ook de lange membraamplaat kan ik me niet voor de geest halen maar dat zegt niet alles.
-
- 2500km gereden
die membraam ja.
en ja aha kapje past er nog op.
Die dunne slangen zijn volgens mij ook niet het hele jaar gebruikt, maar ook dat weet ik niet eer zeker.
ik heb ze ook nieuw gezien met de dikke slang inderdaad.
mijn neef kocht destijds een blauwe dx daar zat een dunne op maar na de eerste service beurt was ie vervangen
voor een dikke, had er mischien mee te maken dat hij er toe een dikke luhac uitlaat onder heeft laten zetten.
en ja aha kapje past er nog op.
Die dunne slangen zijn volgens mij ook niet het hele jaar gebruikt, maar ook dat weet ik niet eer zeker.
ik heb ze ook nieuw gezien met de dikke slang inderdaad.
mijn neef kocht destijds een blauwe dx daar zat een dunne op maar na de eerste service beurt was ie vervangen
voor een dikke, had er mischien mee te maken dat hij er toe een dikke luhac uitlaat onder heeft laten zetten.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
- NIX
- 10000km gereden
- NIX
- 10000km gereden
-
- 2000km gereden
Op mijn 1J5 (1976'er Kenny Roberts) zat inderdaad ook zo'n lang membraam, maar geen dun inlaatrubber. De cilinder was standaard F5B.
Ik heb hier de originele 10mm-carburateur nog liggen, alsmede het bijbehorende lang membraam. Ik zal eens kijken wat voor sproeier daar in zit, want die is nimmer vervangen geweest en dus nog de standaardsproeier bij aflevering.
De latere 1J5 met plastic zijkappen was volgens mij een ander verhaal.
Ik heb hier de originele 10mm-carburateur nog liggen, alsmede het bijbehorende lang membraam. Ik zal eens kijken wat voor sproeier daar in zit, want die is nimmer vervangen geweest en dus nog de standaardsproeier bij aflevering.
-
- 500km gereden
fs1willem schreef:Op mijn 1J5 (1976'er Kenny Roberts) zat inderdaad ook zo'n lang membraam, maar geen dun inlaatrubber. De cilinder was standaard F5B.
Ow dan ben ik wel benieuwd naar de maat van die sproeier Willem
-
- 2000km gereden
miran72 schreef:fs1willem schreef:Op mijn 1J5 (1976'er Kenny Roberts) zat inderdaad ook zo'n lang membraam, maar geen dun inlaatrubber. De cilinder was standaard F5B.
Ow dan ben ik wel benieuwd naar de maat van die sproeier Willem
Even de ori-10mm-carburateur open gehad en daar trof ik een 110-sproeier in aan.
-
- 500km gereden
- marco
- Sheriff of the Posbank