Heb mij zonet een nieuwe snelle fs1 uitlaat aangeschaft MAAR bij het monteren zag ik dat de draad van de cilinder veel kleiner was dan De moer van de snelle uitlaat. Nu ben ik bij mijn maat langs geweest die ook enkele fs1 cilinders in zijn bezit heeft en zag dat die snelle uitlaat op z1 en FS1 cilinders wel paste.
Op mijn cilinder staat F3.
Nu is mijn vraag hoe dit komt en wat ik kan doen om deze uitlaat toch te doen passen. + heb ik zo een speciale cilinder dat deze niet past?
=> snelle pijp, die nieuw is aangekocht, past niet op mijn f3 cilinder wel op fs1 en z1 cilinder
=> langzame pijp getest op 4 andere losse cilinders ( z1 en fs1 cilinders)= past op geen enkel ( scheelt ongeveer 3 mm)(wartel te klein van langzame pijp)
Conclusie = mijn f3 cilinder heeft een kleinere maat van schroefdraad dan de andere cilinders voor een fs1, mijn langzame pijp heeft kleinere wartel dan snelle uitlaat fs1 en andere fs1 uitlaten..
Weet je soms ook de reden waarom dit zo verschillend is van maat?
Waar kan ik dan zo een kleinere maat van wartel vinden?
Andere cilinder is niet echt een optie, is pas geboord tot maximum + originele zuiger en segmenten bij Yamaha Merelbeke. Trekt momenteel goed op en rijdt vlot 60- 70km/h
zwalper schreef:Weet je soms ook de reden waarom dit zo verschillend is van maat?
Waar kan ik dan zo een kleinere maat van wartel vinden?
Andere cilinder is niet echt een optie, is pas geboord tot maximum + originele zuiger en segmenten bij Yamaha Merelbeke. Trekt momenteel goed op en rijdt vlot 60- 70km/h
Grt
de wartel van je vorige pijp hergebruiken op die nieuwe na het slijpen en lassen?
NIX schreef:Waar komt zoiets vanaf? Het is bij mijn weten dan de enige cilinder met afwijkende draad.
leer je ook nog es wat bij
het zijn wel heel mooi gepoortte cilinders, met behoorlijk wat potentieel..
als ik me niet vergis, komen die cilinders van een vroeg ty model, een crosser dus..
ook te herkennen aan de grotere afstand tussen de koelribben, de schuine afloop aan de carterkant..
ik heb er zo ook maar één, dus idd vrij zeldzame dingen..