met losse handen gaat mijn fs1 naar rechts.
- clamdxp
- 500km gereden
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 08 aug 2011, 20:23
- Locatie: maastricht
met losse handen gaat mijn fs1 naar rechts.
beste mensen ik heb sinds gisteren een yamaha fs1 van 79.
nu valt mij op dat hij als ik de handen aan het stuur houd de brommer prima loopt en niet naar 1 kant wil trekken.
Maar als ik mijn handen los laat van het stuur wil hij naar rechts trekken.
Meerdere mensen hier last van of ik er iets specifieks voor dit euvel.
Ik kom zelf van een honda mt af en ken dit gedrag helaas niet plaatsen.
frame lijkt me niet scheef aangezien ik verder tijdens het rijden geen rare krachten merk en alles draaid zeer soepel..
nu valt mij op dat hij als ik de handen aan het stuur houd de brommer prima loopt en niet naar 1 kant wil trekken.
Maar als ik mijn handen los laat van het stuur wil hij naar rechts trekken.
Meerdere mensen hier last van of ik er iets specifieks voor dit euvel.
Ik kom zelf van een honda mt af en ken dit gedrag helaas niet plaatsen.
frame lijkt me niet scheef aangezien ik verder tijdens het rijden geen rare krachten merk en alles draaid zeer soepel..
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
Re: met losse handen gaat mijn fs1 naar rechts.
clamdxp schreef:beste mensen ik heb sinds gisteren een yamaha fs1 van 79.
nu valt mij op dat hij als ik de handen aan het stuur houd de brommer prima loopt en niet naar 1 kant wil trekken.
Maar als ik mijn handen los laat van het stuur wil hij naar rechts trekken.
Meerdere mensen hier last van of ik er iets specifieks voor dit euvel.
Ik kom zelf van een honda mt af en ken dit gedrag helaas niet plaatsen.
frame lijkt me niet scheef aangezien ik verder tijdens het rijden geen rare krachten merk en alles draaid zeer soepel..
Doe je portemonnee eens in je andere kontzak.

Ik denk dak dat je achter wiel scheef staat.
Meet van de velg daar de brug aan beide kanten .
Dit moet gelijk zijn.
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
ik heb een schijfrem en rij vaak met losse handen 

moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 5000km gereden
- Berichten: 6140
- Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:14
- Locatie: Mechelen
Ik heb overtlaatst ook eens zonder handen gereden, toen ik de weg kwijt was en in een of ander industrieland terecht kwam
Vond het maar heel vreemd eigenlijk, zo zonder handen.
Maar waarschijnlijk zal een van je wielen scheef staan, of misschien de schijf van je schijfrem.
In het slechtste geval ligt het aan je voorvork denk ik


Vond het maar heel vreemd eigenlijk, zo zonder handen.
Maar waarschijnlijk zal een van je wielen scheef staan, of misschien de schijf van je schijfrem.
In het slechtste geval ligt het aan je voorvork denk ik

-
- 2500km gereden
- Berichten: 3738
- Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
- Locatie: Dordrecht
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
Nee. met een snelle fs1 te lang rustig rijden geeft problemen.
als ik dan + - 40 ga laat ik het gas los en laat hem even uit rollen, dan neemt hij vaak weer goed op.
lukt dat niet dan moet ik hem even goed door trekken tot hij weer schoon is.

als ik dan + - 40 ga laat ik het gas los en laat hem even uit rollen, dan neemt hij vaak weer goed op.
lukt dat niet dan moet ik hem even goed door trekken tot hij weer schoon is.

moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 2000km gereden
- Berichten: 2208
- Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57
Kijk je balhoofdlagers eens na. Als die een keer een opdonder hebben gehad kan het zijn dat er pitjes in een van je schalen zitten waarin de balletjes steeds "terugvallen" en je stuur scheeftrekt. Dat had ik bij mijn 1J5 destijds ook. Als je de boel daar te vast draait wordst het ook erger. Probeer eens het balhoofdlager iets losser te zetten, maar wel zo vast dat er geen speling in zit.
Een ander euvel kan een scheef afgesleten band zijn. Dat komt door de vorm van onze Nederlandse wegen, die lopen nu eenmaal naar de zijkanten af.
Een ander euvel kan een scheef afgesleten band zijn. Dat komt door de vorm van onze Nederlandse wegen, die lopen nu eenmaal naar de zijkanten af.
-
- 1250km gereden
- Berichten: 1414
- Lid geworden op: 26 sep 2006, 20:33
- Locatie: Fryslân
- clamdxp
- 500km gereden
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 08 aug 2011, 20:23
- Locatie: maastricht
sorry voor de late reactie maar weer dat notabene op mijn eigen topic hahaha.
erg druk met werk.
Het eerste waar ik aan denk nu jullie een aantal opties hebben opgeworpen is dat ik wat speling bij het balhoofd heb..
ik ga dan ook morgen eens even kijken of ik die speling weg kan krijgen. en alles eens goed smeren.
dank jullie wel voor de vele tips.
Ik ben blij dat ik van mijn honda mt af ben man wat is de fs1 een genot om op te rijden en het forum is ook 100000000 maal beter,
hier krijg je tenminste nuttige info met goede uitleg.
Thanks jullie allen
erg druk met werk.
Het eerste waar ik aan denk nu jullie een aantal opties hebben opgeworpen is dat ik wat speling bij het balhoofd heb..
ik ga dan ook morgen eens even kijken of ik die speling weg kan krijgen. en alles eens goed smeren.
dank jullie wel voor de vele tips.
Ik ben blij dat ik van mijn honda mt af ben man wat is de fs1 een genot om op te rijden en het forum is ook 100000000 maal beter,
hier krijg je tenminste nuttige info met goede uitleg.
Thanks jullie allen