probleem 1
mijn brommer had weer eens een cilinder opgegeten

dus ik voor de zoveelste keer blok opengetrokken. hiervoor had ik op maandag bij peter curre(bromfiets allerlei\yampe) al onderdelen gehaald
probleem 2
eenmaal aangekomen bij de koppeling zat de bout van de koppeling nogal vast... aangezien ik nog geen oude stalen plaat had gokte ik het erop, ik duwde een schroevendraaier tussen die schroefgaten van de koppelingboutjes. helaas, er brak er een.
dus ik op edwin zn 2ru met 4tactblok naar spankeren om bij peter te vragen of hij dat ding nog had. kijkt peter mij zo aan van wat doe je hier je was hier gister ook al. natuurlijk vroeg hij wat ik wilde drinken; bier of koffie... ik sloeg deze keer het aanbod af(ik had haast,normaal neem ik koffie

ik uitleggen wat ik gesloopt had en vragen of hij dat ding nog had... en jawel... uit een bak met koppelingen trekt hij zo het juiste onderdeel, en een oude stalen plaat om het juiste gereedschap te maken.
dus ik vraag hem: "wat moet je daarvoor hebben?" zegt hij: "dat vragen ze me nou altijd... vertel iedereen maar gewoon wat voor service ik hier geef, dan mag je hem zo meenemen..." ik blij(ik kon de volgende dag weer op de brom naar mijn werk)
dus ik naar huis en na anderhalf uur weer verder met mijn eigenlijke probleem...
uitleindelijk was het wel 4 uur eer ik in bed lag

nou peter ik heb me aan mn belofte gehouden

proost