Had vanmorgen een blunder die fataal had kunnen aflopen!
Weer m'n traage cilindertje er op omdat me snelle niet goed meer is. Ik rennen om hem te starten maar veeelsteveel toeren. dus ik draai en kneuzen om hem af te stellen.
Tot ik bedenk heee valse lucht.. Ik alles beetje controleren... zie ik opeens dat mijn autolube systeem los zit dus er geen olie bij de benzine kwam.. OEPS
Toen ik een jaar of 11 was en mijn eerste brommer had, had ik geen flauw idee van wat die choke inhield. Mijn vader zei dat ik die 's ochtends even moest gebruiken als ik wegreed. Maar ik gebruikte em altijd. 6 km van huis zette ik hem even af en wilde ik weer starten, dus de choke er weer op, en ik had geen flauw idee waarom mijn tomosje niet wilde starten. Dus ik naar huis lopen, het hele pokke-eind... achteraf heb ik er wel om gelachen... wist ik veel. Heb ook vroeger een hoop cilinderkoppen vernield omdat ik de bougie te strak vast wilde draaien. Van fouten moet je het leren!
Even een nieuwe "orginele" remstang monteren. Oei, shit, is ook zo! Van m'n FS1-G (Duits) is de achterbrug langer. dus ook een lnger remstang. Weer een verschil gevonden waar je rekening mee moet houden. Blunder? Ja, had ik kunnen weten.
Eh ik ging rijden met mn benzineslang op 'off' dus hij viel gewoon uit. Ik denk wat is er aan de hand was het zo dat ik de vorige dag met mn carburateur bezig was en benzinetoevoer had uitgedaan... Maar even later reed ik dus weer gewoon en toen minderde ie snelheid en toeren enzo en wat bleek het gaskabeltje is losgeschoten uit de carb!
Cmon schreef:Eh ik ging rijden met mn benzineslang op 'off' dus hij viel gewoon uit. Ik denk wat is er aan de hand was het zo dat ik de vorige dag met mn carburateur bezig was en benzinetoevoer had uitgedaan... Maar even later reed ik dus weer gewoon en toen minderde ie snelheid en toeren enzo en wat bleek het gaskabeltje is losgeschoten uit de carb!
De gaskabel goed op lengte zonder speling afstellen helpt en als extra borging van de kabel in de gasschuif draai ik met een klein schroevendraaiertje het borgveertje van de naald tegen de kabel/bolletje zodat deze er ook niet meer uit kan. Ik zal hier morgenavond even een fototje van bijplaaten voor alle duidelijkheid.
Het beloofde fototje van de extra borging van de gaskabel.
Opmerking: Ik heb voor de duidelijkheid de veer en het stangetje voor de gasschuif instelling even weggehaald!
Het op lengte afstellen van de gaskabel doe je met de stelschroef aan de gaskabel en op de stelschroef op de carburateur.
Is de binnenkabel te lang, dan zul je deze moeten inkorten. Bij de gashendel een nieuw tonnetje met schroef monteren. Voor montage de staaldraad eerst even solderen, dan heb je meer grip op de kabel met het tonnetje. Niet meer lengte staaldraad solderen dan nodig.