Peter Panne schreef:Het rubber geheel verwijder, er zitten 2 "neuzen" aan van 7 cm lang en 18 mm dik tot diep in het frame. Hij loopt nu iets beter maar nog verre van goed. Ik heb nog een ori 16 mm. carburateur liggen, die gaan we maar eens plaatsen. Ik heb het al eens eerder geprobeerd maar het lijkt dat de binnen gaskabel niet lang genoeg is, dus dat wordt even knutselen, al weet ik niet nog niet hoe.
35 jaar geleden, toen ik nog geen grijze kop had, vijlden we de cilinder bij de uitlaat 3 mm groter, ik weet niet meer welke kant we dat opdeden, naar boven of beneden. Weet een van jullie dit?
Groet, Peter
Je vijlt naar boven uit. Eigenlijk zo recht mogelijk, maar niet zo recht dat je je zuigerveren sloopt. Lees de opvoerFAQ, daar is het allemaal uitgebreid beschreven. Aan een FS1 cilinder zou ik trouwens niet vijlen, die heeft al een veel te wilde timing.
Het gaat om een nieuwe gietijzeren F5B. Zojuist een nieuwe 16 mm. geplaatst.
Hij gaat nu als een speer, maar (zoals altijd een maar) hij liep veel te hard stationair, alles stond op de laagste stand om hem zo rustig mogelijk te krijgen. Ik heb van de gaskabel het onderste lipje naar beneden gehaald en de buiten mantel ingekort. Ging lekker maar heb in mijn enthousiasme een staaldraadje van de gaskabel verziekt dus bleef deze hangen toen ik gas terug wilde nemen, een rare ervaring als er een bocht op je af komt die je niet te hard wilt nemen............
Morgen op zoek naar een nieuw kabeltje.