The API/SAE designation for multi-grade oils includes two grade numbers; for example, 10W-30 designates a common multi-grade oil. The first number associated with the W (again 'W' is for Winter, not Weight) is not rated at any single temperature. The "10W" means that this oil can be pumped by your engine as well as a single-grade SAE 10 oil can be pumped. "5W" can be pumped at a lower temperature than "10W". "0W" can be pumped at a lower temperature than "5W", and thins less at temperatures above 99°C (210°F). The second number, 30, means that the viscosity of this multi-grade oil at 100°C (212°F) operating temperature corresponds to the viscosity of a single-grade 30 oil at same temperature. The governing SAE standard is called SAE J300. The motor oil grade and viscosity to be used in a given vehicle is specified by the manufacturer of the vehicle.
Motorblokolie
-
- Site Admin
- Berichten: 11146
- Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
- Locatie: Den Haag
-
- Site Admin
- Berichten: 11146
- Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
- Locatie: Den Haag
Zou dat niet andersom gaan met dat verhaal over die keerring?
De olie heeft een hogere viscositeit en dat duwt naar buiten.
Benzine is daarintegen veel minder visceus en kan de druk van de olie niet tegenhouden.
Er kan in principe gewoon benzine in je olie komen, maar andersom dan start (en loopt) ie idd. slecht of niet
De olie heeft een hogere viscositeit en dat duwt naar buiten.
Benzine is daarintegen veel minder visceus en kan de druk van de olie niet tegenhouden.
Er kan in principe gewoon benzine in je olie komen, maar andersom dan start (en loopt) ie idd. slecht of niet
Niels schreef:Zou dat niet andersom gaan met dat verhaal over die keerring?
De olie heeft een hogere viscositeit en dat duwt naar buiten.
Benzine is daarintegen veel minder visceus en kan de druk van de olie niet tegenhouden.
Er kan in principe gewoon benzine in je olie komen, maar andersom dan start (en loopt) ie idd. slecht of niet
Dit klopt idd ja als er olie bij je benzine kan je nog wel starten hoor hangt er natuurlijk af van hoeveel olie maar een effect is dat je zwarte rook gaat produceren..
Nou hij start eigenlijk alleen met de choke aan.. Maar hij loopt in principe wel goed. En in het begin is er wel rook maar geen zwarte
edit: hij lekt tussen de naad van de 2 carters, nou heb ik stuk of 3 moeren vastgedraaid maar had niet echt het gevoel dat ze los zaten... Wat is nog meer een optie? Vloeibare pakking?
edit: hij lekt tussen de naad van de 2 carters, nou heb ik stuk of 3 moeren vastgedraaid maar had niet echt het gevoel dat ze los zaten... Wat is nog meer een optie? Vloeibare pakking?
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer: