laatst een gesprek gehad over verzamel polissen ,nu iets gejat van een ander brommer forum:
Verzamelpolissen
Van Maarseveen Assurantien BV, Website, verzamelpolis
Voorwaarden in het kort, zie website
- Brommer en bestuurder/ verzekeringsnemer ten minste 20 jaar oud
- Geen woon/ werkverkeer en max. 2000km per jaar
- In het bezit van een ander verzekerd gemotoriseerd vervoersmiddel Geldt ook voor de feitelijke vaste bestuurder!!!
- De verzekerde bromfietsen kunnen niet uitgeleend worden
- Maximaal 7 bromfietsen op één verzamelpolis
- Verplicht helm gebruik, anders geen dekking
- Elke brommer moet bekend en benoemd zijn op bijlage formulier van de verzekering, wijzigingen gelijk doorgeven en max 5 wijzigingen per jaar
Premie
WA - één vaste bestuurder en maximaal één bromfiets tegelijk in gebruik - per jaar : € 60,02
WA - twee vaste bestuurders en maximaal twee bromfietsen tegelijk in gebruik - per jaar: € 90,00
WA - drie vaste bestuurders en maximaal drie bromfietsen tegelijk in gebruik - per jaar: € 120,00
Incl. poliskosten en assurantiebelasting
Verzekerd bedrag: minimaal € 1.000.000,-- tot maximaal € 2.500.000,--
De schade die u toebrengt aan een ander, per gebeurtenis.
Budding, Website, tel:0344-641608,email: info@buddingbv.nl
Contact persoon: Herma Hendriks
Voorwaarden/ premies
- Premie € 60,00 voor een verzamelpolis waarop max 7 oldtimer-bromfietsen verzekerd kunnen worden
- Een polis met 6 sub-polissen.
- De polis is een jaarcontract en alleen opzegbaar bij verkoop van het verzekerde object of 2 maanden voor de contractsvervaldag.
- Een polis voor 2 regelmatige bestuurders kost € 90,00
- De kosten voor aanmelding bij de RDW betaalt U bij het postkantoor
- Min leeftijd 24 jaar
Neem voor verdere voorwaarden/ info contact op.
Hageman Assurantien BV, Website, tel:0182-581755
Geen informatie op de website, alleen op aanvraag.
Elaska Verzekeringen, Website, email: info@elaska.nl
Brouwer Assurantien, Website, tel:0161-222 591, email: info@brouwersassurantien.nl
ANWB verzekeringen, Website, tel: 088-269 22 22
Geringe informatie op de website, meer info op aanvraag
Voorwaarden en eigen risico
Compleet verslag van de consumentenbond over bromfiets verzekeringen: Link (PDF)
Vanwege de regel dat er een eerste gemotoriseerd voertuig geregistreerd moet staan, voordat men een oldtimer verzekering kan afsluiten ontstond nogal commotie. Je kunt dus de verzekering laten afsluiten door bijv. je ouders maar daar staat tegenover dat bij schade een eigen risico betaald moet worden omdat de bestuurder jonger is dan de verzekeringnemer.
Bij verzamelpolissen echter kun je soms tot max 2 vaste bestuurders aangeven, hier ligt het dus net allemaal een beetje anders.
Bij het nazoeken blijkt dat de verzekeringen er verschillende eigen risico's aan hangen.
London: Polisvoorwaarden Link voorwaarden (PDF)
Eigen risico € 250 bij jongere bestuurder dan verzekeringsnemer
Anwb, (Unigarant): Link brochure (PDF) en polisvoorwaarden Link voorwaarden (PDF)
Eigen risico tot € 5000 bij jongere bestuurder dan verzekeringsnemer
Dus bij deze; lees je polis goed na en laat je goed voorlichten over eventuele risico's.
Bij fraude wordt je verzekering stop gezet en wordt je naam aan alle verzekeringsmaatschappijen op de "zwarte lijst" gezet. Hierna is verzekeren alleen nog maar mogelijk tegen een bizar hoge premie!
Er zijn drie prijsklassen(naar leeftijd van de bestuurder); Verzamelpolis 16 tot 24 jaar 160 euro, 24 tot 30 jaar 100 euro en 30 jaar en ouder 50euro per polis incl.poliskosten en ass. belasting.
Ook voor 1 individuele brommer dezelfde leeftijdsgroepen en deze premies 130,00 70,00 en 50 euro.
De belangrijkste eisen die gesteld worden zijn ( dit is normaal bij oldtimerverz. voor zover ik weet): De brommers worden niet dagelijks gebruikt, een kilometrage van 2000 km p jaar en uitsluitend voor brommers ouder dan 20 jaar.
Er wordt voor aan en afmelden voorlopig geen kosten in rekening gebracht( note dat zal tzt bij alle polissen wel gebeuren aangezien dit voor de verzekeraar nu al ongeveer 6 euro kost)
Graag hier dus geen commentaar of vragen
En hier nog een uittreksel van de polisvoorwaarden;
Verzekerde is de eigenaar en de gemachtigde bestuurder.
Bromfiets met snelheid van tenhoogste 45 km en cilinderinhoud van ten hoogste 50cc.
