Alles over de techniek en sleutelen
Triforce
2500km gereden
Berichten: 4927 Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle
Bericht
door Triforce » 14 jan 2012, 23:45
ginofs1 schreef: 2RU_racer schreef: dat kan toch niet zomaar want heb geen brute setup ofzo hoe kan zoon krukas weer richten dan?
krukas richten, als je hem opstuurt kan ik dat voor je doen.
zelf doen gaan niet lukken. hier moet je echt wat kaas van gegeten hebben.
is idd niet het simpelste werkje, ben het zelf tegenwoordig ook aan het doen om zo een heel blok te kunnen reviseren op het werk
2RU_racer
Bericht
door 2RU_racer » 17 jan 2012, 09:17
een maat van mij heeft laast zoon zelfde gereviseerd.
alleen hij lijkt wel of hij moeite heeft met rond draaien, want gat tussen de 3 en de 4 is ineens groter.
voor al als het een klein beetje tegen wind staat lijkt dat hij amper optrekt in zijn 4 dan.
met 60cc fs1 16mm snelle schijf met 14-46 en een imi onderlangs
NIX
10000km gereden
Berichten: 10825 Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek
Bericht
door NIX » 17 jan 2012, 09:53
Hoe zijn de ketting, het achterwiel en de achterrem eraan toe? Voor je je blokje weer opentrekt?
Of heb je reden om te denken dta het blok niet in orde is?
Kijk eerst even in de FAQ.
marco
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23448 Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Bericht
door marco » 17 jan 2012, 16:44
Linker krukaskeerring te ver erin gedrukt tegen het lager aan?
Yamaha Sheriff 1981
2RU_racer
Bericht
door 2RU_racer » 17 jan 2012, 22:49
marco schreef: Linker krukaskeerring te ver erin gedrukt tegen het lager aan?
Die bij de ontstekings kant neem ik aan?
Hoe kan ik dat controleren?
marco
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23448 Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Bericht
door marco » 17 jan 2012, 22:53
Ja die kan je denk net niet zien als je grondplaat ervoor zit.
De keerring moet gelijk zitten met het opstaande randje.
Yamaha Sheriff 1981
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485 Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum
Bericht
door ginofs1 » 17 jan 2012, 22:56
zo dom zijn we toch niet om hem helemaal naar binnen te rammen?
dan is je lager smering gat ook vut.
marco
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23448 Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Bericht
door marco » 17 jan 2012, 22:57
De eerste keer ramde ik die keerring er ook helemaal in
Yamaha Sheriff 1981
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485 Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum
Bericht
door ginofs1 » 17 jan 2012, 23:01
marco schreef: De eerste keer ramde ik die keerring er ook helemaal in
ja dat hoorde ik van jet ook
2RU_racer
Bericht
door 2RU_racer » 17 jan 2012, 23:03
marco schreef: Linker krukaskeerring te ver erin gedrukt tegen het lager aan?
Die bij de ontstekings kant neem ik aan?
Hoe kan ik dat controleren?
2RU_racer
Bericht
door 2RU_racer » 18 jan 2012, 12:30
wat kan het verder nog wezen heb gekeken en die is goed gemonteerd door mij
NIX
10000km gereden
Berichten: 10825 Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek
Bericht
door NIX » 18 jan 2012, 14:12
NIX schreef: Hoe zijn de ketting, het achterwiel en de achterrem eraan toe? Voor je je blokje weer opentrekt? Of heb je reden om te denken dta het blok niet in orde is?
Kijk eerst even in de FAQ.
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485 Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum
Bericht
door ginofs1 » 18 jan 2012, 20:27
Geef eens een flinke mep op je vliegwielmoer met een koperenhamer.
En kijk dan of je krukas beter draait
marco
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23448 Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Bericht
door marco » 18 jan 2012, 20:27
Dat werkte bij mijn blokje wel erg goed
Yamaha Sheriff 1981
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485 Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum
Bericht
door ginofs1 » 18 jan 2012, 20:31
Dan gaat alles lekker op zijn plek zitten.
Wel een koperenhamer anders gaat het schroefdraad naar de klote.