koolkorrels tussen de bougie

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
henk de h

koolkorrels tussen de bougie

Bericht door henk de h »

Beste fs1 fanaten, Mijn fs1 uit 72 begint regelmatig te sputteren en dan blijken er koolkorreltjes tussen de electrodes te zijn gevormd. Even borstelen en hij loopt weer. Maar toch een raar probleem! Het is een ngk B6HS en blokje met snelle schijf, f5b ori, dikke uitlaat en 16 mm ori. Draait met oliepomp en castrololie. Bougie te koud met een te rijk mengsel? De kleur is namelijk donkerbruin maar geen natte aanslag. Of slecht werkende ontsteking. Starten doet ie namelijk ook slecht.
Alle tips zijn welkom.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10820
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Je bougie is eerder veel te warm voor deze setup. Doe er een B8 in. Als het probleem blijft, dan zou je de zuiger eens moeten bekijken. Ik hoop dat die korrels geen aluminium zijn.
Kijk eerst even in de FAQ.
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

als ze grijs-wit zijn ist aluminium tien tegen één,
en idd kouder rijden is de boodschap
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Inderdaad een b6hs is veels te warm voor deze setup.
Yamaha Sheriff 1981
henk de h

Bericht door henk de h »

Ik heb er nu een andere bougie inzitten. Bosch w 260. Kijken wat ie doet.
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

T2 dan toch? die komt zowat overeen met een B8
when men were men, and helmets were for divers
Plaats reactie