Ik heb de afgelopen maand mijn brommer weer opgebouwd. Nu lag er na het opbouwen een onderdeel op de grond waarvan ik de herkomst niet kan achterhalen. Ik kan ook in de partslists zo niet vinden waar het vandaan komt. Best knullig maar kunnen jullie me helpen met dit raadsel.
De diameter is 2,8 cm. Om de voorpoten zit we een vergelijkbare ring, maar die is geloof ik groter en daar zitten deukjes in. Zou het misschien een onderdeel rond de achteras kunnen zijn?
In de partslist zie ik geen onderdelen bij het balhoofd die het zouden kunnen zijn en het is daar ook te klein voor. Aandrijving van de kilometerteller. Zou die in de vooras moeten zitten?
Het heeft er inderdaad vrij veel van weg, maar helaas lijkt het niet uit het voor of achterwiel te komen. Ik heb de partslist er bij gepakt en gekeken wat het eventueel zou kunnen zijn, op die locaties zat allemaal keurig een ring. Ik ben er dus niet nog niet uit, als iemand nog ideeën heeft hoor ik het graag.
Tijdens de speurtocht kwam ik er echter wel achter dat een het rechterlager van mijn achterwiel gescheurd is. Ik heb nieuwe onderdelen voor die kant besteld (lager en keerring), maar hoe krijg ik de buitenste ring van het lager ooit uit het wiel. Ik heb geprobeerd het er uit te tikken vanaf de andere kant, maar ik krijg er geen beweging in. Wat is de beste methode daarvoor? Verhitten of is daar speciaal gereedschap voor?
we doen het allemaal zo maar ik vind het geen goede uitleg dat je op gereedschap slaat maar ja we doen het wel he en wat nu als je lager er niet meer invast gehouden word door dat ie is uitgelubbert is?
dat probleem heb ik bij me zoons zijn tzr achterwiel lager zit niet meer vast in wiel.
Damn, heeft ie dat lager er net ingezet ofzo? Dat ziet er te makkelijk uit, maar gewoon doen wat ik al geprobeerd heb incl. verwarmen dit keer. Ik ga nog een poging doen...