fs1 wil niet starten, bougie heel nat
fs1 wil niet starten, bougie heel nat
goedendag!
De fs1 2rt van een vriend van me liep heel slecht.
Het bleek dat de contactpuntjes heel dicht op elkaar zaten als de zuiger op zijn hoogste punt stond.
Nadat ik ze goed heb afgesteld wou de bougie helemaal niet meer vonken.
Toen heb ik de oude contactpuntjes van mijn fs1 2ru er in gezet en vonkte de bougie weer!
Na een paar keer trappen deed de brommer het maar daarna heeft hij het niet meer gedaan.
Als ik de bougie er dan uit haal, is de bougie heel nat.
Waar kan dit aan liggen?? en hoe kan ik het verhelpen??
alvast bedankt!:D
De fs1 2rt van een vriend van me liep heel slecht.
Het bleek dat de contactpuntjes heel dicht op elkaar zaten als de zuiger op zijn hoogste punt stond.
Nadat ik ze goed heb afgesteld wou de bougie helemaal niet meer vonken.
Toen heb ik de oude contactpuntjes van mijn fs1 2ru er in gezet en vonkte de bougie weer!
Na een paar keer trappen deed de brommer het maar daarna heeft hij het niet meer gedaan.
Als ik de bougie er dan uit haal, is de bougie heel nat.
Waar kan dit aan liggen?? en hoe kan ik het verhelpen??
alvast bedankt!:D
-
- 5000km gereden
- Berichten: 5445
- Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
- Locatie: Mieldere
Re: fs1 wil niet starten, bougie heel nat
Remon schreef:goedendag!
De fs1 2rt van een vriend van me liep heel slecht.
Het bleek dat de contactpuntjes heel dicht op elkaar zaten als de zuiger op zijn hoogste punt stond.
Nadat ik ze goed heb afgesteld wou de bougie helemaal niet meer vonken.
Toen heb ik de oude contactpuntjes van mijn fs1 2ru er in gezet en vonkte de bougie weer!
Na een paar keer trappen deed de brommer het maar daarna heeft hij het niet meer gedaan.
Als ik de bougie er dan uit haal, is de bougie heel nat.
Waar kan dit aan liggen?? en hoe kan ik het verhelpen??
alvast bedankt!:D
Bougie nat betekent dat er benzine in het carter komt.
De hamvraag, staat je ontsteking wel juist afgesteld?
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
-
- 5000km gereden
- Berichten: 5445
- Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
- Locatie: Mieldere
Remon schreef:oke, en als ik dat er uit haal? is het weer goed? of moet ik de caberateur opnieuw afstellen?
ik heb een voelermaatje er tussen gedaan van 0.30 mm, en hij schuift er mooi tussen, niet te strak en ook niet te los.
Benzine verdampt, dus bougie eruit draaien en even laten liggen volstaat.
Dat een voelermaatje van 0.30 mm tussen de contactpuntjes kan schuiven wil niet zeggen dat
deze ook op 1.8 mm voorontsteking afgesteld staat
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
-
- 5000km gereden
- Berichten: 5445
- Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
- Locatie: Mieldere
Remon schreef:oke zal ik doen!;)
maar hoe stel je de vooronsteking af? en wat betekend dat precies? en waar zit die precies?

Je hebt toch al contactpunten vervangen schreef je in je eerste bericht?
Lees de FAQ eens goed door over afstellen contactpunten.
http://www.fs1forum.com/viewforum.php?f=6
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
je voorontsteking stel je in door je grondplaat (achter het vliegwiel, waar de contactpunten ook op vast zitten) te draaien totdat de contactpunten beginnen te openen als de zuiger 1.8mm voor het hoogste punt is. dat staat zoals al aangegeven voor pee67 uitgelegd in de FAQ. als je contactpunten te vroeg openen draai je de grondplaat een beetje met de richting van het vliegwiel mee, als ze de laat openen, draai je de grondplaat terug. Je kunt dmv een vloeitje tussen de punten zien wanneer ze openen, door tijdens het draaien aan je vliegwiel zachtjes aan het vloeitje te trekken.
over je bougie:
heb je niet een veeeeelste rijk mengsel? vertel eens wat over je setup?
over je bougie:
heb je niet een veeeeelste rijk mengsel? vertel eens wat over je setup?
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3738
- Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
- Locatie: Dordrecht
Stevie schreef:je voorontsteking stel je in door je grondplaat (achter het vliegwiel, waar de contactpunten ook op vast zitten) te draaien totdat de contactpunten beginnen te openen als de zuiger 1.8mm voor het hoogste punt is. dat staat zoals al aangegeven voor pee67 uitgelegd in de FAQ. als je contactpunten te vroeg openen draai je de grondplaat een beetje met de richting van het vliegwiel mee, als ze de laat openen, draai je de grondplaat terug. Je kunt dmv een vloeitje tussen de punten zien wanneer ze openen, door tijdens het draaien aan je vliegwiel zachtjes aan het vloeitje te trekken.
over je bougie:
heb je niet een veeeeelste rijk mengsel? vertel eens wat over je setup?
Een grondplaat van een FS1 zit vast en kan niet worden gedraaid.
In de FAQ lees je hoe de vooropening te stellen.
1978 chroom 60 cc
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
Ja een cdi is best wel makkelijk 

moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;