RD 50m: geratel

Alles over de techniek en sleutelen
golddigger
50km gereden
50km gereden
Berichten: 51
Lid geworden op: 31 mar 2011, 11:42

Bericht door golddigger »

zit nu met een 75, welke maat raden jullie aan?

Grtz G.
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

Die maten van RD zijn anders dan FS1.
75 is wel klein.
80 is gangbaarder.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Zijn dat lange sproeiers dan?
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

RD sproeiers ;)

Je kent die sproeier bak van mij toch?
Daar zitten ook RD sproeiers in, die maatjes van 70-90 ofzo.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Dat zijn wel allemaal mikuni sproeiers die jij hebt.
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

Ja, in een RD zitten ook ori mikuni sproeiers, alleen andere maatvoering.
golddigger
50km gereden
50km gereden
Berichten: 51
Lid geworden op: 31 mar 2011, 11:42

Bericht door golddigger »

Is een yamaha rd ook altijd een 5bak?

Grtz G.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Nee.
Yamaha Sheriff 1981
golddigger
50km gereden
50km gereden
Berichten: 51
Lid geworden op: 31 mar 2011, 11:42

Bericht door golddigger »

En komt een 5bak vaak voor?
Of is dit enkel bij bepaalde, nieuwere modellen?

Grtz G.
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

5b is vooral Duits. Oud of nieuwer maakt niet uit.
Of eigenlijk, is 4b vooral Nederlands ;)

Je hebt zeeeeeeeeer weinig (of misschien wel geen?) Nederlandse 5bak bromfietsen. En net zo weinig (of ook geen?) officiele 50cc NL motorfietsen.
In Duitsland heb je meer categorieën ipv brommer/motor die wij kennen. Zit daar nog een hoop tussen, zoals 50cc "zware brommers" (/"hele lichte motorfietsen").

Dus om je vraag te beantwoorden:
In NL zie je meer 4b dan 5b, maar velen hebben er ook een Duitse 5b onder gezet, of zijn dit van plan (he Eddie!)
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10820
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

De DT50MX (en RD) van de later types zonder trappers en DT met groot voorwiel hadden vaak een 5-bak. Die komen vaak voor, dus je hebt geen goud als er toevallig zo'n ding in je schuurtje rondslingert.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

@nix, waren die ook Nederlands?
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10820
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Ja. Latere NL DT's hadden de 5-bak. Eerst mocht dat niet, maar later wel.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

Komt niet vaak voor dat onze regels versoepeld worden, meestal wordt alles alleen maar strenger ;)
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10820
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Uiteindelijk mochten we ook met kleine wieltjes, stepjes en zonder geel plaatje en wit achterspatboard rijden.
Kijk eerst even in de FAQ.
Plaats reactie