Ik heb al een tijdje een probleem met het tandwiel van mijn oude type voorwiel (rem rechts)
de tandring blijft niet op de naaf zitten het wiel draait de ring blijft stil staan.
De teller word hierdoor niet of on naukeurig aangedreven.
ik heb t idee dat de ring met iets geklemt moet worden op de naaf maar kan niets ondekken
in de onderdelen lijst.
wie weet het antwoord.
ter verduidelijking 2 foto,s, van een naaf waar hij wel blijft zitten.
op de 2e foto lijkt het of er iets tussen zit het jan kit zijn maar het kan ook een rubber zijn
wie t weet mag t zeggen.
Laatst gewijzigd door fs1man op 20 mar 2012, 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
NIX schreef:Is keihard staal. Ik denk dat je de boel los moet trekken en ontvetten en met loctite ofzo weer moet vastzetten. Je krimppassing is denk ik gewoon op.
dat idee had ik ook wel ik maak het schoon en probeer het met kit lukt dat niet dan zal ik moeten klinken waarschijnlijk.
wil dat ook niet moet er een ander voorwiel in, lassen lijkt me geen optie daar.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
NIX schreef:Is keihard staal. Ik denk dat je de boel los moet trekken en ontvetten en met loctite ofzo weer moet vastzetten. Je krimppassing is denk ik gewoon op.
dat idee had ik ook wel ik maak het schoon en probeer het met kit lukt dat niet dan zal ik moeten klinken waarschijnlijk. wil dat ook niet moet er een ander voorwiel in, lassen lijkt me geen optie daar.
Ik heb nog zo'n naaf, komt van een 378. Is niet helemaal fris, maar volgens mij nog wel bruikbaar voor wat betreft dat tandwiel.
Is met rem rechts.
Jouw tandwiel heeft al wat te lijden gehad... zo te zien aan de tanden .