Ik heb het zo goed als mogelijk volgens het electrisch schema gedaan maar heb ff een tekeningetje gemaakt van hoe ik het heb aangesloten.
Accu en bobine enzo zit er natuurlijk ook tussen. Maar knipperlichten, cockpitlichten, neutraalschakelaar en remschakelaar zijn niet aangesloten.
Maar als je dus op dit plaatje kijkt zie je dat geel wel stroom krijgt als hij op 2 staat en aangezien ik alleen low of high op mijn koplamp heb en niet uit zal hij toch wel branden als je accu werkt.
jij heb je electra vreemd aangesloten... je moet in je contactslot eens meten welke draden er alleen in de derde stand worden doorgekoppeld(waarschijnlijk zijn dit de gele en blauwe draad ui je contactslot ) , en daar de gele(motorblok) en de blauwe(groot\kleinlicht) op aansluiten, dan brand je koplamp ALLEEN als de motor draait en het contact op 3e stand staat...(zo staat het ook opt schema btw... )
Me vader heeft gister de hele avond aan de bedrading gewekt en nu werkt alles goed als de motor draait en de brom stilstaat maar zodra ik ga rijden valt het licht steeds uit en springt weer aan, is het misschien dat er ergens een slechte verbinding zit ofzoiets??
wss iderdaad een slecht contactje: als je ze loshaald en dan een beetje schoonmaakt en inspuit met contactspray dan werkt het waarschijnlijk wel weer...
Nou ik heb nog is zitten kijken,maar de meneer waar ik de bromfiets van gekocht heb die heeft het zo aangesloten dat de koplamp kan branden als de motor uitstaat.Nu ben ik geen electro specialist en dat schema is erg moeilijk.Is er via deze club misschien iets bekend of er mensen zijn (in de provincie noord Holland) die zoiets tegen een vergoeding voor elkaar maken.Ik denk dat als ik bij mijn scooterdealer kom ze er ook geen raad mee weten.
je kan ook een (immitatie) kabelboom halen
yampe yamaha --> electra --> kabelboom 32.50
dan is het gewoon een kwestie van erin stoppen en aansluiten...