rammelende zuigerveer

Alles over de techniek en sleutelen
agassi
Aan het inrijden
Aan het inrijden

rammelende zuigerveer

Bericht door agassi »

Ik ben mijn nieuwe AJH cilinder met ASSO zuiger met 1 zuigerveer aan het inrijden, ongeveer 50 km gereden maar op het moment dat het blokje warm wordt gaat de zuigerveer best wel rammelen op het moment van gas los om over te schakelen naar de volgende versnelling, met mijn oude versleten cilinder was het rammelen bijna nihil, ik weet dat
FS1 jes horen te rammelen maar met een splinternieuwe cilinder met nicasilwand denk ik dat het nog niet zo hoort? Er zit wel een Gino kopje op maat op, wie weet of het minder
wordt na een paar honderd km? Kan ik misschien de zuigerveer anders monteren? :roll:

Mvg,

Agassi.
koppel
1500km gereden
1500km gereden

Bericht door koppel »

check eens de zuigerpen/naaldlager/small end op speling...
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

Hij moet rammelen dan heeft die genoeg zuigerspeling :wink:
Yamaha Sheriff 1981
Freddy

Bericht door Freddy »

zet er maar eens een gewone kop op
jurgenkalis
50km gereden
50km gereden

Bericht door jurgenkalis »

Check inderdaad je lagers en je squish. Met een hogedruk kopje gaat alles sowieso meer rammelen. Wat erg goed werkt is rubbers tussen je koelribben plaatsen. Dan hoor je nog nauwelijks gerammel.
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door the_destroyers »

jurgenkalis schreef:Check inderdaad je lagers en je squish. Met een hogedruk kopje gaat alles sowieso meer rammelen. Wat erg goed werkt is rubbers tussen je koelribben plaatsen. Dan hoor je nog nauwelijks gerammel.

is de koeling dan niet minder?
1j5
500km gereden
500km gereden

Re: rammelende zuigerveer

Bericht door 1j5 »

agassi schreef:Ik ben mijn nieuwe AJH cilinder met ASSO zuiger met 1 zuigerveer aan het inrijden, ongeveer 50 km gereden maar op het moment dat het blokje warm wordt gaat de zuigerveer best wel rammelen op het moment van gas los om over te schakelen naar de volgende versnelling, met mijn oude versleten cilinder was het rammelen bijna nihil, ik weet dat
FS1 jes horen te rammelen maar met een splinternieuwe cilinder met nicasilwand denk ik dat het nog niet zo hoort? Er zit wel een Gino kopje op maat op, wie weet of het minder
wordt na een paar honderd km? Kan ik misschien de zuigerveer anders monteren? :roll:

Mvg,

Agassi.

Gaat vanzelf over gewoon
agassi
Aan het inrijden
Aan het inrijden

Bericht door agassi »

Ik heb vandaag een stukje rubber tussen de koelribben geduwd maar je hoort de rammel nog wel, ik heb alleen een heel klein blokje om gereden want het regend weer eens :twisted: als ik meer tijd heb haal ik de cilinder er af en ga ff kijken of ergens speling op een lager(s) is!

@marco, ik heb je verhaal over je 378 blokje tunen een paar x gelezen en ik wil ook zo'n mal gaan maken om de poorten goed aan te sluiten op het blok! heel goed idee.
Heb jij die uitlaat van je AJH cilinder al pas gemaakt met de uitlaatpakking en hoe veel heb je eraf gedremeld en hoe diep in het uitlaat kanaal ben je begonnen met de dremel? Zoja, heb je daar een foto van?

De AJH cilinder met Gino kopje heeft nu al veel kracht, hij liep net zonder problemen richting 70 met heel weinig gas in de 4 maar ik heb nu een ander probleem, ik moet maar gaan sparen voor een 3 plaats koppeling want met de 2 plaats gaat hij slippen!

Mvg,

Agassi.
realobsession
250km gereden
250km gereden

Bericht door realobsession »

gewoon doorijden het rammelen gaat vanzelf over naar ongeveer 300 km rijden de cilinder zal niet slijten maar je zuigerveer zal zijn eigen wel moeten zetten en dat is het rammelen wat je nu hoort.
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

agassi schreef:@marco, ik heb je verhaal over je 378 blokje tunen een paar x gelezen en ik wil ook zo'n mal gaan maken om de poorten goed aan te sluiten op het blok! heel goed idee.
Heb jij die uitlaat van je AJH cilinder al pas gemaakt met de uitlaatpakking en hoe veel heb je eraf gedremeld en hoe diep in het uitlaat kanaal ben je begonnen met de dremel? Zoja, heb je daar een foto van?

Die mal was een ideetje van Gino :wink:

Maar je bent wel ff bezig om die poorten echt netjes gelijk te krijgen er zit redelijk wat in vond ik.
Ook van het blok heb ik de poorten wat aan moeten passen aan de ajh.
Maar dit kan je alleen doen als je blok uit elkaar is anders komt er vijlsel in je lagers.

De uitlaatpoort heb ik net zo groot gemaakt als de pakking maar dan wel zo ver mogelijk tot in de poort zodat het netjes overloopt.
Dremel heb ik alleen gebruikt om het netjes glad te schuren de rest alles met een half ronde vijl gedaan.
Yamaha Sheriff 1981
Pipedown
2000km gereden
2000km gereden
Contacteer:

Bericht door Pipedown »

inrijden met een HD kop..? :huh:
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot

Bericht door ginofs1 »

Met een alu cilinder kan dat wel als je hem maar rustig warm laat worden. :wink:
Maar ja zo iets moet ik eigenlijk niet op het forum zetten.
Als ik het doe gaat het goed , bij een ander vaak niet.
Helaas, gewoon rustig aan doen dus.
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

Pipedown schreef:inrijden met een HD kop..? :huh:

Tuurlijk 8)
Yamaha Sheriff 1981
agassi
Aan het inrijden
Aan het inrijden

Bericht door agassi »

Sorry Gino dat ik het zo op forum vraag :oops: maar ik wilde ff weten of dat gerammel geen kwaad kon!
Ik ga gewoon rustig verder met inrijden en wacht wel af na een paar honderd km.

Ehh, wat heb ik nodig om mijn koppeling om te bouwen naar een drieplaats variant en kan ik dit zelf zonder draaibank iod?

Mvg,

Agassi.
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot

Bericht door ginofs1 »

agassi schreef:Sorry Gino dat ik het zo op forum vraag :oops: maar ik wilde ff weten of dat gerammel geen kwaad kon!
Ik ga gewoon rustig verder met inrijden en wacht wel af na een paar honderd km.

Ehh, wat heb ik nodig om mijn koppeling om te bouwen naar een drieplaats variant en kan ik dit zelf zonder draaibank iod?

Mvg,

Agassi.

kijk je ontsteking even goed na, met bijvoorbeeld een fiets lampje .
of heb je er een cdi op zitten?

nu komen er weer een hoop vragen<met> hoe kan dat nou>
ja kijkbuiskindertjes dat kan.
hoe vraag dat maar aan onze ouder rot : patombo, NIX of sam
die hebben het vroeger ook vast wel zo gedaan, werkt zeer nauwkeurig.
gr gino
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie