[s]Rouw &^%$#@!@#$%^& Fuck[/s] Happy again
-
- 2000km gereden
- Berichten: 2208
- Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57
Oew, ziet er inderdaad vervelend uit . Waarschijnlijk inderdaad een lek. Zit er wel een pakkingring tussen je kraan en tank ? Wellicht, beetje vergezocht, maar toch, lekt ie op de aansluiting en kruipen de benzinedampen onder je lak (?).
Bij de benzinedopopening altijd zorgen dat de lak niet tot aan de rand is gespoten, maar zo,n beetje tot de ronding van de bovenrand, zodanig dat het rubber voorkomt dat benzine tot aan de lak komt. Op die manier kan er geen benzine onder je lak kruipen. En spuitbuslak is vaak gewoon rommel en niet benzinebestendig. Oppassen daarmee dus.
@Laars : is je bobine eraf gevallen. ? Mis een boutje (?) .
Bij de benzinedopopening altijd zorgen dat de lak niet tot aan de rand is gespoten, maar zo,n beetje tot de ronding van de bovenrand, zodanig dat het rubber voorkomt dat benzine tot aan de lak komt. Op die manier kan er geen benzine onder je lak kruipen. En spuitbuslak is vaak gewoon rommel en niet benzinebestendig. Oppassen daarmee dus.
@Laars : is je bobine eraf gevallen. ? Mis een boutje (?) .
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3862
- Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31
Dit is inderdaad balen laars
Waar de schuld ligt zou ik niet durven zeggen als ik het zo bekijk denk ik meer aan een nieuwe lekkage bij je kraantje.
Als dit vanaf het begin er was geweest had het ook in het begin al op gaan spelen ook omdat de lak toen nog verser was
en dus nog niet volledig door gehard.
Ik vrees dat de enige oplossing is de tank weer kaal schuren en opnieuw beginnen.
Voordat je de tank laat spuiten controleer hem eerst met een kleine camera in de tank op roest pitjes.
Als deze er zijn zet m een nacht in de citroenzuur met heet water.
laat m daarna drogen en uit dampen en bekijk m weer met de camera.
zijn er nog ernstige roest pitten dan zul je moeten coaten, maar daar heb ik weinig ervaring mee.
je kunt na de citroen zuur behandeling en het drogen de tank van binnen schuren met scherp grint dan haal je ook vooral de vliegroest weg die is ontstaan na het drogen.
het probleem is dat allang geen lood meer in de benzine zit en lood had de eigenschap een laagje te vormen op het blanke metaal in de tank.
tot slot als je de brommer een tijd niet gaat gebruiken zet m weg met een volle tank en zorg dat de dop goed afsluit.
dit alles is geen garantie dat zoiets nooit meer gebeurd maar je verkleind de kans op het wel aanzienlijk.
Waar de schuld ligt zou ik niet durven zeggen als ik het zo bekijk denk ik meer aan een nieuwe lekkage bij je kraantje.
Als dit vanaf het begin er was geweest had het ook in het begin al op gaan spelen ook omdat de lak toen nog verser was
en dus nog niet volledig door gehard.
Ik vrees dat de enige oplossing is de tank weer kaal schuren en opnieuw beginnen.
Voordat je de tank laat spuiten controleer hem eerst met een kleine camera in de tank op roest pitjes.
Als deze er zijn zet m een nacht in de citroenzuur met heet water.
laat m daarna drogen en uit dampen en bekijk m weer met de camera.
zijn er nog ernstige roest pitten dan zul je moeten coaten, maar daar heb ik weinig ervaring mee.
je kunt na de citroen zuur behandeling en het drogen de tank van binnen schuren met scherp grint dan haal je ook vooral de vliegroest weg die is ontstaan na het drogen.
het probleem is dat allang geen lood meer in de benzine zit en lood had de eigenschap een laagje te vormen op het blanke metaal in de tank.
tot slot als je de brommer een tijd niet gaat gebruiken zet m weg met een volle tank en zorg dat de dop goed afsluit.
dit alles is geen garantie dat zoiets nooit meer gebeurd maar je verkleind de kans op het wel aanzienlijk.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3738
- Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
- Locatie: Dordrecht
miran72 schreef:Is die benzine dan naar boven gekropen , kan het me niet voorstellen en zit er dan echt benzine in die bult, gauw kaal maken ben gewoon benieuwd wat er onder zit.
Ik heb de lak al weg gehaald.
Niets te zien dus
Verf liep deels over de draad heen waardoor er cappilaire werking tussen de verf en het draad is ontstaan.
Zo is de benzine omhoog gezogen
1978 chroom 60 cc
- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
Laars schreef:miran72 schreef:Is die benzine dan naar boven gekropen , kan het me niet voorstellen en zit er dan echt benzine in die bult, gauw kaal maken ben gewoon benieuwd wat er onder zit.
Ik heb de lak al weg gehaald.
Niets te zien dus
Verf liep deels over de draad heen waardoor er cappilaire werking tussen de verf en het draad is ontstaan.
Zo is de benzine omhoog gezogen
Is het te zien, of moet je de tank opnieuw laten spuiten?
Is dit oorzaak van slecht spuit- of lakwerk, of domme pech?