Toerenteller op FS1????
- gerritpost94
- Aan het inrijden
- Contacteer:
- marco
- Sheriff of the Posbank
Ja die zijn er wel dat krijg je zoiets : http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... ductId=180
Yamaha Sheriff 1981
- marco
- Sheriff of the Posbank
-
- Aan het inrijden
Hallo,
had een vraagje ivm de toerenteller, en vond het nogal dom om er een nieuw topic over te beginnen dus zet ik het even hier.
Nu, ik heb alles zo aangesloten:
bruin t.t. -> bruin (met 2 stekkeruiteindjes) van het contactslot
blauw t.t. -> op de voeding van mijn voorlicht
oranje t.t. -> heb ik allebei aangesloten als aarding
wit t.t. -> heb ik aangesloten op de witte kabel, van het contactslot, die in het stekkertje van 4 kabels terechtkomt.
Nu, de toerenteller draait eerst teneinde als ik aan het contact draai (en komt dan terug om te stoppen op nul), en als ik de brommer start, brand het lampje in de teller.
Maar, hij geeft geen toeren aan, weet iemand waar ik fout zit?
Mvg. Bart
had een vraagje ivm de toerenteller, en vond het nogal dom om er een nieuw topic over te beginnen dus zet ik het even hier.
Nu, ik heb alles zo aangesloten:
bruin t.t. -> bruin (met 2 stekkeruiteindjes) van het contactslot
blauw t.t. -> op de voeding van mijn voorlicht
oranje t.t. -> heb ik allebei aangesloten als aarding
wit t.t. -> heb ik aangesloten op de witte kabel, van het contactslot, die in het stekkertje van 4 kabels terechtkomt.
Nu, de toerenteller draait eerst teneinde als ik aan het contact draai (en komt dan terug om te stoppen op nul), en als ik de brommer start, brand het lampje in de teller.
Maar, hij geeft geen toeren aan, weet iemand waar ik fout zit?
Mvg. Bart
- NIX
- 10000km gereden
Klinkt alsof je hem goed hebt aangesloten. Blijkbaar kloppen je draden in de koplamp niet. Ik weet niet wat je voeding van de koplamp noemt, maar je moet gewoon de blauwe op de blauwe doen. Als je lampje meteen aangaat, zal je hem wel op de gele hebben zitten. Waarom de teller zelf niet reageert weet ik ook niet. Doe de witte uit de teller eens op de groene uit het contact (dus NIET die van de koplamp), ook niet je licht aanzetten, dan, alleen op stand 2 testen op die manier.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- Aan het inrijden
Ja, de voeding van mijn koplamp -> ik heb een gele kabel naar mijn koplamp lopen, en een zwarte aarding eruit komen.
Dit omdat hij is omgebouwd naar een LED, al is de oude koplamp bekabeling wel nog aanwezig voor andere dingen denk ik, hierop zitten 3 draden, waarvan de blauwe vrij is, daar heb ik hem ook al op aangesloten, en dan gaf hij geen licht, maar dan bleef hij donker en draaide alleen eens naar boven en terug bij opzetten van het contactslot...
Dus de groene van het contactslot? Waarvoor dient deze?
Dus je bent zeker? voordat ik deze afsnij en de blauwe kabel er op 'inent' en vastsoldeer?
mvg. Bart
Dit omdat hij is omgebouwd naar een LED, al is de oude koplamp bekabeling wel nog aanwezig voor andere dingen denk ik, hierop zitten 3 draden, waarvan de blauwe vrij is, daar heb ik hem ook al op aangesloten, en dan gaf hij geen licht, maar dan bleef hij donker en draaide alleen eens naar boven en terug bij opzetten van het contactslot...
Dus de groene van het contactslot? Waarvoor dient deze?
Dus je bent zeker? voordat ik deze afsnij en de blauwe kabel er op 'inent' en vastsoldeer?
mvg. Bart
- NIX
- 10000km gereden