Lange slag fs1 blok in aanbouw.
-
- 100km gereden
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:34
- Locatie: Holwierde
Omdat ik het deksel er voor wil hebben zodat je niks kan zien ,en omdat welke carb : ook in 20mm er niet oppast.
En omdat hij nu een 105 km gaat recht er op met 16mm en hij net niet lekker gaat met een tandje meer voor.
Wat is nu mooier dan dat iemand stomverbaast naar een fs1 kijkt die 105 draait met een vent er op van 1m93 en 95 kg en bijna 50 jaar oud, het is geen gezicht maar dat kan mij geen ....... schelen het gaat er om dat je lol hebt, wat een ander denkt daar heb je niks mee nodig.
.Dus met een 20mm meer kracht probeer te maken en dan een tand meer ( voor )en dan gaat ie 110 115 km.
Ik ben ook al heel lang aan het kijken hoe ik er een 6 bak in krijg want dat mist hij nu echt,hij krijst in z,n 5 maar alles blijft heel .
Trekspie is misschien nog te doen ,klauw is moeilijk.
Het blok zelf blijft ook koeler door de waterkoeling ,die luchtkoel cilinder geeft de warmte door aan het carter die word dan behoorlijk warm ,en dat kost stabiliteit daarom stort zo,n blokje in maar deze blijf tot 80 graden water temp goed draaien.
Okë tot kijk
Als de carb er op komt met schijfhuis dan haal ik het blok direct even los om alles te controleren.
Ook moet er nog een ander zuiger in omdat ik de speling in het begin te groot heb gehouden nu bij koude blok lawaait hij wat maar eenmaal warm is dat weg,dus daar is ook nog verbetering mogelijk.
Ach je hebt er heel veel lol van ,het is wel jammer dat ik te lang ben en te zwaar als er een jongen van 1m60 met 50 kg op zou rijden, tja dat zou een berg schelen.
En omdat hij nu een 105 km gaat recht er op met 16mm en hij net niet lekker gaat met een tandje meer voor.
Wat is nu mooier dan dat iemand stomverbaast naar een fs1 kijkt die 105 draait met een vent er op van 1m93 en 95 kg en bijna 50 jaar oud, het is geen gezicht maar dat kan mij geen ....... schelen het gaat er om dat je lol hebt, wat een ander denkt daar heb je niks mee nodig.
.Dus met een 20mm meer kracht probeer te maken en dan een tand meer ( voor )en dan gaat ie 110 115 km.
Ik ben ook al heel lang aan het kijken hoe ik er een 6 bak in krijg want dat mist hij nu echt,hij krijst in z,n 5 maar alles blijft heel .
Trekspie is misschien nog te doen ,klauw is moeilijk.
Het blok zelf blijft ook koeler door de waterkoeling ,die luchtkoel cilinder geeft de warmte door aan het carter die word dan behoorlijk warm ,en dat kost stabiliteit daarom stort zo,n blokje in maar deze blijf tot 80 graden water temp goed draaien.
Okë tot kijk
Als de carb er op komt met schijfhuis dan haal ik het blok direct even los om alles te controleren.
Ook moet er nog een ander zuiger in omdat ik de speling in het begin te groot heb gehouden nu bij koude blok lawaait hij wat maar eenmaal warm is dat weg,dus daar is ook nog verbetering mogelijk.
Ach je hebt er heel veel lol van ,het is wel jammer dat ik te lang ben en te zwaar als er een jongen van 1m60 met 50 kg op zou rijden, tja dat zou een berg schelen.
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
- 1250km gereden
- Berichten: 1414
- Lid geworden op: 26 sep 2006, 20:33
- Locatie: Fryslân
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
- Site Admin
- Berichten: 11146
- Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
- Locatie: Den Haag
- Triforce
- 2500km gereden
- Berichten: 4927
- Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
- Locatie: Zwolle
Niels schreef:marco schreef:Zet Mpro er eens op als die klaar is dan weet je waar je fs1tje toe in staat is.
FS-ael is met een 6bak bezig in een fs1 blok.
Ik geloof dat daar iets met de bakuitlijning ofzo een beetje in de weg zat (?)
Dat komt wel mega nauwkeurig!
Die had volgens mij ook het blok intern bewerkt om de bak passend te maken
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3738
- Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
- Locatie: Dordrecht
2taktdirk schreef:Wat is nu mooier dan dat iemand stomverbaast naar een fs1 kijkt die 105 draait met een vent er op van 1m93 en 95 kg en bijna 50 jaar oud, het is geen gezicht maar dat kan mij geen ....... schelen het gaat er om dat je lol hebt, wat een ander denkt daar heb je niks mee nodig.
Zo denk ik er nou ook over!!!
PS: Ik ben over de 50 en steek nog steeds mijn

