Wat zit je tegen vandaag 5
- marco
- Sheriff of the Posbank
-
- 7500km gereden
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
-
- 2000km gereden
Jeti schreef:Tombo schreef:Dat doet er nu niet echt toe in deze situatie van Jet (ook al ben ik het ook niet eens met de werkwijze van die file).
Je weet dat als je een voertuig op naam zet dat deze of direct geschorst moet zijn, of verzekerd. Ik lees het de laatste tijd (op motor-forum.nl) vaker dat mensen een boete krijgen. Bezwaarschrift heeft vaak geen zin, o.a. omdat ze al een waarschuwing hebben gegeven
Het gaat er ook niet om dat ik het niet weet..![]()
Ik heb al die tijd (en nog paar weken ervoor) gewacht totdat die verzamelverzekering rond kwam, wat maar niet lukte. Eind augustus is dat pas gelukt, toen had ik hem gelukkig al geschorst.
En het balen wordt veroorzaakt door:
* verkeerde advies (dat ik rustig nog even kon wachten met schorsen en nog een 2e herinnering zou krijgen)
* wachten op verzekering die maar niet kwam
* 2,5 maand later pas de boete krijgen van een geschorst voertuig
* brief die op verschillende manieren te interpreteren is (hier ga ik gebruik van maken bij mijn beroep)
* boete buiten proportioneel: voertuig 100 euro, schorsen 25, verzekeren 15 per jaar en boete 400.
* de 2e controle is 3 dagen voor het schorsen geweest.. dan hebben ze de brief dus 9 aug verstuurd en het kan nog vertraagd zijn met de post ook (en was het ook). Dus ik had hem al geschorst toen ik die brief kreeg.
* etc.
Daarbij schrijf ik geen bezwaarschrift, maar een beroepschrift. Het is door het ministerie opgelegde boete. Bezwaar maak je tegen afwijzen van een vergunningaanvraag ofzo.
Als ik geen beroep indien, moet ik hem sowieso betalen. Dus het valt altijd te proberen en hopen op coulance.
Je bent dus niet de enige die ze belazeren

Een paar zaken zijn vreemd : deze Puch is al jaren niet verzekerd geweest en daar is nooit een probleem over geweest terwijl je dat al veel eerder zou verwachten. Nu schorst hij hem netjes en zou er toevallig twee weken daarvoor een controle hebben plaatsgevonden.
Ik krijg een beetje het idee dat ze pas "contorleren" als je je voertuig schorst en dan gewoon antidateren... en laat dat nou net bij de wet verboden zijn

Laaielichterij is het in ieder geval

-
- 7500km gereden
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
-
- 2500km gereden
- Contacteer:
het vreemde van alles is dat je geen automat.incasso kan aan geven voor te schorsen.
maar het staat in geen verhouding die bekeuring .
kijk rijd je er op en word je aangehouden dan ja afpakken en 500 euro afreken klaar heb ik geen moeite mee.
dit heet gewoon stelen van je burger (maar ja wie betaald anders aan griekenland wij toch?)
maar het staat in geen verhouding die bekeuring .
kijk rijd je er op en word je aangehouden dan ja afpakken en 500 euro afreken klaar heb ik geen moeite mee.
dit heet gewoon stelen van je burger (maar ja wie betaald anders aan griekenland wij toch?)
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Triforce
- 2500km gereden
- Bob
- 1500km gereden
- Contacteer:
-
- 2500km gereden
- Contacteer:
- NIX
- 10000km gereden
Triforce schreef:Dat ik het ziekenhuis lig met een gebroken sleutelbeen en een gekneusde rug.
Wou springen met crossen maar mijn voorwiel dook helemaal weg en de achterkant kwam mij voorbij, klapte eerst voor over toen kreeg ik de motor nog in de rug.
Doe dan ook niet van die malle dingen.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- 5000km gereden