Snelle uitlaat past niet op cilinder

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Plaats reactie
Gebruikersavatar
zwalper
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:10
Locatie: België, Oudenaarde

Snelle uitlaat past niet op cilinder

Bericht door zwalper »

Hallo,

Heb mij zonet een nieuwe snelle fs1 uitlaat aangeschaft MAAR bij het monteren zag ik dat de draad van de cilinder veel kleiner was dan De moer van de snelle uitlaat. Nu ben ik bij mijn maat langs geweest die ook enkele fs1 cilinders in zijn bezit heeft en zag dat die snelle uitlaat op z1 en FS1 cilinders wel paste.

Op mijn cilinder staat F3.

Nu is mijn vraag hoe dit komt en wat ik kan doen om deze uitlaat toch te doen passen. + heb ik zo een speciale cilinder dat deze niet past?

Zie enkele foto's hieronder:


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Die langzame pijp met ori wartel past wel?

Past die wartel wel goed op die andere fs1 cilinders?
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
zwalper
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:10
Locatie: België, Oudenaarde

Bericht door zwalper »

=> langzame pijp past op mijn huidige f3 cilinder

=> snelle pijp, die nieuw is aangekocht, past niet op mijn f3 cilinder wel op fs1 en z1 cilinder

=> langzame pijp getest op 4 andere losse cilinders ( z1 en fs1 cilinders)= past op geen enkel ( scheelt ongeveer 3 mm)(wartel te klein van langzame pijp)

Conclusie = mijn f3 cilinder heeft een kleinere maat van schroefdraad dan de andere cilinders voor een fs1, mijn langzame pijp heeft kleinere wartel dan snelle uitlaat fs1 en andere fs1 uitlaten..


Grt
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Word dus een andere wartel op je snelle pijp zetten (doorslijpen en weer lassen) of een andere fs1 cilinder.
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
zwalper
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:10
Locatie: België, Oudenaarde

Bericht door zwalper »

Weet je soms ook de reden waarom dit zo verschillend is van maat?

Waar kan ik dan zo een kleinere maat van wartel vinden?

Andere cilinder is niet echt een optie, is pas geboord tot maximum + originele zuiger en segmenten bij Yamaha Merelbeke. Trekt momenteel goed op en rijdt vlot 60- 70km/h

Grt
BJ
500km gereden
500km gereden
Berichten: 571
Lid geworden op: 24 apr 2011, 19:20
Locatie: Kinrooi, België
Contacteer:

Bericht door BJ »

zwalper schreef:Weet je soms ook de reden waarom dit zo verschillend is van maat?

Waar kan ik dan zo een kleinere maat van wartel vinden?

Andere cilinder is niet echt een optie, is pas geboord tot maximum + originele zuiger en segmenten bij Yamaha Merelbeke. Trekt momenteel goed op en rijdt vlot 60- 70km/h

Grt

de wartel van je vorige pijp hergebruiken op die nieuwe na het slijpen en lassen?
Gebruikersavatar
zwalper
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:10
Locatie: België, Oudenaarde

Bericht door zwalper »

Volgens het eerste zicht zal de wartel van de trage pijp zelf niet rond de snelle pijp gaan, het verschil is echt wel groot.

+ zal ik ook in mijn originele uitlaat moeten slijpen..

Best is met de originele uitlaat blijven rijden denk ik..

Een verklaring voor het schroefdraadverschil heb ik nog steeds niet gevonden op het net... Zelf mijn cilinder f3 is precies heel zeldzaam..
BJ
500km gereden
500km gereden
Berichten: 571
Lid geworden op: 24 apr 2011, 19:20
Locatie: Kinrooi, België
Contacteer:

Bericht door BJ »

zwalper schreef:Volgens het eerste zicht zal de wartel van de trage pijp zelf niet rond de snelle pijp gaan, het verschil is echt wel groot.

+ zal ik ook in mijn originele uitlaat moeten slijpen..

Best is met de originele uitlaat blijven rijden denk ik..

Een verklaring voor het schroefdraadverschil heb ik nog steeds niet gevonden op het net... Zelf mijn cilinder f3 is precies heel zeldzaam..

door je ori pijp hoef je niet te slijpen, enkel die flens losser draaien en je bocht kan los en dus ook je wartel
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10820
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Ik ben nog nooit een cilinder met afwijkende draad tegengekomen. En een F3 cilinder ken ik ook niet.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
zwalper
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:10
Locatie: België, Oudenaarde

Bericht door zwalper »

Motorbloknummer 380 101378

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Volgens mij had Sam ook zn cilinder.
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

YamaSam schreef:een F3 uitlaatflens
Afbeelding
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10820
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Waar komt zoiets vanaf? Het is bij mijn weten dan de enige cilinder met afwijkende draad.
Kijk eerst even in de FAQ.
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

NIX schreef:Waar komt zoiets vanaf? Het is bij mijn weten dan de enige cilinder met afwijkende draad.

leer je ook nog es wat bij ;)

het zijn wel heel mooi gepoortte cilinders, met behoorlijk wat potentieel..

als ik me niet vergis, komen die cilinders van een vroeg ty model, een crosser dus..
ook te herkennen aan de grotere afstand tussen de koelribben, de schuine afloop aan de carterkant..

ik heb er zo ook maar één, dus idd vrij zeldzame dingen..
when men were men, and helmets were for divers
Plaats reactie