Ik ben nieuw hier; men vriendin heeft een yamaha fs1 2RU, maar die lekt een beetje.
Ik heb de zoekfunctie gebruikt, en vond 1 topic dat mijn probleem behandelde: carburateur spuit benzine.
Het mini gaatje rechts naast de lucht-afstelschroef lekt heel langzaam. (voor wat dient dat gaatje eigenlijk

Door de kickstart handmatig in te duwen, kon ik zien dat hij zelf een mini straaltje spuit uit dat gaatje als ik dat doe.
Is dit nu puur doordat het benzine niveau te hoog komt?
De vlotternaald doet zijn werk, het drijftonnetje is ook niet lek, heb ik allemaal getrippelchecked, meerdere malen uitgewassen met benzine, niks zit verstopt, alle pakkingen aanwezig, etc, etc...
Het is gelukkig een originele mikuni dat erop zit.
Ik dacht dat ik iets van carburateurs wist, (de algemene dingen)
maar nu ben ik radeloos.
Alvast bedankt,
John
Ps: De brommer rijdt probleemloos, trekt goed op en doet 55. (3f2 cil, 12t/39t, org uitlaat)
PPs: Ik heb ook eens geprobeert het tonnetje hoger te maken zodat ie eerder sluit, zou ik denken, maar helpt ook niet, is er al weer af.

PPPs: Bij aankoop kregen we er nog een chinees carbje bij, maar die had geen choke, heb wel eens het vlotternaaldje en tonnetje van die carb geprobeert maar idem ditto