mijn 378 staat na de vastloper een tijdje terug een beetje stil te kijken in de schuur. er zit inmiddels een 60 cc f5b op en heeft een iets te grote sproeier, hij loopt komt op toeren en loopt ook stationair. als je m zo hoort lopen denk je niets aan de hand, dan ga je er mee rijden. de 1 gaat goed de 2 gaat ook goed dan de 3 je trekt m wat door dan houd hij ineens in en dan doet hij alsof hij heet/vast wil lopen ik trek dan snel de koppeling in maar dan blijft hij gewoon stationair lopen, daarna schakel ik weer op en het gedrag herhaald zich. dus dreigen vast te lopen maar het niet doen gisteren heb ik een keer niet de koppeling in getrokken heel even, maar hij blijft dreigen
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
nee het is niet het 4 takken het is echt in de toeren klimmen en dan ineens smoren alsof hij vast wil lopen ikzelf heb t idee dat de krukas een opflikker heeft gehad toen ie de eerste keer vastliep. omdat ie t met verschillende cilinders doet
fs1man schreef:nee het is niet het 4 takken het is echt in de toeren klimmen en dan ineens smoren alsof hij vast wil lopen ikzelf heb t idee dat de krukas een opflikker heeft gehad toen ie de eerste keer vastliep. omdat ie t met verschillende cilinders doet
Dat doet die van mij ook jos denk dat het meer het einde van je toerbereik is die van mij komt ook niet ver als ik hem doortrek.
En ik heb nog geen warm (vastloper) gehad. mijn sproeier is ook iets te groot.
En inmiddels een kleine 3000 km gereden met hem
Het zijn nu eenmaal geen toeren jenkers die f5b tjes
uhm herstel was iets te snel met typen 378 heb ik er niet op gehad ik had geen 10 mm carbarateur klaar voor kabelchoke, en een 378 cilinder met een 16 mm gaat niet echt lekker denk ik :lol:
over t algemeen geven de membraampjes weinig problemen mits er niet mee geknoeit is natuurlijk. Ik heb t een keer mee gemaakt vreemd genoeg ook bij een 378 blokje maar bleek achteraf toch een ontstekings probleempje te zijn. dus eigenlijk geen membraam trouble gehad, maar voor alles is een 1e keer natuurlijk. Maar het is zeker geen slechte sugesstie marco
Die van mij had ook gelijkaardige kuren.
Goed rijden in 1e,2e en 3e,in begin 4de ook nog maar eenmaal op top zakt hij in toeren.
Ontsteking goed gezet en het was verholpen.,