Vraagje over spuitwerk Street/Oud type

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Plaats reactie
Camiel
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5485
Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44

Vraagje over spuitwerk Street/Oud type

Bericht door Camiel »

Hey!

Bij de street is de V vormige plaat waarop het stuur komt toch grijs gespoten ipv zwart he?

Wie kan mij nog meer van zulke verschillen vertellen die enkel bij het oude type zijn, verschillend met de nieuwere?


Alvast bedankt iedereen!

Grts Camiel :cheers:
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

Bericht door fs1man »

Goed lezen op het forum camiel dit is al tig keer voorbij gekomen.
Grijze stuurplaten alleen bij het 69 en 70 model alleen rood/wit en blauw/wit.
de 71er orange en blauw/witte hebben zwarte stuurplaten.
De nederlandse street had een spijlstuur,een buddy met zachte kont en op het frame zat geen
bevestiging voor een helmslot.
De 72er street en gs waren de laatste met de zijkap met inham voor de hoge uitlaat.
De street was de eerste met ss stickers op de zijkappen.
De street stipping op de tank was gespoten.
De street was de laatste met het oude type benzinekraantje.

De 73er 378 heeft voor het eerst de bevestiging voor een helmslot en een rubbertje rechts op het frame
boven de zijkap zonder inham.
Bij de 378 zijn de hanekam stickers geplakt verder verschild de 73 niet met de street.

De 74er 378heeft de hoge tank en andere stripping en natuurlijk het boven contact met de daarbij behorende bedrading.
De allereerste paarse 74ers zijn exact dezelfde kleur posicle purple als de 73er latere modellen hadden een andere tint.

De 75er 378 had voor het eerst remlicht op de achterrem en een chroom achterspatbord, en een helmslot later in dit jaar verdween met de komst van de dx ook het ulo sokkel achterlicht, en kwam het opstaande ulo achterlicht met rubber er onder.
Het achterspatbord had nog steeds een goot.
De 378 dx was de eerste die framebeugels kreeg en geen stuurchoke meer had.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
fs1willem
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2208
Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57

Bericht door fs1willem »

joscabrio schreef:de 71er orange en blauw/witte hebben zwarte stuurplaten.


En dat was matzwart... dus laat de superglanszwart maat in de kast :wink: .
Camiel
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5485
Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44

Bericht door Camiel »

Hartstikke bedankt :) Ga geen street opbouwen tot in de details, maar was geïnteresseerd in elke details :)
fs-ael
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2158
Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
Locatie: Andel / Ael

Bericht door fs-ael »

fs1willem schreef:
joscabrio schreef:de 71er orange en blauw/witte hebben zwarte stuurplaten.


En dat was matzwart... dus laat de superglanszwart maat in de kast :wink: .


meer zijde glans, maar inderdaad niet hoogglans ( wel mooier :wink: )
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10820
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

joscabrio schreef:Goed lezen op het forum camiel dit is al tig keer voorbij gekomen.
Grijze stuurplaten alleen bij het 69 en 70 model alleen rood/wit en blauw/wit.
de 71er orange en blauw/witte hebben zwarte stuurplaten.
De nederlandse street had een spijlstuur,een buddy met zachte kont en op het frame zat geen
bevestiging voor een helmslot.
De 72er street en gs waren de laatste met de zijkap met inham voor de hoge uitlaat.
De street was de eerste met ss stickers op de zijkappen.
De street stipping op de tank was gespoten.
De street was de laatste met het oude type benzinekraantje.

De 73er 378 heeft voor het eerst de bevestiging voor een helmslot en een rubbertje rechts op het frame
boven de zijkap zonder inham.
Bij de 378 zijn de hanekam stickers geplakt verder verschild de 73 niet met de street.

De 74er 378heeft de hoge tank en andere stripping en natuurlijk het boven contact met de daarbij behorende bedrading.
De allereerste paarse 74ers zijn exact dezelfde kleur posicle purple als de 73er latere modellen hadden een andere tint.

De 75er 378 had voor het eerst remlicht op de achterrem en een chroom achterspatbord, en een helmslot later in dit jaar verdween met de komst van de dx ook het ulo sokkel achterlicht, en kwam het opstaande ulo achterlicht met rubber er onder.
Het achterspatbord had nog steeds een goot.
De 378 dx was de eerste die framebeugels kreeg en geen stuurchoke meer had.


Vanaf welk jaar had een NL 378 een Franse tank? Volgens mij meteen vanaf '73 al. In dat opzicht verschilt ie volgens mij wel van de street, of heb ik dat mis?

Leuk om te weten: op de folder staat de NL 378 met deukkapje afgebeeld. Dat komt omdat er snel een model in elkaar geflanst werd om op de foto te zetten. Nu willen alle orineukers perse een deukkappie op hun 378 omdat dat op de folder ook zo staat, terwijl ze nooit zo geleverd zijn. en er vervolgens een tekort komt aan deukkapjes waardoor de gelukszoekers er nog idiotere prijzen voor konden vragen.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Dat is bij een sheriff dan toch allemaal een stuk makkelijker.
Yamaha Sheriff 1981
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

Bericht door fs1man »

NIX schreef:
joscabrio schreef:Goed lezen op het forum camiel dit is al tig keer voorbij gekomen.
Grijze stuurplaten alleen bij het 69 en 70 model alleen rood/wit en blauw/wit.
de 71er orange en blauw/witte hebben zwarte stuurplaten.
De nederlandse street had een spijlstuur,een buddy met zachte kont en op het frame zat geen
bevestiging voor een helmslot.
De 72er street en gs waren de laatste met de zijkap met inham voor de hoge uitlaat.
De street was de eerste met ss stickers op de zijkappen.
De street stipping op de tank was gespoten.
De street was de laatste met het oude type benzinekraantje.

De 73er 378 heeft voor het eerst de bevestiging voor een helmslot en een rubbertje rechts op het frame
boven de zijkap zonder inham.
Bij de 378 zijn de hanekam stickers geplakt verder verschild de 73 niet met de street.

De 74er 378heeft de hoge tank en andere stripping en natuurlijk het boven contact met de daarbij behorende bedrading.
De allereerste paarse 74ers zijn exact dezelfde kleur posicle purple als de 73er latere modellen hadden een andere tint.

De 75er 378 had voor het eerst remlicht op de achterrem en een chroom achterspatbord, en een helmslot later in dit jaar verdween met de komst van de dx ook het ulo sokkel achterlicht, en kwam het opstaande ulo achterlicht met rubber er onder.
Het achterspatbord had nog steeds een goot.
De 378 dx was de eerste die framebeugels kreeg en geen stuurchoke meer had.


Vanaf welk jaar had een NL 378 een Franse tank? Volgens mij meteen vanaf '73 al. In dat opzicht verschilt ie volgens mij wel van de street, of heb ik dat mis?

Leuk om te weten: op de folder staat de NL 378 met deukkapje afgebeeld. Dat komt omdat er snel een model in elkaar geflanst werd om op de foto te zetten. Nu willen alle orineukers perse een deukkappie op hun 378 omdat dat op de folder ook zo staat, terwijl ze nooit zo geleverd zijn. en er vervolgens een tekort komt aan deukkapjes waardoor de gelukszoekers er nog idiotere prijzen voor konden vragen.


De hoge tank op de 378 is in 1974 en 75 gebruikt.
De allereerste paarse 74ers waren exact dezelfde kleur als de 378 van 73 dus met de plaatjestank.
Daarna was het een iets ander tintje.
De gele en groene 378 zijn alleen in 75 geleverd baja brown is in 75 niet meer geleverd :wink:
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
Plaats reactie