Whoehaaaaaa

1978 chroom 60 cc
- Triforce
- 2500km gereden
- Berichten: 4927
- Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
- Locatie: Zwolle
Triforce schreef:Niels schreef:marco schreef:Zet Mpro er eens op als die klaar is dan weet je waar je fs1tje toe in staat is.
FS-ael is met een 6bak bezig in een fs1 blok.
Ik geloof dat daar iets met de bakuitlijning ofzo een beetje in de weg zat (?)
Dat komt wel mega nauwkeurig!
Die had volgens mij ook het blok intern bewerkt om de bak passend te maken
Hier de bewerking info en verder staan op de volgende pagina's wat foto's ervan
http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t ... &start=225
-
- 2000km gereden
- Berichten: 2158
- Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
- Locatie: Andel / Ael
Niels schreef:FS-ael is met een 6bak bezig in een fs1 blok.
Ik geloof dat daar iets met de bakuitlijning ofzo een beetje in de weg zat (?)
Dat komt wel mega nauwkeurig![/quote]
uitlijning is niks mis mee, de bediening van de schakelwals was het probleem.
Heel erg knap werk Dirk echt een kunstwerk, petje af. Het mooie vind ik dat hij zelfs op een fs1 carb. lijkt

https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
- joosie1234
- 250km gereden
- Berichten: 413
- Lid geworden op: 07 nov 2011, 20:39
- Locatie: delft
-
- 100km gereden
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:34
- Locatie: Holwierde
Hoi ,project staat met de bouw van woning even stil maar dat komt wel weer op gang.
De carb ;is al ver en er ligt al weer een plan .
Ben aan het voorberijden om een 6 bak te bouwen ,het zal niet makkelijk zijn maar heb er al flink over nagedacht en wat ik wil bouwen moet gaan lukken .
Punt is dat de 5 bak te weinig is hij kan zat nog een versnelling aan ,hij trekt niet super hard op gewoon gewoon maar hij loopt hard omdat hij bovenin doorloopt en gewoon 100 tot 105 op de teller doet maar bij 90 wil ik nog een keer schakelen wat dus niet kan als je al in de 5 zit.
Punt is als ik 90 of tegen de 100 rijd dan heb ik mijn linker hand gewoon achter op de rug en zit ik er recht op dus dat moet anders ,het project is nog lang niet afgelopen.
De watekoeler heeft nu 1100 km gereden en er gaat niks stuk,en ik kan je zeggen hij krijgt op z,n kloote ik laat hem gewoon gillen langdurig volgas en het carter bliijft gewoon koel door de waterkoeling.
Oké geef me de tijd en wie weet heb ik straks een mooie configuratie blok met 6 bak waterkoeling klaar dat er een kans bestaat om een wegrace ,r FS1 te bouwen met een mooi frame en een 2e blok net zo als de 1e.
Die schijfinlaat is ook echt geweldig voor de fs1 ,er kan veel door als je het goed doet een membraan is maar klein van een fs1.
Groetjes van D
De carb ;is al ver en er ligt al weer een plan .
Ben aan het voorberijden om een 6 bak te bouwen ,het zal niet makkelijk zijn maar heb er al flink over nagedacht en wat ik wil bouwen moet gaan lukken .
Punt is dat de 5 bak te weinig is hij kan zat nog een versnelling aan ,hij trekt niet super hard op gewoon gewoon maar hij loopt hard omdat hij bovenin doorloopt en gewoon 100 tot 105 op de teller doet maar bij 90 wil ik nog een keer schakelen wat dus niet kan als je al in de 5 zit.
Punt is als ik 90 of tegen de 100 rijd dan heb ik mijn linker hand gewoon achter op de rug en zit ik er recht op dus dat moet anders ,het project is nog lang niet afgelopen.
De watekoeler heeft nu 1100 km gereden en er gaat niks stuk,en ik kan je zeggen hij krijgt op z,n kloote ik laat hem gewoon gillen langdurig volgas en het carter bliijft gewoon koel door de waterkoeling.
Oké geef me de tijd en wie weet heb ik straks een mooie configuratie blok met 6 bak waterkoeling klaar dat er een kans bestaat om een wegrace ,r FS1 te bouwen met een mooi frame en een 2e blok net zo als de 1e.
Die schijfinlaat is ook echt geweldig voor de fs1 ,er kan veel door als je het goed doet een membraan is maar klein van een fs1.
Groetjes van D
-
- 5000km gereden
- Berichten: 6744
- Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
- Locatie: gent