en als je t voorwiel niet gaat gebruiken
Wat heb jij vandaag met of op een brommer gedaan v6.0
-
fs1man
- 2500km gereden

- Berichten: 3863
- Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31
eriks schreef:fs1man schreef:Die chromen plaatjestank ga je toch niet spuiten![]()
en als je t voorwiel niet gaat gebruiken
Die tank heeft aardig wat butsen Jos
En het voorwiel gebruik ik wel hoor
Ok tankje leek nog wel netjes en dan is het een doodzonde om m te spuiten he
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
- eriks
- 2000km gereden

- Berichten: 2212
- Lid geworden op: 08 jan 2012, 21:38
fs1man schreef:eriks schreef:fs1man schreef:Die chromen plaatjestank ga je toch niet spuiten![]()
en als je t voorwiel niet gaat gebruiken
Die tank heeft aardig wat butsen Jos
En het voorwiel gebruik ik wel hoor
Ok tankje leek nog wel netjes en dan is het een doodzonde om m te spuiten he
Nee Jos komt niet door de keuring heen hier
-
miran72
- 500km gereden

- Berichten: 536
- Lid geworden op: 29 okt 2006, 23:09
fs1man schreef:Miran, dit probleem klinkt bekend in de oren, behalve dat natte achterop het ontstekings dekseltje dan.
Vroeger kwam het veel voor dat met een regenbui je reed door een plas en hup motor uit.
Nieuw werden de fs1tjes geleverd met een metalen bougiedop deze was niet waterdicht, en dat was toen meteen het probleem.
iedereen rookte toen dus met je aansteker hield je de vlam even in de dop en je wreef de bovenkant van je bougie droog en je reed weer.
velen deden een kartonnetje op de framebeugels zodat het spatwater van je voorwiel niet tegen de dop kwam en konden zo door rijden in de regen.
later kwam ngk met de waterdichte bougiedop en was het probleem opgelost, al hadden de eerste doppen wel het probleem was ie een paar keer van de bougie af geweest was ie ook niet meer waterdicht.
probeer dit eens mischien is het ook wel jou probleem
Shit, stond vandaag weer stil tijdens een regenbui, had de bougiedop goed gedicht maar mocht niet baten. Het is denk ik wel het opspattende water wat op de cilinderkop komt want met spatlap is er niks aan de hand maar wil geen spatlap dat is nou echt jaren '60.
Zit nu trouwens zo'n rode champion waterdichte dop op maar blijkbaar helpt het geen zier.
- hans.m
- 1500km gereden

- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
- Locatie: Nijlen, België
miran72 schreef:Shit, stond vandaag weer stil tijdens een regenbui, had de bougiedop goed gedicht maar mocht niet baten. Het is denk ik wel het opspattende water wat op de cilinderkop komt want met spatlap is er niks aan de hand maar wil geen spatlap dat is nou echt jaren '60.
Zit nu trouwens zo'n rode champion waterdichte dop op maar blijkbaar helpt het geen zier.
Ik had eens een scheurtje in mijn bougiekabel, wanneer het regende viel mijn fs1 ook stil. Misschien eens controleren?
-
miran72
- 500km gereden

- Berichten: 536
- Lid geworden op: 29 okt 2006, 23:09
hans.m schreef:miran72 schreef:Shit, stond vandaag weer stil tijdens een regenbui, had de bougiedop goed gedicht maar mocht niet baten. Het is denk ik wel het opspattende water wat op de cilinderkop komt want met spatlap is er niks aan de hand maar wil geen spatlap dat is nou echt jaren '60.
Zit nu trouwens zo'n rode champion waterdichte dop op maar blijkbaar helpt het geen zier.
Ik had eens een scheurtje in mijn bougiekabel, wanneer het regende viel mijn fs1 ook stil. Misschien eens controleren?
Heb een ½ uur met de tuinslang geprobeerd om de motor van m'n fs1 uit te krijgen. dikke stralen dunne stralen water in z'n versnelling op de standaard, kreeg 'm niet uit.
Ongelofelijk dat ie met 5 minuten regen er mee nokt dan!
-
fs1man
- 2500km gereden

