tandwielverhouding
- agassi
- Aan het inrijden
tandwielverhouding
Heb ik misschien een vreemde tandwielverhouding: voor 10 en achter 40?
Als ik het zo lees bij anderen zitten zij voor groter, ongeveer 13?
Met wind mee gaat hij een goeie 75 tot net geen 80 km maar wind tegen zakt hij terug en moet ik terugschakelen naar 3.
Ik denk nog kleiner tandwiel voor is geen oplossing want hij draait al vreselijk veel toeren.
Weet iemand hier een oplossing voor?
Mijn setup: orri FS1 cilinder
16 MM mikuni met 150 sproeier
snelle schijf
luhac pijp.
NGK bougie B8
Mvg,
André.
Als ik het zo lees bij anderen zitten zij voor groter, ongeveer 13?
Met wind mee gaat hij een goeie 75 tot net geen 80 km maar wind tegen zakt hij terug en moet ik terugschakelen naar 3.
Ik denk nog kleiner tandwiel voor is geen oplossing want hij draait al vreselijk veel toeren.
Weet iemand hier een oplossing voor?
Mijn setup: orri FS1 cilinder
16 MM mikuni met 150 sproeier
snelle schijf
luhac pijp.
NGK bougie B8
Mvg,
André.
- agassi
- Aan het inrijden
De bougie is mooi koffiebruin maar ik ben wel van plan om 160 en 170 sproeiers te bestellen, die 150 sproeier zat in de carb toe ik hem nieuw kocht,( zat imi kehin in en liep alleen stationair)
het kopje is iets gevlakt maar ik weet niet tot hoever ik kan gaan zonder problemen, de brommer moet wel betrouwbaar blijven,
de ontsteking heb ik gesteld zonder tool (heb ik niet) in bougiegat maar met voelermaatje van 0,35 tussen contactpunt met de zuiger op BDP,
de brommer is een 2RU trouwens.
André.
het kopje is iets gevlakt maar ik weet niet tot hoever ik kan gaan zonder problemen, de brommer moet wel betrouwbaar blijven,
de ontsteking heb ik gesteld zonder tool (heb ik niet) in bougiegat maar met voelermaatje van 0,35 tussen contactpunt met de zuiger op BDP,
André.
- clamdxp
- 500km gereden
agassi schreef:De bougie is mooi koffiebruin maar ik ben wel van plan om 160 en 170 sproeiers te bestellen, die 150 sproeier zat in de carb toe ik hem nieuw kocht,( zat imi kehin in en liep alleen stationair)
André.
Tandwielverhouding zou moeten trekken als een raket! Lijkt me.
ikzelf heb een f5b cilinder met tandwiel 13 39 trekt zowel wind mee als tegen gewoon door.
denk eerder idd afstelling
- agassi
- Aan het inrijden
Ja, 1e,2e en 3e versnelling trekt hij als een lier (heel hoogtoerig) maar toch komt hij met wind tegen in 4 zeer moeilijk in z'n powerband,
misschien uitlaatpoort netjes dremelen/verbreden, ik wil wel voorzichtig te werk gaan want heb geen zin om mijn orri cilider om zeep te helpen
, wil ook kopje verder vlakken, het uitstekende deel waar koppakking tegen ligt is nu weggevlakt.
misschien uitlaatpoort netjes dremelen/verbreden, ik wil wel voorzichtig te werk gaan want heb geen zin om mijn orri cilider om zeep te helpen

-
- 5000km gereden
-
- 5000km gereden
clamdxp schreef:agassi schreef:De bougie is mooi koffiebruin maar ik ben wel van plan om 160 en 170 sproeiers te bestellen, die 150 sproeier zat in de carb toe ik hem nieuw kocht,( zat imi kehin in en liep alleen stationair)
André.
Tandwielverhouding zou moeten trekken als een raket! Lijkt me.
ikzelf heb een f5b cilinder met tandwiel 13 39 trekt zowel wind mee als tegen gewoon door.
denk eerder idd afstelling
Een F5B heeft wel heel ander karakter dan ene fs1.
Een Fs1cilinder staat meestal lichter vertand, omdat die meer toeren moet maken om in de powerband te kmen.
Maar 10-40 is wel zeer licht.
Idd zoals Peter zegt, beter eerst kopje en afstelling nakijken.
- marco
- Sheriff of the Posbank
-
- 2500km gereden
marco schreef:Een fs1 cilinder moet 13-44 wel makkelijk kunnen trekken anders is er iets mis of je moet 150kg wegen.
Een f5b kun je zwaarder vertanden dan een fs1.
F5B orri 50 cc met GinoT kopje
TWV 14-39
Trekt prima door, behalve met wind tegen
TWV 13-39 geen problemen ook wind tegen
en voor wie het nog niet weet........90 kg schoon aan de haak

1978 chroom 60 cc
-
- 7500km gereden
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
- clamdxp
- 500km gereden
Twowheeler schreef:f5b 15-43 : trekt gewoon goed en loopt 80. Ook met tegenwind en enorm veel bagage.
257 met 15-43: loopt als een tiet en een dikke 85. behalve als er tegenwind was.
257 met 14-43: top wordt dan ongeveer 75/80 maar wel wat normaler met wind tegen. echter nooit als die f5b.
dat 15-43 trekt mijn f5b niet althand wind tegen is een probleem.
die f5b van jou is zeker ook nog een beetje bewerkt?
neem ik aan?
- agassi
- Aan het inrijden
Ja, 10/40 zat er al op toen ik hem kocht vandaar mijn vraag of dit geen vreemde verhouding is, enne ik ben normale 80kg dus dat is ook de spelbreker niet,
ik zal eens die andere sproeier uit die imi carb proberen weet alleen niet welke maat dit is staat nl niets op, ik moet dan ook de sproeierbuis omzetten want de schroefdraad is niet dezelfde als van de mikuni.
Als ik het kopje nog verder vlak net als die foto van Gino heb ik dan ook een kleinere squishrand omdat je dan de verbrandingsruimte ook kleiner wordt of heb ik nog niet helemaal door wat een squish is?
ik zal eens die andere sproeier uit die imi carb proberen weet alleen niet welke maat dit is staat nl niets op, ik moet dan ook de sproeierbuis omzetten want de schroefdraad is niet dezelfde als van de mikuni.
Als ik het kopje nog verder vlak net als die foto van Gino heb ik dan ook een kleinere squishrand omdat je dan de verbrandingsruimte ook kleiner wordt of heb ik nog niet helemaal door wat een squish is?