Opvoeren en modificeren van de FS1
Camiel
5000km gereden
Berichten: 5485 Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44
Bericht
door Camiel » 23 aug 2011, 23:14
Hey!
Even een vraagje!
Heb een 60 cc f5b imi. Is niet mooi afgewerkt, ga ik nog doen met dremel enzo
maar, nu mn vraag:
1) Wat is een goede tandwielverhouding voor zo een cilinder met 16mm en snelle lage pijp?
2) Een hoge drukkop geeft hem nog meer koppel toch? Zou ik een grote 3e9/2ru kop laten vlakken? of zijn die slomer/slechter dan de gewone kopjes?
3) Sproeier 150/160 ofzo zal goed zijn? of heb ik het mis?
iemand nog tips oid?
Alvast bedankt
Grts Camiel
edit: 4) Is een 60cc kopje nodig? of kan ook gewoon 50cc?
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485 Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum
Bericht
door ginofs1 » 23 aug 2011, 23:18
weg gooien is het beste.
mooi strak maken is te veel werk, en het gaat niet met en dremel, komt niet diep genoeg en je kan niet haaks om.
marco
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23444 Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Bericht
door marco » 23 aug 2011, 23:19
Die is wel erg slecht
Yamaha Sheriff 1981
Camiel
5000km gereden
Berichten: 5485 Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44
Bericht
door Camiel » 23 aug 2011, 23:21
Hoezo zou je de bocht op moeten eigenlijk?
De poorten van binnen zijn best ok. Eigenlijk vooral de aansluiting op blok moet mooi bijgewerkt worden toch?
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485 Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum
Bericht
door ginofs1 » 23 aug 2011, 23:24
Camiel schreef: Hoezo zou je de bocht op moeten eigenlijk? De poorten van binnen zijn best ok. Eigenlijk vooral de aansluiting op blok moet mooi bijgewerkt worden toch?
Nee het is een drama.
Ze kosten niet voor niets 35 euro met zuiger.
Camiel
5000km gereden
Berichten: 5485 Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44
Bericht
door Camiel » 23 aug 2011, 23:25
Zal m met limbo in mn tas gooien voor verdere uitleg
ben dan namelijk ook benieuwd wat er zo crap aan is
marco
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23444 Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Bericht
door marco » 23 aug 2011, 23:27
Camiel schreef: Zal m met limbo in mn tas gooien voor verdere uitleg
ben dan namelijk ook benieuwd wat er zo crap aan is
Ik heb nog wel een oude ori dan kan je het verschil goed bekijken.
Yamaha Sheriff 1981
Camiel
5000km gereden
Berichten: 5485 Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44
Bericht
door Camiel » 23 aug 2011, 23:29
Ik heb hier ook een ori FS1 cilinder. Je ziet dat de aansluitingen naar het blok en kronkelend/niet glad uitzien enzo, maar dat is toch makkelijk met dremel te doen?
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485 Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum
Bericht
door ginofs1 » 23 aug 2011, 23:29
Camiel schreef: Zal m met limbo in mn tas gooien voor verdere uitleg
ben dan namelijk ook benieuwd wat er zo crap aan is
is goed vriend
the_destroyers
5000km gereden
Berichten: 6744 Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
Locatie: gent
Bericht
door the_destroyers » 24 aug 2011, 16:49
ginofs1 schreef: Camiel schreef: Zal m met limbo in mn tas gooien voor verdere uitleg
ben dan namelijk ook benieuwd wat er zo crap aan is
is goed vriend
Dan schopt NIX hem even in een baan rond de aarde.