(die mal kost al zo'n 150 euro :S)
Grote offtopic topic
- Tombo
- 17500km gereden

- Berichten: 18370
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
-
YamaSam
- 10000km gereden

- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
watweet je dat weer allemaal goed Tom
herinner je je de "blokkendoos" die ik ooit postte?
ik woon in een polyesther carosseriebedrijf dat net 30 jaar van die auto's gemaakt heeft...
Recentelijk hebben we beslist met die activiteit te stoppen en te focussen op onze andere systemen..
maar het materiaal en gereedschap heb ik dus nog in overvloed liggen
ik ga kort gaan of ben weer uren aant uitleggen en moe gaan repeteren:
-een goede mal kost minstens tien maal zoveel als een stuk
-een goede mal levert een perfect glad en gekleurd eindresultaat, datdus in de materie gekleurd is, en bijgevolg nietmeer gespoten moet worden (enkel striping op zo)
-zoals je het uitlegt maakten ze in de fifties surfplanken, hand-layup wordt nu enkel nog voor kleine reeksen of cheap stuff gebruikt (ook ivm de emissie van styreen daarvan etc
-topcoat is zeker niet gelijk aan losmiddel
-een vacuummal trekt een stuk in ongeveer een kwartier, handlayup laag per laag is een dag werk (die mallen zijn wel goedkoper)
-nadien moet je ontbramen en afzagen
ik heb een TA KUIP liggen, ga die naar m'n hand zetten (of tis plagiaat) en een deftige vacuummal van maken
hou jullie op de hoogte, zijt maar gerust
(spijt me da'k 't weer beter weet, maar ben a h w geboren tussen de polyesther)
schol
(aan de mails te zien komt er een wachtlijst
)
herinner je je de "blokkendoos" die ik ooit postte?
ik woon in een polyesther carosseriebedrijf dat net 30 jaar van die auto's gemaakt heeft...
Recentelijk hebben we beslist met die activiteit te stoppen en te focussen op onze andere systemen..
maar het materiaal en gereedschap heb ik dus nog in overvloed liggen
ik ga kort gaan of ben weer uren aant uitleggen en moe gaan repeteren:
-een goede mal kost minstens tien maal zoveel als een stuk
-een goede mal levert een perfect glad en gekleurd eindresultaat, datdus in de materie gekleurd is, en bijgevolg nietmeer gespoten moet worden (enkel striping op zo)
-zoals je het uitlegt maakten ze in de fifties surfplanken, hand-layup wordt nu enkel nog voor kleine reeksen of cheap stuff gebruikt (ook ivm de emissie van styreen daarvan etc
-topcoat is zeker niet gelijk aan losmiddel
-een vacuummal trekt een stuk in ongeveer een kwartier, handlayup laag per laag is een dag werk (die mallen zijn wel goedkoper)
-nadien moet je ontbramen en afzagen
ik heb een TA KUIP liggen, ga die naar m'n hand zetten (of tis plagiaat) en een deftige vacuummal van maken
hou jullie op de hoogte, zijt maar gerust
(spijt me da'k 't weer beter weet, maar ben a h w geboren tussen de polyesther)
schol
(aan de mails te zien komt er een wachtlijst
when men were men, and helmets were for divers
-
YamaSam
- 10000km gereden

- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
edje
- Tombo
- 17500km gereden

- Berichten: 18370
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
YamaSam schreef:watweet je dat weer allemaal goed Tom![]()
herinner je je de "blokkendoos" die ik ooit postte?
ik woon in een polyesther carosseriebedrijf dat net 30 jaar van die auto's gemaakt heeft...
Recentelijk hebben we beslist met die activiteit te stoppen en te focussen op onze andere systemen..
maar het materiaal en gereedschap heb ik dus nog in overvloed liggen
ik ga kort gaan of ben weer uren aant uitleggen en moe gaan repeteren:
-een goede mal kost minstens tien maal zoveel als een stuk
-een goede mal levert een perfect glad en gekleurd eindresultaat, datdus in de materie gekleurd is, en bijgevolg nietmeer gespoten moet worden (enkel striping op zo)
-zoals je het uitlegt maakten ze in de fifties surfplanken, hand-layup wordt nu enkel nog voor kleine reeksen of cheap stuff gebruikt (ook ivm de emissie van styreen daarvan etc
-topcoat is zeker niet gelijk aan losmiddel
-een vacuummal trekt een stuk in ongeveer een kwartier, handlayup laag per laag is een dag werk (die mallen zijn wel goedkoper)
-nadien moet je ontbramen en afzagen
ik heb een TA KUIP liggen, ga die naar m'n hand zetten (of tis plagiaat) en een deftige vacuummal van maken
hou jullie op de hoogte, zijt maar gerust![]()
(spijt me da'k 't weer beter weet, maar ben a h w geboren tussen de polyesther)
schol
(aan de mails te zien komt er een wachtlijst)
Ik zeg ook niet dat je 200 kuipen met de hand moet maken, dat is gekkenwerk... Op die manier zoals ik het beschrijf worden onze hovercrafts gemaakt (en zo maken wij al onze polyester onderdelen voor de hovercrafts)... Dat gaat om enkele stuks per jaar, dus goed met de hand te doen (zoals ik het dus beschrijf). De prijs van de mal, daar komt occ1s mee aanzetten, ik vond het ook al zo goedkoop.... Een simpele mal van onze vectorbladen was al iets van 300 euro (5 jaar geleden, kan ook meer zijn geweest) en dat is een stukje vliegtuigprofiel met een lengte van 40 cm en een breedte van 15cm