Premieberekening: naar leeftijd en evt woonplaats(niet voor oldtimers)
Grondslag van de verz. De door U verstrekte gegevens.(let dus op de leeftijd van de bestuurder), het polisblad en de voorwaarden.
Uitsluitingen als blijkt dat onware of onvolledige opgaves gedaan of verzwegen zijn.
Tevens bij opvoeren van het verz. object.
Tevens bij gebruik van bedwelmende of opwekkende middelen.
Tevens als uit gegevens van de RDW blijkt dat U niet de eigenaar van het voertuig bent.
Tevens als bij schade blijkt dat U een verkeerde leeftijd voor premieberekening hebt opgegeven.
Na nog een tel. met Guis en partners is mij duidelijk geworden dat bv bij een toerrit, of normaal incidenteel gebruik, twee brommers op de weg verzekerd zijn, mits de tweede bestuurder van dezelfde leeftijdsgroep is als verzekerde.
Dit is wat ik als belangrijk uit de polisvoorwaarden heb gevist, mocht U belangstelling hebben neem dan kontakt op met Guis en partners tel.0184675666 of via hun website www.Guis.nl Mw. E.H.Bax.
Nogmaals a.u.b. geen vragen hier dit om dit forum een beetje overzichtelijk te houden. Deze polis leek mij een aanvulling op de bekende hier voor de grootgrondbezitters onder ons.
Hier na ontvangst van de polis nog even een toevoeging die ik jullie niet wil onthouden:
Ten eerste staan er op de polis nu 4 brommers en bij iedere brom staat:kilometrage 1999 km. Na tel. informatie blijkt dat er met iedere verzekerde oldtimer op deze polis dus 1999 km p jaar gereden mag worden, dus die 2000 p jaar in de voorwaarden is niet voor de gehele verzekerde meute,bij elkaar maar voor iedere brom apart.
Dan wordt er op een clausuleblad nog eens extra op gewezen dat :
U verklaarde bij de aanvraag dat:
De brommers niet gebruikt worden voor koeriers-en bezorgdiensten, of dit moet expliciet vermeld zijn op de polis
De bromfiets niet is opgevoerd.
Dat de bromfiets uitsluitend wordt bestuurd door een verzekerde of gemachtigde bestuurder in dezelfde of hogere leeftijdscategorie.
Dat U in het bezit bent van een geldig rijbewijs of wettelijk voorgeschreven bromfietscertificaat.
Dit leek mij belangrijk genoeg om even toe te voegen.
Vragen of commentaar elders svp, deze gaat weer dicht.
Terug naar boven
Een redelijk gedateerd topic, hopelijk neem je me deze bump niet kwalijk.
google levert op: "door de polissen zie ik de verzekering niet meer" op
Zijn hier nog veranderingen in , op bovenstaand stukje ?
Heb ik het goed begrepen dat dus ik bijvoorbeeld niet zomaar mijn puchje uit kan lenen aan een vriend die even wil proberen ?
Of dat we samen op mijn 2 puchjes weg gaan ?
Dan moet ik dus goed nadenken over een eventuele tweede bestuurder ?
- Contacteer:
- Jeti
- 17500km gereden
http://fs1forum.com/viewtopic.php?t=237 ... c&start=15
pagina 2 ook al heel overzicht van mij van aug 2009
@ Baja:
om je vraag te beantwoorden:
Ik zit bij Guis, en kan incidenteel (bijv met ritjes) op al m'n brommers tegelijk rijden. Dus meer dan 2, zeiden ze toen tegen me. Je hoeft geen naam van een 2e bestuurder op te geven.
Geldt overigen wel voor een 24+ er..

pagina 2 ook al heel overzicht van mij van aug 2009
@ Baja:
om je vraag te beantwoorden:
Ik zit bij Guis, en kan incidenteel (bijv met ritjes) op al m'n brommers tegelijk rijden. Dus meer dan 2, zeiden ze toen tegen me. Je hoeft geen naam van een 2e bestuurder op te geven.
Geldt overigen wel voor een 24+ er..
Bij van Maarseveen mogen max. 7 wijzigingen per jaar doorgegeven worden.
Bij het opgeven van een nieuwe bromfiets op de polis, ontvang je van hun GEEN bericht dat ie verzekerd is..., je moet wachten tot je een groene kaart krijgt van de verzekering, dan weet je pas of ie gewijzigd/toegevoegd is...(kan wel 2 tot 3 weken duren).
Heb dit euvel al een paar x aangekaart bij van Maarseveen, ze hebben elke x beterschap beloofd, maar doen het nog steeds niet...
dus vandaag verzekeren en morgen rijden...? vergeet het maar bij van maarseveen...
Bij het opgeven van een nieuwe bromfiets op de polis, ontvang je van hun GEEN bericht dat ie verzekerd is..., je moet wachten tot je een groene kaart krijgt van de verzekering, dan weet je pas of ie gewijzigd/toegevoegd is...(kan wel 2 tot 3 weken duren).
Heb dit euvel al een paar x aangekaart bij van Maarseveen, ze hebben elke x beterschap beloofd, maar doen het nog steeds niet...
dus vandaag verzekeren en morgen rijden...? vergeet het maar bij van maarseveen...