Gelijkrichter

Alles over de techniek en sleutelen
Aristonos

Gelijkrichter

Bericht door Aristonos »

Ik heb een 2RU gekocht en de toerenteller deed raar.Nieuwe toerenteller besteld maar ook die doet raar dus daar lag het niet aan.Nu mijn 2e ritje gemaakt en nu doet de koplamp het niet onder het rijden en ook de richtingaanwijzers doen raar onder het rijden.Met de motor uit krijg ik wel licht.Maar oke..iemand zei me dat de gelijkrichter kapot kon zijn.Komt dat vaker voor.En zou dat kunnen ?
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden

Bericht door jeroenvans »

volgens mij moet je je kabelboom eens nakijken, en je accu checken... en kijk of de juiste lampen in de juiste stand van het contact branden
Aristonos

Bericht door Aristonos »

Heb ik gedaan.En ook volgens de vorige eigenaar was alles goed aangesloten.En juist hij zegt dat misschien de spanningsregelaar kapot is.Ik vroeg daarom hierzo of dat kan en wat er gebeurt als die regelaar kapot is.
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden

ja word de accu niet meer gevoed, en gaan je lampen zacht branden. of ze branden juist door...
Aristonos

Bericht door Aristonos »

Dan zal ik eerst is die regelaar vervangen.Is er dan nog panne dan misschien alle draden vervangen of een nieuwe kabelboom maar dat is wel een heleboel werk met schema,s en zo.Bedankt alvast.en ik kom er op terug.
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden

de draadboom checken is bv kijken of de juiste kleuren naar de juiste stekkertjes gaan en kijken of alle stekkertjes goed contact maken...
eelco

Bericht door eelco »

Waar is je accu eigenlijk voor? :oops:
Mijn knipperlichten branden wel, maar knipperen niet... :lol:
kan dat aan mijn accu liggen ,want mijn accu is niet meer helemaal 100% (brommer heeft ong 6 stil gestaan).
Ik las iets over accu bijvullen, wat bedoelen ze daarmee? En op internet staan accu's te koop waarbij staat ''ongezuurd'' wat betekend dat?

mvg eelco
Laatst gewijzigd door eelco op 06 nov 2007, 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden

als buffer van spanning...

dan moet je ff het wattage checken van die lampjes(moeten niet te zwaar of te licht) met de search kan je vast wel vinden hoe zwaar ze moeten zijn.
als het toch de goede lampjes zijn, dan is wss je clignoteur stuk
eelco

Bericht door eelco »

oke..ga ik ff checke :wink:
eelco

Bericht door eelco »

lampjes zijn allemaal 6v15w, als ik de lampjes verwissel (volt en wattage) gebeurt en weinig. Ze gaan alleen maar feller of zachter branden. :?
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden

gaat niet om de felheid... je hebt het juiste wattage nodig... anders gaat hij:
-bij te zware lampjes te langzaam knipperen(of niet)
-bij te lichte lampjes te snel knipperen

maar ik denk dat je clignoteur(knikkerlichtschakelkastje) kaduuk is

jeroen
eelco

Bericht door eelco »

oke... waar zit je clignoteur, en hoe ziet die eruit? :oops:
heb je een foto?

mvg
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden

achter je accu... en er gaat een bruine en een bruin\witten draad heen
eelco

Bericht door eelco »

oke thanX...kga morgen wel even kijken..
eelco

Bericht door eelco »

ik heb een probleem! Mijn brommer stond in z'n neutraal, toen gaf ik gas, maar mijn gaskabel bleef hangen. (nu al weer opgelost). Toen brande er denk ik een zekeringetje door! Want AL mijn verlichting doet t niet meer. Nu heb ik mijn Accu los gemaakt enzo...mr de zekering aan mijn accu is nog goed. zitten er nog meer zekeringen? wat is er aan de hand?

mvg
Plaats reactie