Bougietjes maar weer een keer.

Alles over de techniek en sleutelen
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

Heb ik nu ook :oops:
Yamaha Sheriff 1981
fs1man
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door fs1man »

Die olie pompen weg gooien en gewoon mengsmeing tanken, en je hebt nooit heetlopers.
alleen met een cilinder en zuiger van jmpb dan, maar dat ligt niet aan de brandstof :wink:
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden

Bericht door jeroenvans »

fs1man schreef:Die olie pompen weg gooien en gewoon mengsmeing tanken, en je hebt nooit heetlopers.
alleen met een cilinder en zuiger van jmpb dan, maar dat ligt niet aan de brandstof :wink:
dat is wel heel slecht advies... mengsmering bij het takstation is 1:100 of 1:50... en das niet genoeg...
rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
Contacteer:

Bericht door rise and shine »

Hey sjaak trekhaak reageer eens op whatsapp :lol:
fs1man
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door fs1man »

jeroenvans schreef:
fs1man schreef:Die olie pompen weg gooien en gewoon mengsmeing tanken, en je hebt nooit heetlopers.
dat is wel heel slecht advies... mengsmering bij het takstation is 1:100 of 1:50... en das niet genoeg...

1:50 en ik rij er al jaren probleemloos mee.
1:100 lijkt me een beetje onlogisch das 1 op 1.
Nee jeroen dit is het beste advies dat er is.
toevalig reed ik vanmorgen met de auto achter een zo te horen geheel originele yamaha scooter met daarop een blonde dame met geel kenteken trouwens, dat ding rookte als een gek ik dacht meteen lang leven de oliepomp :lol:
Gewoon mengsmering tanken dat deden we in the seventees en dat ging toen goed en nu is dat niet anders.
overigens wil ik nu niet zeggen dat zelf mengen verkeerd is maar met brommertjes zoals ik ze rij is de standaard mengsmering prima.
Niek de Rijcke
500km gereden
500km gereden
Contacteer:

Bericht door Niek de Rijcke »

jeroenvans schreef:

Je kunt ook gewoon een 20L jerrycan kopen, en 250ml tweetakt (merk naar keuze, wij gebruiken al altijd valvoline) olie erin, dan ga je naar het tankstation en tank je 10L 95/98 (wij gebruiken 98, wat je denkt dat goed is)en als je dat telkens doet heb je hele mooie smering van 1:40... Het voordeel is dan dat je zelf precies weet hoeveel je mengt en als je telkens 250ml tweetakt op 10 liter doet kan je nooit de mist in gaan...

(wel altijd goed schudden voor gebruik, want als je het een paar dagen laat staan bezinkt het een heel klein beetje)
(de 95 van de texaco mengt niet goed met tweetakt olie, dus het beste ouderwetse 98 (zolang die beschikbaar is) gebruiken)
Yamaha Fs1 2ru
Yamaha Fs1 3e9
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden

fs1man schreef:
jeroenvans schreef:

1:50 en ik rij er al jaren probleemloos mee.
1:100 lijkt me een beetje onlogisch das 1 op 1.
Nee jeroen dit is het beste advies dat er is.
toevalig reed ik vanmorgen met de auto achter een zo te horen geheel originele yamaha scooter met daarop een blonde dame met geel kenteken trouwens, dat ding rookte als een gek ik dacht meteen lang leven de oliepomp :lol:
Gewoon mengsmering tanken dat deden we in the seventees en dat ging toen goed en nu is dat niet anders.
overigens wil ik nu niet zeggen dat zelf mengen verkeerd is maar met brommertjes zoals ik ze rij is de standaard mengsmering prima.
ik deed altijd 1:40. bij meer zou ik zeker een vastloper hebben gehad... daarom vind ik dat slecht advies.
kan je mij uitleggen waarom 1: 100 1 op 1 is? want dat is nieuw voor mij :roll:
koppel
1500km gereden
1500km gereden

Bericht door koppel »

1 op 1 is tamelijk vet..........denk niet dat dit mengsel nog wil ontbranden.
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden

koppel schreef:1 op 1 is tamelijk vet..........denk niet dat dit mengsel nog wil ontbranden.
duh dat lijkt me logisch, maar sinds wanneer is 1:100 1 op 1.... volgens mij is 1:100 1 deel olie en 100 delen benzine... nu mag fs1man dus uitleggen waarom dat hetzelfde is als 1 op 1... :lol:
fs1man
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door fs1man »

Je hebt gelijk wat betreft 1:op100 ik vergiste me even met 100 en 1000 cl.
maar een feit blijft dat de mengsmering aan de pomp 1:50 gemengt is en dat je daar zeker geen vast of heetlopers mee krijgt.
eerlijk gezegt heb ik 1:100 gemengt nog nooit gezien maar mischien ligt dat aan de regio ofzo.
feit is ook dat ik al 35 jaar mengsmering tank en nog nooit door de brandstof een heet of vastloper
heb gehad, wel zoals eerder vermeld door andere oorzaken.
mijn bougies zijn altijd mooi koffiebruin en door mijn postuur heeft een fs1,tje het bij mij best zwaar om te presteren
en zal dus ook wel wat warmer worden dan met iemand met een normaal postuur.
Het advies is en blijft dus een goed advies , als jouw brommers vaslopen op 1:50 moet je de oorzaak toch ergens anders zoeken :wink:
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

Vroeger tankte ik ook altijd mengsmering bij de pomp ook nooit last mee gehad.
Yamaha Sheriff 1981
scirocco
500km gereden
500km gereden

Bericht door scirocco »

Dan tankte je bij de BP 1:25 en 300 verder bij de Shell 1:50
Daar dacht je niet over na op bijde liepen ze prima

marco schreef:Vroeger tankte ik ook altijd mengsmering bij de pomp ook nooit last mee gehad.
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

Ik tankte idd altijd bij de BP :wink:
Yamaha Sheriff 1981
Plaats reactie