ringen en speling achter tandwiel en koppelingshuis
-
CSN
ringen en speling achter tandwiel en koppelingshuis
Vraagje...
Ben met mn blokje bezig en heb wat vragen over de montage van het koppelingshuis.
Volgens mij zit er eerst 1 ring op de as, dan de asbus en tandwiel en als laatste het koppelingshuis/ring en moer. Klopt dit.. hierna kan ik het koppelingshuis nog wel wat naar achteren en voren op de as schuiven.....
Inzake het tandwiel ernaast welke bevestigd is met het circlipje (voor de overbrenging vanaf de kickstarter). Hoeveel ringen moet ik hier doen? Onder en boven het tandwiel 1???
groet
Ben met mn blokje bezig en heb wat vragen over de montage van het koppelingshuis.
Volgens mij zit er eerst 1 ring op de as, dan de asbus en tandwiel en als laatste het koppelingshuis/ring en moer. Klopt dit.. hierna kan ik het koppelingshuis nog wel wat naar achteren en voren op de as schuiven.....
Inzake het tandwiel ernaast welke bevestigd is met het circlipje (voor de overbrenging vanaf de kickstarter). Hoeveel ringen moet ik hier doen? Onder en boven het tandwiel 1???
groet
-
fs1willem
- 2000km gereden

Ik weet dat er achter het tandwiel voor de kickstarter in ieder geval zo'n golfend ringveertje hoort te zitten. Bij mij 2F2 is die een beetje lam, waardoor dit tandwiel af en toe tegen het tandwiel van de kickstarter aanloopt en daarmee rammeltjes veroorzaakt. Waarschijnlijk heeft mijn FS1-blokje dat euvel ook, wordt dus nog even werk.
Overigens kun je in de onderdelenlijsten hier op het forum goed zien wat waar hoort te zitten.
Overigens kun je in de onderdelenlijsten hier op het forum goed zien wat waar hoort te zitten.
- marco
- Sheriff of the Posbank

-
fs1willem
- 2000km gereden

marco schreef:Er moet ook nog een ring onder de basisplaat van de koppeling.
Als het een stalen koppelingshuis is moet er een koperen ring onder.
@Willem er hoort onder dat veerringetje ook nog een normale ring.
En onder de circlip ook nog een ring.
Weet ik... daarom verwijs ik hem ook naar de partslist.
-
CSN
-
CSN
-
CSN
-
CSN