niet voor gevoelige kijkers ;).. foto's piston en cilinder

Alles over de techniek en sleutelen
Gebruikersavatar
thibaultM
100km gereden
100km gereden
Berichten: 207
Lid geworden op: 14 jun 2011, 18:59
Locatie: oudenaarde

Bericht door thibaultM »

ik heb het nog nooit zelf gedaan dus als iemand met kennis van zaken mij dat eens kan tonen en uitleggen zou het allesins al een goede start zijn :) groeten thibault
Camiel
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5485
Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44

Bericht door Camiel »

marco schreef:Gewoon proberen en klooien dan leer je het vanzelf wel.


het probleem is alleen, k ga mn ontsteking niet 'ontstellen' om dan wat te prullen om t te lere :lol: :lol:
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6744
Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
Locatie: gent

Bericht door the_destroyers »

koppel schreef:vergeet de juiste volgorde niet

eerst de ontsteking afstellen

en dan de carburatie...............

dus niet andersom


sam had de ontsteking al goed gezet, gelukkig.
Weer wat bijgeleerd.

@ camiel: zo is het maar net, staat goed, mooi afblijven. :lol:
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Camiel schreef:
marco schreef:Gewoon proberen en klooien dan leer je het vanzelf wel.


het probleem is alleen, k ga mn ontsteking niet 'ontstellen' om dan wat te prullen om t te lere :lol: :lol:


Altijd proberen of het beter kan :wink:
Yamaha Sheriff 1981
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

Punten moet je regelmatig controleren.
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10820
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Wat je hier ziet is een los stukje materiaal dat in een spoelpoort is blijven hangen en daarna in de cilinder is gekomen. Dat laatste heeft de 100 putjes in de kop en zuiger veroorzaakt. Is geen detonatie (dat is of een gat in de zuiger of een vervormde bodem door de hitte), maar gewoon materiaal dat klem komt te zitten tissen kop en zuiger als de zuiger in BDP staat. Meestal is dat een clipje dat losschiet, of in geval van een uitlopend pengat en een draaiende pen in de zuiger, een deel van een clipje dat afbreekt. Ik heb ook wel eens een naaldje van het laaldlager uit een zuiger gehaald (daarom die ook vernieuwen als je een zuiger vernieuwt) en in dit geval zou het zelfs een clipje kunnen zijn dat ooit door een vorige eigenaar per ongeluk de krukruimte in geschoten is, en na een paar jaar eens besloot los te komen.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
thibaultM
100km gereden
100km gereden
Berichten: 207
Lid geworden op: 14 jun 2011, 18:59
Locatie: oudenaarde

Bericht door thibaultM »

bedankt voor de uitleg nix. kdenk dat het een combinatie van de 2 geweest is want in het midden van de zuiger zit ook een gaatje. wanneer zouden we eens kunnen afspreken sam? moet ik je eens pm?
mvg thibault
renerosbergen

piston borging

Bericht door renerosbergen »

duidelijk je pistonborgveer eruit gevlogen, deze heeft een tijdje meegedraaid, blok spilsen en zeker je krukas reviseren.
leuk projekt
Plaats reactie