Franco schreef:Ik zou blij zijn met alles vanaf 75km/u, ze zijn nochtans gebouwd om 90 te halen, dat zou helemaal te gek zijn. Van mij mag hij zo snel gaan als hij aankan, zonder hem te vernaaien.
Het is maar wat je vernaaien noemt.
Hoe harder je gaat, hoe harder alles slijt. Dat is logisch.
Als je de zoekfunctie gebruikt op snelle schijf / (inlaat)schijf bewerken / etc, kom je daar meer info over tegen.
Nix heeft een tijd geleden een overzicht geplaatst met alle verschillen.
Begin niet aan een FS1 cilinder als je je blok betrouwbaar wil houden en er ook normaal mee wil rijden. een FS1 kan alleen maar preseren als je hem in toeren jaagt en heeft bijna altijd een gat tussen 3 en 4 zitten. Lees de FAQ over cilinders. Hou deze F5B, zeker als die net geboord is en nu ingereden wordt en geen probleemen geeft. Als je een onbegrensde pijp hebt, kun je kijken of een Luhac sneller gaat, maar het zal weinig schelen. Kijk in de FAQ wat er over opvoeren geschreven is en over de F5B cilinder. Lekker 14/44 vertanding houden (met een FS1 cilinder zal je sowieso naar 13/44 moeten) Blijf maar van je schijf af als je geen idee hebt waar hij zit of wat het is. Als je met een 16mm wil gaan rijden, pas dan je F5B aan door de poort iets omhoog te vijlen. Niet breder, hoger, een mm of 3. Staat allemaal beschreven. Let goed op dat je de juiste sproeier kiest, niet zomaar iets in de carb laten zitten dat er toevallig inzat. Begin met een 150. Hoe je een sproeier bepaalt, stat ook allemaal in de FAQ. Je brommer zal dan een dikke 70 kunnen bereiken, je zal er ook stukken rustig aan mee kunnen rijden, hij zal geen 1:20 lopen, hij zal de berg nog kunnen nemen en je trekt nog steeds een stuk vlotter op dan de 4T.
Van een FS1 zuiger blijf je ALTJD af. Als je daar iets aan denkt te winnen, heb je de werking van een FS1 motor niet begrepen.
Je hebt een 2ru blokje.
Deze kunnen best wel snel lopen.
Maar dan moet je wel het blokje begrijpen.
Met een AJH, bewerkt kopje, snelle schijf, 16mm, homoet en goed afgesteld moet hij 85 zeker halen.
Het kost wel wat geld en je moet kunnen sleutelen.
NIX heeft gelijk, met een fs1 cilinder heb je een gat tussen de 3 en 4.
Dit is optelossen met een bewerkt kopje of een grotere boring.
maar als je lekker wil toeren en niet racen dan kan je beter een F5B gebruiken.
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;) http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
ik heb hier nog een f5b 60cc immi liggen liep bij mijn maat ed toch 85 km
en een flink koppel en geen groot gat tussen 3 en 4
cilindr is te koop voor 40 euri krijg je er ook een 60cc kopje bij