heeft de brommer een trommel- of schijfrem voorvork? (ivm die ring)
lagers eruit meppen kan lastig zijn, koop een setje doorslagpennen, bij de Gamma niet duur, moeten we lang genoeg zijn, originele naven hebben van binnen uitsparingen zodat je precies klappen kan uitdelen bovenop de buitenste lagerring.
zoniet dan wordt het een sloperij, lager zelf kapotslaan, binnenring en kogels eruit, dan met een dremel oid de buitenste ring doorslijpen, zal niet meevallen met hard lagermetaal.
Onderdeel over
-
- Aan het inrijden
Het is een DX met schijfrem dus. Als je een idee hebt waar die ring vandaan kan komen hoor ik het graag, ik heb mijn zoektocht stopgezet.
Wat betreft het lager. Ik heb alles al uit de naaf gesloopt, maar alleen de buitenste ring van het lager zit er nog in. Woensdag leen ik een brander en zal ik het na verhitting nog eens proberen.
gr. jeroen
Wat betreft het lager. Ik heb alles al uit de naaf gesloopt, maar alleen de buitenste ring van het lager zit er nog in. Woensdag leen ik een brander en zal ik het na verhitting nog eens proberen.
gr. jeroen
-
- 1500km gereden
het zou kunnen dat die onder een van de afsluitbouten hoort, die de openingen waar je de vork vult met olie afsluit.
zit vlak bij je stuur.
zijn meer een soort van bussen met een zeskant eraan, volgens mij hoort daar nog een ring onder, het zou 'm kunnen zijn.
is alleen vreemd dat ie wat roestig/vettig/smerig is.
zit vlak bij je stuur.
zijn meer een soort van bussen met een zeskant eraan, volgens mij hoort daar nog een ring onder, het zou 'm kunnen zijn.
is alleen vreemd dat ie wat roestig/vettig/smerig is.
-
- Aan het inrijden
"het zou kunnen dat die onder een van de afsluitbouten hoort, die de openingen waar je de vork vult met olie afsluit."
Ik had zelf van begin af aan hetzelfde idee, maar op de partslist staat daar alleen een 'dikke' normale ring en geen ring als deze. Mogelijk krijg ik binnenkort nog nieuwe binnenbuizen dan kijk ik nog wel eens.
Dank
Ik had zelf van begin af aan hetzelfde idee, maar op de partslist staat daar alleen een 'dikke' normale ring en geen ring als deze. Mogelijk krijg ik binnenkort nog nieuwe binnenbuizen dan kijk ik nog wel eens.
Dank