Ik heb 't nagevraagd bij Tonnie de Groot (die van de poedelprijs ), iemand die er echt wel verstand van heeft Hij zei minimaal 0,05mm speling (dus zeker niet minder, zeker geen 0,04mm bv) voor gietijzeren cilinders (fabrieksopgave yamaha), maar bij een aluminium cilinder kan je 0,04mm aanhouden, omdat die de warmte beter geleiden
ik ben nog aan het inrijden en heb autolube
neem dat ik 4liter in men tank gooi, hoeveel olie gooi ik er extra bij,
En , als men fs1 goed rijdt, maar ik kijk naar bougie, en die is zwart, droog, wat doe ik dan? laten steken die spoeier, of tg kleinere? er zit nu een 120 in
Zet de hevel waar je oliekabel in loopt (boven de pomp) een gaatje hoger.
Heb je autolube extra olie...
Anders 1 of twee dopjes olie in de tank, zonder dopje dan.
Sproeier lekker laten zitten, misschien de gasnaald een standje laten zakken.
hoeveel zijn 1 à 2 dopjes?
ik heb er de vorige keer een redelijk grote scheut ingedaan, maar dorfie gaf me naar men voeten dat ik moest uitrekenen hoeveel ik erin moest doen
Als je echt veel toeren gaat draaien, moet je zowiezo af van de contactpunten onsteking, bij de +10.000 toeren gaan de punten zweven (ask FS-ael, die heeft 't daar ook over gehad), dat is gewoon een nadel van contactpunten.
Dan moet ej over naar een contactpuntenvervangen (van sparcon bijvoorbeeld) of naar een electronische ontsteking met CDI (van een yamaha DT bijvoorbeeld) of als je 't helemaal goed wilt doen, een HPI binnenrotor ontsteking
je kan de gaten gewoon uitfrezen, ik heb een een grondplaat liggen waar 1 van de vorige eigenaren flink mee bezig is geweest, daar zitten volgens mij wel 10 verschillende gaten en sleuven in