koppel schreef:zuigers met gaten..................dat is de toekomst..................geen spoelpoorten of kleppen meer nodig................en die compressie is alleen maar lastig met starten...
Als je een snelle cilinder gaat monteren is het sowieso niet onverstandig om direct je krukaslagers te vervangen. Bigend is vaak ook niet helemaal jofel meer, dit zie je pas als je de krukas uit elkaar perst. Slechte lagers kan je vaak niet voelen maar je kan ze vaak wel horen!
Je moet er ook niet van uitgaan dat je met een snelle setup 30.000 km kan rijden. Althans, mij lukt het vaak niet.
Heb de cilinder eraf gehaald en nagekeken, alles ziet er netjes uit en volgens mij geen speling op lagers, wat ik wel zag was een kleine lekkage op de zuiger achter de zuigerveer waar de twee uiteinden samenkomen van het veertje, ontsteking staat op 1,8 mm voor bdp, ik ga verder met inrijden en hoop dat de rammelende zuigerveer vanzelf overgaat!
Oh ja, ik heb ook het uitlaatkanaal op de uitlaatpakking netjes gedremeld dus geen rand meer in het uitlaatsysteem, best taai spul dat aluminium!!
Als het goed is zijn jullie allebei uit de buurt van de nicasilwand gebleven. Alu is niet taai, maar je smeert het als het ware je dremelsteentje in dat dan niets meer wegslijpt.