The Big small question topic, partnumber 7
Heb ze er vorige week met een buisje dat even groot is erop, eruit geslagen in een bankschroef. Ook met de bankschroef er weer in gezet. Zie foto: http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t ... &start=120
-
- 1000km gereden
Ik probeerde zojuist mijn AJH te monteren maar toen ik hem rond probeerde te draaien aan het vliegwiel raakte hij de cilinderkop. Ik had hem al met 2 (60cc) koppakkingen gemonteerd. Toen ik de zuiger in het ODP zette bleek dat de zuiger niet perfect gelijk stond met de onderste rand van de uitlaatpoort. Is dit een bekend AJH-probleem en heb ik 2 voetpakkingen nodig of hoort dit zo en moet ik het probleem bij de kop gaan zoeken? Hij draait overigens wel mooi rond zonder een cilinderkop dus hij blokkeert nergens anders
-
- Tombo is mijn testpiloot
Wimmel O schreef:Ik probeerde zojuist mijn AJH te monteren maar toen ik hem rond probeerde te draaien aan het vliegwiel raakte hij de cilinderkop. Ik had hem al met 2 (60cc) koppakkingen gemonteerd. Toen ik de zuiger in het ODP zette bleek dat de zuiger niet perfect gelijk stond met de onderste rand van de uitlaatpoort. Is dit een bekend AJH-probleem en heb ik 2 voetpakkingen nodig of hoort dit zo en moet ik het probleem bij de kop gaan zoeken? Hij draait overigens wel mooi rond zonder een cilinderkop dus hij blokkeert nergens anders
In de onderste stand moet je zuiger gelijk zijn met de poorten.
Dit uit vullen met dikke/ dunne of meerdere pakkingen.
Je moet ook een kopje hebben voor een 43 mm.
Anders gaat het niet goed.
Het mooiste is een op maat kopje.
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 1000km gereden
ginofs1 schreef:Wimmel O schreef:Ik probeerde zojuist mijn AJH te monteren maar toen ik hem rond probeerde te draaien aan het vliegwiel raakte hij de cilinderkop. Ik had hem al met 2 (60cc) koppakkingen gemonteerd. Toen ik de zuiger in het ODP zette bleek dat de zuiger niet perfect gelijk stond met de onderste rand van de uitlaatpoort. Is dit een bekend AJH-probleem en heb ik 2 voetpakkingen nodig of hoort dit zo en moet ik het probleem bij de kop gaan zoeken? Hij draait overigens wel mooi rond zonder een cilinderkop dus hij blokkeert nergens anders
In de onderste stand moet je zuiger gelijk zijn met de poorten.
Dit uit vullen met dikke/ dunne of meerdere pakkingen.
Je moet ook een kopje hebben voor een 43 mm.
Anders gaat het niet goed.
Het mooiste is een op maat kopje.
Heb hem net even stationair laten lopen, loopt lekker ondanks dat mijn uitlaat een kapotte flens heeft. Denk wel dat ik er nog een koppakking tussen ga frotten want ik vind de compressie nog te hoog om mee in te rijden
Bedankt voor de snelle hulp Gino!
-
- 2500km gereden
Wimmel O schreef:Ik probeerde zojuist mijn AJH te monteren maar toen ik hem rond probeerde te draaien aan het vliegwiel raakte hij de cilinderkop. Ik had hem al met 2 (60cc) koppakkingen gemonteerd. Toen ik de zuiger in het ODP zette bleek dat de zuiger niet perfect gelijk stond met de onderste rand van de uitlaatpoort. Is dit een bekend AJH-probleem en heb ik 2 voetpakkingen nodig of hoort dit zo en moet ik het probleem bij de kop gaan zoeken? Hij draait overigens wel mooi rond zonder een cilinderkop dus hij blokkeert nergens anders
Ik heb ook 2 voetpakkingen nodig bij mijn ajh.
Schijnt standaard te zijn
1978 chroom 60 cc
-
- 5000km gereden
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
-
- 5000km gereden
mpro09 schreef:wij hebbben zon ding op de camping staan werkt prima, maar het is wel slap spul en niet echt lucht dicht dus condens zal wel mee vallen, gewoon vochtveter erin. maar ik zou voor een houten gaan
Nja, probleem is datie maar tijdelijk is, en we zouden er goedkoop 1 kunnen krijgen via kennis.
Maar idd, had ik nog niet aan gedacht, vochtveter.
Goed, bedankt voor de tip.