Goedendag allemaal,
Ik ben een nieuw lid hier, heb een 2RU in redelijk erbarmelijke staat aangeschaft in de hoop deze weer rijdend te krijgen.. Ach ja.. oude liefde roest niet...
Maar nu.. Ik heb hem helemaal ontmanteld en ben maar eens begonnen aan het blok.
Ik heb de moer bij het vliegwiel losgemaakt, krukas geblokkeerd, vliegwieltrekker erop en draaien maar..
Nou zou in principe het vliegwiel eraf moeten komen, maar geenszins.. het zit echt verschrikkellijk vast.. Met de trekker erop heb ik een lichte (en hardere) tik met een hamer gegeven, kruipolie erop..
Ik weet het even niet meer....
Vliegwiel weigert los te gaan
- scirocco
- 500km gereden
welkom hier
soms kunen ze erg vast zitten de enige manier om het toch zonder schade te doen is zo als jij het doet
meestal is het een kwestie van de trekker aan draaien en dan komt hij wel los
zet de poelie trekker goed op spanning en geef dan een tik op de bout van de trekker en dan weer de trekker aan draaien
en net zo lang door gaan tot hij komt
probeer niet op de poelie te slaan iedergeval anders heb je kans op een krome krukas
veel succes
soms kunen ze erg vast zitten de enige manier om het toch zonder schade te doen is zo als jij het doet
meestal is het een kwestie van de trekker aan draaien en dan komt hij wel los
zet de poelie trekker goed op spanning en geef dan een tik op de bout van de trekker en dan weer de trekker aan draaien
en net zo lang door gaan tot hij komt
probeer niet op de poelie te slaan iedergeval anders heb je kans op een krome krukas
veel succes
Laatst gewijzigd door scirocco op 25 dec 2011, 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 5000km gereden
Je hoeft je krukas niet te blokkeren om je vliegwiel eraf te krijgen
maar verder inspuiten met wd 40 meerdere malen herhalen
rustig de spanning opbouwen met de vliegwieltrekker
tussentijds kun je met de hamer een tik geven
en dan zal die uiteindelijk los gaan
maar verder inspuiten met wd 40 meerdere malen herhalen
rustig de spanning opbouwen met de vliegwieltrekker
tussentijds kun je met de hamer een tik geven
en dan zal die uiteindelijk los gaan
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.