hoi,
ik heb hier thuis nog papieren voor een fs1 liggen, maar heb het frame niet .
nu is mijn vraag, wat kan ik hiemee doen. of zijn deze waardeloos.
MVG
Het aanvragen van papieren kost in Belgie 60 euro, in Nederland bespaar je 50 euro als je papieren bij je frame hebt (bij de aanvraag van een kenteken). Dus dat is sowieso al "waarde".
Er vanaf gaat dat iemand het framenummer over moet slaan in een ander frame, en eigenlijk fraude pleegt.
Of dit moet je zelf doen, en dan samen aanbieden. Dan plegen jullie samen fraude.
Compleet blokje heeft wat mij betreft waarde van zo'n 50 euro.
Kortom: wat de gek ervoor geeft, of wie je er maar net blij mee kan maken.
Weet je of het frame ooit in jouw bezit is geweest? Zou wel logisch zijn.
Anders toch maar even heel goed zoeken en denken wat er ooit met je fs1tjes is gebeurd, en wat je hebt verkocht/weggegeven/uitgeleend. Wie weet kom je het nog tegen.
ik heb die pappieren erbij gekregen toen ik mijn fs1'tje kocht. hij deed alles weg wat hij nog had liggen van de fs1's.
misschien moet ik daar eens contact mee opnemen en het daaraan vragen.
Ja, wie weet heeft hij hem nog of weet hij nog wat er met dat frame is gebeurd.
Nummer in een ander frame inslaan heeft wel risico's, als het echte frame vroeg of laat weer boven water komt..
Jeti schreef:Nummer in een ander frame inslaan heeft wel risico's, als het echte frame vroeg of laat weer boven water komt..
Moet je wel eerst uitzoeken of er niet al iemand met dat nummer rondrijd.
waar je eigenlijk wel vanuit kan gaan als het frame nog goed was.
zeker gezien die keuringen.
dat frame is waarschijnlijk niet als gestolen opgegeven dus hoogstwaarschijnlijk rijd er een fs1 bewonderaar netjes met kenteken op
Jeti schreef:Nummer in een ander frame inslaan heeft wel risico's, als het echte frame vroeg of laat weer boven water komt..
waar je eigenlijk wel vanuit kan gaan als het frame nog goed was. zeker gezien die keuringen. dat frame is waarschijnlijk niet als gestolen opgegeven dus hoogstwaarschijnlijk rijd er een fs1 bewonderaar netjes met kenteken op
Dat kun je alleen in Nederland opvragen. Officieel had hij geen kenteken mogen krijgen, omdat de papieren in Belgie al verstrekt zijn. Maar dat kunnen ze volgens mij niet controleren. Zeker toen met de schouwing niet.
In Belgie ga je er volgens mij nooit achter komen of er iemand met dat frame rondrijdt.
@Florispieter,
Je kunt voor de zekerheid een mailtje sturen naar info@rdw.nl met het framenummer en vragen of dit nummer in Nederland geregistreerd is op een kenteken. Verdere uitleg is niet nodig om te geven.
waar je eigenlijk wel vanuit kan gaan als het frame nog goed was. zeker gezien die keuringen. dat frame is waarschijnlijk niet als gestolen opgegeven dus hoogstwaarschijnlijk rijd er een fs1 bewonderaar netjes met kenteken op
Dat kun je alleen in Nederland opvragen. Officieel had hij geen kenteken mogen krijgen, omdat de papieren in Belgie al verstrekt zijn. Maar dat kunnen ze volgens mij niet controleren. Zeker toen met de schouwing niet.
In Belgie ga je er volgens mij nooit achter komen of er iemand met dat frame rondrijdt.
@Florispieter, Je kunt voor de zekerheid een mailtje sturen naar info@rdw.nl met het framenummer en vragen of dit nummer in Nederland geregistreerd is op een kenteken. Verdere uitleg is niet nodig om te geven.
ja idd het is een belg.
maar binnenkort worden ze in belgie ook gekeurt heb ik vernomen van een kennis.
dan is dat frame waarschijnlijk in belgie waardeloos omdat je dan idd de papieren moet kunnen tonen.
vandaar mijn vermoeden dat hij waarschijnlijk op nl kenteken rond rijd.
of nog ergens in een schuur ligt.
als je de eigenaar kunt traseren denk ik dat hij blij is als je het frame terugwil aangezien hin er dan nkks meer mee kan lijkt me.