- Berichten: 3863
- Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31
NIX schreef:Blokje afgebouwd en meegegeven.
En mijn dank daarvoor
Dat was weer een mooi licht puntje dat de 69er weer een van de typische 69 details terug heeft.
het 69er blokje zonder de voorste ontstekingskap bevestiging
nu nog de verhoogde ring bij de stuurplaat en het carbarateur rubber zonder veertje dan heeft ie alle 69er kenmerken terug.
Het was ook een goed bericht omdat de 378 me weer in de steek heeft gelaten in een stuk van 200 meter koppeling weg
en even later ook de aandrijving.
heb weer mensen moeten bellen om me te komen halen en met de auto met aanhanger de 378 op te scheppen.
Ik hoop vandaag te kunnen achterhalen wat er nu weer mis is met de 378, maar eerst wil ik de 69er klaar hebben.
de 69er krijgt heeft de volgende set up fs1 schijfblokje met ajh cilinder snelle schijf en 16 mm carbarateur de hoge uitlaat
en tandwiel verhouding 13-39.
Dat is de bedoeling althans maar de tandwiel verhouding is een beetje afhankelijk wat ie met mijn gewicht doet.
Henk jan vermoed dat ie een 3 plaats koppeling moet hebben, maar ik wil er eerst even mee rijden om te kijken of
dat nodig is.
het 2ru blokje is zojuist onder de 378 winter rat gemonteerd en kan dus rijden als t goed is (je weet maar nooit he t is een 378 frame)
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
- eriks
- 2000km gereden

- Berichten: 2212
- Lid geworden op: 08 jan 2012, 21:38
fs1man schreef:NIX schreef:Blokje afgebouwd en meegegeven.
En mijn dank daarvoor![]()
Dat was weer een mooi licht puntje dat de 69er weer een van de typische 69 details terug heeft.
het 69er blokje zonder de voorste ontstekingskap bevestiging![]()
nu nog de verhoogde ring bij de stuurplaat en het carbarateur rubber zonder veertje dan heeft ie alle 69er kenmerken terug.
Het was ook een goed bericht omdat de 378 me weer in de steek heeft gelaten in een stuk van 200 meter koppeling weg
en even later ook de aandrijving.
heb weer mensen moeten bellen om me te komen halen en met de auto met aanhanger de 378 op te scheppen.
Ik hoop vandaag te kunnen achterhalen wat er nu weer mis is met de 378, maar eerst wil ik de 69er klaar hebben.
de 69er krijgt heeft de volgende set up fs1 schijfblokje met ajh cilinder snelle schijf en 16 mm carbarateur de hoge uitlaat
en tandwiel verhouding 13-39.
Dat is de bedoeling althans maar de tandwiel verhouding is een beetje afhankelijk wat ie met mijn gewicht doet.
Henk jan vermoed dat ie een 3 plaats koppeling moet hebben, maar ik wil er eerst even mee rijden om te kijken of
dat nodig is.
het 2ru blokje is zojuist onder de 378 winter rat gemonteerd en kan dus rijden als t goed is (je weet maar nooit he t is een 378 frame)
Rubbers ben ik mee bezig maar word een moeilijk verhaal geloof ik ringen trouwens ook worden van brons gedraaid en kosten dan zeker geen 45 euro !!
-
fs1willem
- 2000km gereden

- Berichten: 2208
- Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57
miran72 schreef:NIX schreef:Niet op de bougie, -dop en -kabel gespoten?
Alles zijknat gespoten, kabel, dop, onderkant blok, onderkant ontsteking, carburateurkant alles met dikke straken en uit ging ie niet!
Nog steeds water achter dat ontstekingskapje ? Zou zo maar eens kunnen dat daar water binnenspat vanaf de ketting als je rijdt. Dat rubber om die kabel zit er natuurlijk niet voor niets en voor hetzelfde geld slaat ie dood omdat ie daar problemen heeft. En dan helpt de tuinslang niet op de buitenkant.
