Vreemd krakend geluid, daarna stilvallen
Vreemd krakend geluid, daarna stilvallen
Ik reed laatst een best lange rit (zo'n 35km) en na 20 km hoorde ik een soort metaalachtig gekraak/geklop bij hogere toerentallen. Leek uit het motorblok of de cilinder te komen dus ik dacht: effe stoppen en kijken en laten afkoelen. Helaas start hij nu niet meer... iemand een idee waar dit aan kan liggen?
(had die rit 2 dagen eerder al eens gedaan zonder problemen, rij met mengsmering en die zat juist maar uit mijn uitlaat kwam verdacht weinig rook tijdens het rijden, veel minder dan anders)
Thanks!
(had die rit 2 dagen eerder al eens gedaan zonder problemen, rij met mengsmering en die zat juist maar uit mijn uitlaat kwam verdacht weinig rook tijdens het rijden, veel minder dan anders)
Thanks!
- Bob
- 1500km gereden
- Contacteer:
Ik zou de cilinder eens eraf pakken en kijken hoe de zuigerveren en de zuigerpen veren zijn, of nog op de plak zitten.
Heb het laatst ook gehad, de zuigerpenveer had zich via de inlaat eruit gewerkt, ik kon gewoon kikken maar ging totaal niet meer van de plek.
Grote kans dat het bij jouw ook is gebeurt
Heb het laatst ook gehad, de zuigerpenveer had zich via de inlaat eruit gewerkt, ik kon gewoon kikken maar ging totaal niet meer van de plek.
Grote kans dat het bij jouw ook is gebeurt
-
- 5000km gereden
-
- 5000km gereden
- 4 bovenste bouten los, cilinderkop eraf.
- Dan eens kijken of er geen groeven in de cilinderwand zitten . Zo ja --> Zuigerveer gebroken/ zuigerpenborgring losgekomen/vastloper door geen of te weinig smering.
- Eventueel cilinder over je zuiger eraf schuiven. De zuiger heeft een gat doorlangs lopen waar een pen inzit. Die moet gebord zijn met 2 kleine circlipsjes (veertjes)
Mist er zo eentje, dan moet je opzoek gaan waar die is gebleven.
(Effe voor de duidelijkheid: hier is de zuiger helemaal stuk, maar vond geen betere foto
)
- Check ook de zuigerveren, die rond je zuiger zitten in de grote groeven, die zouden helemaal tot aan het slot compleet moeten zijn, zo niet dan is daar een stukje vanaf gebroken en ligt dat ergens in je carter/poorten?
Als je alles terug monteerd steek je best een nieuwe voetpakking onder je cilinder
- Dan eens kijken of er geen groeven in de cilinderwand zitten . Zo ja --> Zuigerveer gebroken/ zuigerpenborgring losgekomen/vastloper door geen of te weinig smering.
- Eventueel cilinder over je zuiger eraf schuiven. De zuiger heeft een gat doorlangs lopen waar een pen inzit. Die moet gebord zijn met 2 kleine circlipsjes (veertjes)
Mist er zo eentje, dan moet je opzoek gaan waar die is gebleven.

(Effe voor de duidelijkheid: hier is de zuiger helemaal stuk, maar vond geen betere foto

- Check ook de zuigerveren, die rond je zuiger zitten in de grote groeven, die zouden helemaal tot aan het slot compleet moeten zijn, zo niet dan is daar een stukje vanaf gebroken en ligt dat ergens in je carter/poorten?
Als je alles terug monteerd steek je best een nieuwe voetpakking onder je cilinder

-
- 10000km gereden
- Contacteer:
-
- Tombo is mijn testpiloot
Ja echt. Die hebben wij nog niet gehad. 

moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;