Ik ben geïnteresseerd in de Yamaha RS125 van Micha die te koop staat (zie subforum "te koop aangeboden"). Ik woon echter in België, dus de motorfiets zou geëxporteerd moeten worden vanuit Nederland naar België. Ik heb al stevig wat opzoekwerk gedaan, maar nog geen duidelijk info gevonden.
Ik heb al gelezen dat de verkoper zijn motor moet laten uitschrijven bij de RDW en daar ook een formulier voor export moet aanvragen. Dan ga ik vervolgens de motor ophalen in Nederland met een aanhangwagen. Dan ga ik naar mijn verzekeringskantoor voor een "roze papier" (inschrijvingsbewijs), vul dat in, ga naar de douane waar dat bewijs wordt gekeurd en ik een vignet 705 verkrijg. Dan die papieren opsturen naar de DIV (=Belgische RDW) in Brussel en daar zetten ze het kentekenbewijs om naar een Gelijkvormigheidsattest.
Dat is de makkelijke versie, maar nu heb ik bijvoorbeeld ook gelezen dat de motor gekeurd zou moeten worden om een gelijkvormigheidsattest (GVA) te verkrijgen. En dat het inschrijvingsbewijs de Belgische versie van het Nederlandse kentekenbewijs, en ik zowel een inschrijvingsbewijs als GVA zou moeten hebben van de motorfiets.

Iemand met een soortgelijke ervaring die me kan zeggen hoe het juist zit? En of het financieel wel de moeite loont om dit door te voeren.
Thanks!