Wat heb jij vandaag met of op een motor gedaan?
- Jeti
- 17500km gereden
Jeti schreef:MZ carb met nieuwe onderdelen teruggezet
Nu bezig met vervangen van achterband binnen + buiten
En ondertussen de accu van de grote rd aan het opladen
MZ gereden!!!!!!!!!!!!!
Wat een geweldig ding!
Levensgevaarlijk, van z'n 1 naar z'n 2 trekt ie hem nog op het achterwiel

Zalig die DDR-ers.
Nog wel ff kijken naar de voorrem (moet te ver worden ingeknepen) en een nieuwe toeter halen (huidige is dood).
En een spiegel. En een recht stuur monteren een keertje.
Afstelling is nu verder helemaal perfect!

-
- Tombo is mijn testpiloot
Zie je wel je kan het echt 

moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jeti
- 17500km gereden
Opgehaald, hij is weer thuis. Met passende as @ GT aanpasserij.
Nu zsm informeren wanneer de RDW tijd voor me heeft en een afspraak maken.
Oh ja, en vanmorgen/vanmiddag verder gespeeld met de MZ.
Kabels gesmeerd, blokolie aangevuld en heen en weer over de dijk gereden (filmpjes volgen).
En besloten dat ik eerst de voorremblokjes ga vervangen alvorens grotere afstanden te rijden.
Hij start nu wel goed met de kickstart in 1 keer.
Stuur is ook krom, heb al een andere.
En de verlichting is ook niet zoals het hoort. Alleen stadslicht, achter- en remlicht doen het. En knippers branden ipv knipperen, er zit geen clignoteur in volgens mij. (hoort in de koplamp te zitten, heb ik begrepen). Maar och, met duimpje heen en weer werkt ook
Nieuwe claxon is besteld.
Paar kleine dingetjes nog dus
Nu zsm informeren wanneer de RDW tijd voor me heeft en een afspraak maken.
Oh ja, en vanmorgen/vanmiddag verder gespeeld met de MZ.
Kabels gesmeerd, blokolie aangevuld en heen en weer over de dijk gereden (filmpjes volgen).
En besloten dat ik eerst de voorremblokjes ga vervangen alvorens grotere afstanden te rijden.
Hij start nu wel goed met de kickstart in 1 keer.
Stuur is ook krom, heb al een andere.
En de verlichting is ook niet zoals het hoort. Alleen stadslicht, achter- en remlicht doen het. En knippers branden ipv knipperen, er zit geen clignoteur in volgens mij. (hoort in de koplamp te zitten, heb ik begrepen). Maar och, met duimpje heen en weer werkt ook

Nieuwe claxon is besteld.
Paar kleine dingetjes nog dus

-
Jeti schreef:Zojuist de fs1 monza tank in de mat zwarte verf gezet. Deze moet erop naar de keuring, want de plaatjestank is nog te vies van binnen.
heeft hij al weer gelopen.
alles is nieuw dus rustig aan doen meid.
gr gino xxx

- Jeti
- 17500km gereden
ginofs1 schreef:Jeti schreef:Zojuist de fs1 monza tank in de mat zwarte verf gezet. Deze moet erop naar de keuring, want de plaatjestank is nog te vies van binnen.
gr gino xxx![]()
Nee, tank moet eerst drogen en worden afgelakt. Dan benzinekraantje erop en volgooien.
Dan nog monteren en elke dag even aanslingeren. Na de keuring kleine stukjes beginnen te rijden, en rustigaan steeds langer/verder/harder.
-
Jeti schreef:ginofs1 schreef:Jeti schreef:Zojuist de fs1 monza tank in de mat zwarte verf gezet. Deze moet erop naar de keuring, want de plaatjestank is nog te vies van binnen.
gr gino xxx![]()
Nee, tank moet eerst drogen en worden afgelakt. Dan benzinekraantje erop en volgooien.
Dan nog monteren en elke dag even aanslingeren. Na de keuring kleine stukjes beginnen te rijden, en rustigaan steeds langer/verder/harder.
ja zo gaat dat goed komen denk ik.

- Jeti
- 17500km gereden
- Jeti
- 17500km gereden
NIX schreef:Ik heb gewoon een verzamelpolis bij Roel en Hennie voor de motorfietsen.
Thx, klinkt goed!
Klassieke Motorfiets Verzamelpolis
Verzamelpolis tot maximaal zeven klassieke motorfietsen, met vaste bestuurder(s), niet met de doelstelling om motorfietsen te verhandelen.
Heeft u meerdere klassieke motorfietsen, dan kunt u deze ook op één polis zetten, tot maximaal zeven motorfietsen per polis. Tot 5.000 kilometer per jaar, per polis.
U kunt per jaar maximaal gratis vijf mutaties doorgeven, svp via de wijzigingsservice!
Premie
WA-jaarpremie - motorfietsen ouder dan 15 jaar - één vaste bestuurder - € 57,86
WA-jaarpremie - motorfietsen ouder dan 15 jaar - TWEE vaste bestuurders - € 57,86 plus 50% extra premie
WA-jaarpremie - motorfietsen ouder dan 15 jaar - DRIE vaste bestuurders € 57,86 plus 100% extra premie
WA-jaarpremie - alle motorfietsen zijn van vóór 1960 - één vaste bestuurder - € 38,67
WA-jaarpremie - alle motorfietsen zijn van vóór 1960 - TWEE vaste bestuurders - € 57,86
WA-jaarpremie - alle motorfietsen zijn van vóór 1960 - Drie vaste bestuurders - € 77,34
U kunt de motorfietsen ook tegen brand -en diefstaldekking of volledig cascodekking verzekeren.
Brand & Diefstal: de premie bedraagt 0,8% van de dagwaarde.
Voor een Harley Davidson bedraagt de premie 1,2% van de dagwaarde tot een maximum van € 15000,-- per motorfiets. Hiervoor is een taxatierapport verplicht gemaakt door een beëidigd taxateur.
Voor een premieberekening van Volledig Casco kunt u het best contact opnemen.
Premies zijn exclusief € 5,00 poliskosten en 7,5% assurantie belasting. En per 1 maart is het 9,7%.
Premies Aanvullende verzekeringen zoals een verhaalsrechtsbijstand of een ongevallen opzittenden verzekering zie Klassieke Motorfietsen.
Ook de gewone is aanzienlijk goedkoper zie ik
Eerste motorfiets - motorfiets ouder dan 25 jaar: € 27,23 per jaar
Elke volgende motorfiets - motorfiets ouder dan 25 jaar: € 20,42 per jaar
- Jeti
- 17500km gereden