Redelijk nieuw op dit forum.
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9573
- Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
- Locatie: Bolt'n City
- Contacteer:
- gklijnhout
- 250km gereden
- Berichten: 305
- Lid geworden op: 03 jul 2011, 18:58
- Locatie: Duiven
Laatste loodjes,
Fs1 cilinder door de door Gino zeer nette nieuwe F5B cilinder vervangen daarnaast de sproeierbezetting aangepast aan de nieuwe set-up en hiermee wezen rijden.
Deze F5b cilinder doet wat ik wil lekker trekkracht bij lage toeren en met de huidig configuratie 16 mm carb. en 32 mm uitlaat daarnaast een tandwiel verzet van 13 voor en 43 achter loopt deze zo gek nog niet.
Kan er lekker mee toeren top weet ik vanwege inrijden nog niet maar verwacht er in ieder geval ergens tussen de 60 a 70 km/h mee te kunnen rijden zonder hem over te belasten.
Zelfs even geprobeerd met een 110 kg lifter op de buddy ook dan komt hij vlot weg.
Ik ben dan ook zeer tevreden.
Zo veel zelfs dat ik heden morgen met een km stand op de klok van 95 km ben vetrokken en rond 17.00 uur weer thuis was nu een km stand van 375 op de klok.
Enige probleem de ketting behoefd nagesteld te worden en ben ergens op de veluwe het oranje glaasje van de richtingaanwijzer ra verloren.
Ik hoop nog een paar weken op dit weer zodat ik mijn plezier van rijden nog even kan voortzetten.
Eerst maar even een 500 km beurt doen de komende dagen.
Gert Klijnhout
Fs1 cilinder door de door Gino zeer nette nieuwe F5B cilinder vervangen daarnaast de sproeierbezetting aangepast aan de nieuwe set-up en hiermee wezen rijden.
Deze F5b cilinder doet wat ik wil lekker trekkracht bij lage toeren en met de huidig configuratie 16 mm carb. en 32 mm uitlaat daarnaast een tandwiel verzet van 13 voor en 43 achter loopt deze zo gek nog niet.
Kan er lekker mee toeren top weet ik vanwege inrijden nog niet maar verwacht er in ieder geval ergens tussen de 60 a 70 km/h mee te kunnen rijden zonder hem over te belasten.
Zelfs even geprobeerd met een 110 kg lifter op de buddy ook dan komt hij vlot weg.
Ik ben dan ook zeer tevreden.
Zo veel zelfs dat ik heden morgen met een km stand op de klok van 95 km ben vetrokken en rond 17.00 uur weer thuis was nu een km stand van 375 op de klok.
Enige probleem de ketting behoefd nagesteld te worden en ben ergens op de veluwe het oranje glaasje van de richtingaanwijzer ra verloren.
Ik hoop nog een paar weken op dit weer zodat ik mijn plezier van rijden nog even kan voortzetten.
Eerst maar even een 500 km beurt doen de komende dagen.

Gert Klijnhout

- clamdxp
- 500km gereden
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 08 aug 2011, 20:23
- Locatie: maastricht
ik heb ook een f5b met eigenlijk zo goed als dezelfde setup als jou.
enige verschil is dat ik achter 39 tandjes heb.
en hij loopt een nette 72 per uur gps.
trekkracht is zeer zeker goed van de f5b.
ik heb inmiddels een nieuwe binnen voor op mijn ander blokje.
ook van gino en dat ziet er inderdaad goed uit.
enige verschil is dat ik achter 39 tandjes heb.
en hij loopt een nette 72 per uur gps.
trekkracht is zeer zeker goed van de f5b.
ik heb inmiddels een nieuwe binnen voor op mijn ander blokje.
ook van gino en dat ziet er inderdaad goed uit.
-
- 100km gereden
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 08 mar 2009, 16:54
- Locatie: bemmel
- gklijnhout
- 250km gereden
- Berichten: 305
- Lid geworden op: 03 jul 2011, 18:58
- Locatie: Duiven
spatbord.
NIX schreef:Hee, ik zie een trommelspatje voorop zitten? Vind je die mooier dan een schijfremspatboard?
Klopt er zit een verkeerd spatbord voor gemonteerd.
Dit is gedaan omdat ik wilde rijden en geen juist spatbord kon krijgen.
Via marktplaats had ik een deal voor een nieuw origineel spatbord deze ook stevig betaald en zou naar mij verzonden worden.
Maar Helaas kreeg hem niet verkoper liet per mail weten hem plots niet te verkopen en heeft wel mijn geld terug overgemaakt.
Ben dus nog zoekende voor de juiste.
Dit scherm wel zo gemonteerd dat hij er zo weer af kan en er niets meer in de weg zit.
gert klijnhout
- gklijnhout
- 250km gereden
- Berichten: 305
- Lid geworden op: 03 jul 2011, 18:58
- Locatie: Duiven
Laatste loodjes,
Vandaag de bagage drager terug van de chromerij uit Nijmegen, ziet er weer glim uit.
Nog even monteren en kijken wat ik met de knipperlichten ga doen.
De door mij gekochte knipperlichten zijn voor achter montage te kort.
Door de drager passen deze niet meer doordat de bol tegen de buisjes van de drager die naar de schokbrekers lopen komen.
Oplossing is de bevestigingen aanpassen zodat de knipperlichten iets schuin naar onder wijzen en dan wel onder de buisjes door kunnen of zoeken naar de originele yamaha knipperlichten die langer zijn maar dan weer zo ver onder de buddy uit komen dat de kans op beschadigen groot is.
Deze knipperlichten heb ik wel maar zijn oud en het chroom is zeer slecht waarbij ik begrepen heb dat het opnieuw verchromen niet zo best gaat.
Maar ja ik heb nog een aantal maanden voor het weer mooi weer wordt deze fs1 staat dan ook voorlopig in het vet en geconserveerd naast de quickly`s opgeslagen tot zij uit de winterslaap mogen komen.
Gert Klijnhout.
Vandaag de bagage drager terug van de chromerij uit Nijmegen, ziet er weer glim uit.
Nog even monteren en kijken wat ik met de knipperlichten ga doen.
De door mij gekochte knipperlichten zijn voor achter montage te kort.
Door de drager passen deze niet meer doordat de bol tegen de buisjes van de drager die naar de schokbrekers lopen komen.
Oplossing is de bevestigingen aanpassen zodat de knipperlichten iets schuin naar onder wijzen en dan wel onder de buisjes door kunnen of zoeken naar de originele yamaha knipperlichten die langer zijn maar dan weer zo ver onder de buddy uit komen dat de kans op beschadigen groot is.
Deze knipperlichten heb ik wel maar zijn oud en het chroom is zeer slecht waarbij ik begrepen heb dat het opnieuw verchromen niet zo best gaat.
Maar ja ik heb nog een aantal maanden voor het weer mooi weer wordt deze fs1 staat dan ook voorlopig in het vet en geconserveerd naast de quickly`s opgeslagen tot zij uit de winterslaap mogen komen.
Gert Klijnhout.
- gklijnhout
- 250km gereden
- Berichten: 305
- Lid geworden op: 03 jul 2011, 18:58
- Locatie: Duiven
restauratie van mijn yamaha FS1 type 468
Een oplossing voor de knipperlichten is er inmiddels.
Sjon uit Hilversum heeft voor mij gezocht gepast en gemeten deze gaat mij 2 knipperlichten leveren die langer zijn waar dan weer de glazen van worden vervangen door nieuwe originele korte yamaha glazen.
Als dit gemonteerd is dan is mijn jaren gekoesterde wens voor 95% in vervulling gegaan en bezit ik weer een yamaha FS1 weliswaar geen blauwe Beumer maar wel een FS1 opgebouwd zoals ik hem graag wil hebben.
En wie weet komt er nog eens een blok met frame FS1 55xxxxxx voorbij voor een redelijke prijs en kan ik die laatste 5% ook nog waar maken voordat ik 65 jaar oud ben
Op dit moment ben ik even uitgeschreven over mijn project FS1 de reden is omdat deze dik in het vet opgeslagen staat zodat deze de winter goed doorkomt.
In het voorjaar zal er zeker veel gereden worden waarbij de verhalen cq ervaringen wel weer komen tot die tijd hou ik dit leuke forum zeer goed in de gaten en wie weet kan ook mijn kennis iemand helpen met het oplossen van problemen.
Een ieder die geholpen en meegedacht heeft om dit project vlot te laten verlopen HARTELIJKE DANK hiervoor.
Daarnaast natuurlijk aan iedereen die actief is binnen het instand houden van onze tweewieler cultuur uit vroegere jaren waarbij het merk geen rol speelt EEN FIJNE KERST EN EEN GOEDE JAARSWISSELING GEWENST.
Gert Klijnhout
Sjon uit Hilversum heeft voor mij gezocht gepast en gemeten deze gaat mij 2 knipperlichten leveren die langer zijn waar dan weer de glazen van worden vervangen door nieuwe originele korte yamaha glazen.
Als dit gemonteerd is dan is mijn jaren gekoesterde wens voor 95% in vervulling gegaan en bezit ik weer een yamaha FS1 weliswaar geen blauwe Beumer maar wel een FS1 opgebouwd zoals ik hem graag wil hebben.
En wie weet komt er nog eens een blok met frame FS1 55xxxxxx voorbij voor een redelijke prijs en kan ik die laatste 5% ook nog waar maken voordat ik 65 jaar oud ben

Op dit moment ben ik even uitgeschreven over mijn project FS1 de reden is omdat deze dik in het vet opgeslagen staat zodat deze de winter goed doorkomt.
In het voorjaar zal er zeker veel gereden worden waarbij de verhalen cq ervaringen wel weer komen tot die tijd hou ik dit leuke forum zeer goed in de gaten en wie weet kan ook mijn kennis iemand helpen met het oplossen van problemen.
Een ieder die geholpen en meegedacht heeft om dit project vlot te laten verlopen HARTELIJKE DANK hiervoor.
Daarnaast natuurlijk aan iedereen die actief is binnen het instand houden van onze tweewieler cultuur uit vroegere jaren waarbij het merk geen rol speelt EEN FIJNE KERST EN EEN GOEDE JAARSWISSELING GEWENST.
Gert Klijnhout