wiebo schreef:Je bent toch wel nuchter op je FS1 gestapt Jos?
De heenweg wel

fs1willem schreef:Bij deze dan de beloofde foto van de eerste dag dat ik mijn nieuwe FS1 had. Vandaag exact 34 jaar geleden overigens !!!
In 1977 was dit een overjarig model, maar ik vond deze nu eenmaal mooier vanwege de metalen zijkappen en de dikkere voorpoten (vanaf 1977 waren deze dunner). De helm kreeg ik er overigens gratis bij (had liever een Nolan gehad, maar goed) evenals de claxon die in Nederland eigenlijk niet mocht.
Twee dagen later werd ik al aangehouden door de politie omdat ik mijn hand niet uitstak. "Maar moet ik dan met losse handen door de bocht, meneer agent ?". "Ik weet dat die claxon niet mag, maar ik ga binnenkort naar Duitsland op vakantie en daar is ie verplicht". "Nee ik gebruik hem hier niet". "Opgevoerd ? Ik heb hem net twee dagen !". En toen mocht ik weer door...
Een maand later zaten er alsnog clignoteurs op, wel zo makkelijk.

NIX schreef:Ik heb bij een vriend nog wel meegemaakt dat zijn cilinder eraf gesleuteld werd en de agent hem een paar keer hard op straat gooide zodat een pootje van het hemd scheef stond. Toen kreeg ie hem weer terug. En op het buro was een kast vol waaierkoppen, carbs, cilinders en uitlaten.
 . Na een paar dagen kon hij zijn brommer weer ophalen. Alles eraf natuurlijk en dat is lastig en kostbaar als je watergekoeld rijdt. Dus op naar de motor- en brommersloperij in Zaandam voor een goedkoop tweedehands setje. Wat blijkt : ligt daar zijn watergekoelde cilinder in de schappen
 . Na een paar dagen kon hij zijn brommer weer ophalen. Alles eraf natuurlijk en dat is lastig en kostbaar als je watergekoeld rijdt. Dus op naar de motor- en brommersloperij in Zaandam voor een goedkoop tweedehands setje. Wat blijkt : ligt daar zijn watergekoelde cilinder in de schappen   . De onderdelen werden blijkbaar niet vernietigd, maar doorverkocht om de feestpot van het korps te vullen. Voordeel : hij reed weer met zijn eigen setje
 . De onderdelen werden blijkbaar niet vernietigd, maar doorverkocht om de feestpot van het korps te vullen. Voordeel : hij reed weer met zijn eigen setje   . Nadeel : het had een aantal dagen brommerloos, een boete en de aanschaf van zijn "gestolen" setje gekost en hij ging nog geen kilometer harder dan voorheen
 . Nadeel : het had een aantal dagen brommerloos, een boete en de aanschaf van zijn "gestolen" setje gekost en hij ging nog geen kilometer harder dan voorheen   .
 .
 . De eerste keren lukte dat, maar daarna waren de onderdelen zogenaamd al vernietigd, want ja, zo vul je de feestpot niet
 . De eerste keren lukte dat, maar daarna waren de onderdelen zogenaamd al vernietigd, want ja, zo vul je de feestpot niet   .
 .
 . Wilden ze ons allemaal een bekeuring geven. Ik heb ze verteld dat wij slechts de aanwijzigingen op het bord hadden gevolgd, dat er nergens stond dat we dat lopend moesten doen en dat ik daar wel een rechtzaak voor over had. Temeer omdat ze drie fietsers die voor ons reden hadden doorgelaten.Pure bluf, want wist ik veel. Temeer omdat ze drie fietsers die voor ons reden hadden doorgelaten. Nou ja, dan weet je wat er vervolgens bebeurt. Dan gaan ze zoeken naar andere vergrijpen, zoals "iets" opgevoerd rondrijden. Dat deden we allemaal, dus dat zou kassa zijn. Na wat heen en weer gebabbel hebben we dan toch maar gekozen voor een bon voor op de stoep rijden : 15 gulden de man. We konden in ieder geval onze weg vervolgen, hetgeen overigens niet meer zo leuk was omdat de meesten geen geld meer hadden voor een frisje aan het strand
 . Wilden ze ons allemaal een bekeuring geven. Ik heb ze verteld dat wij slechts de aanwijzigingen op het bord hadden gevolgd, dat er nergens stond dat we dat lopend moesten doen en dat ik daar wel een rechtzaak voor over had. Temeer omdat ze drie fietsers die voor ons reden hadden doorgelaten.Pure bluf, want wist ik veel. Temeer omdat ze drie fietsers die voor ons reden hadden doorgelaten. Nou ja, dan weet je wat er vervolgens bebeurt. Dan gaan ze zoeken naar andere vergrijpen, zoals "iets" opgevoerd rondrijden. Dat deden we allemaal, dus dat zou kassa zijn. Na wat heen en weer gebabbel hebben we dan toch maar gekozen voor een bon voor op de stoep rijden : 15 gulden de man. We konden in ieder geval onze weg vervolgen, hetgeen overigens niet meer zo leuk was omdat de meesten geen geld meer hadden voor een frisje aan het strand   .
 .
joscabrio schreef:Als je vroeger te hard ging en je fs1 stond weer eens op het politieburo
moest je toch met je helm in de hand naar huis
Best wel een aantal keren in deze gezeten
Ook met stappen verschillende keren moeten rennen naar het station om de laatste om ik dacht kwart over 12 te halen
soms moest je wel uitkijken in de bus niet iedereen kon na een avond stappen zijn maag inhoud binnen houden
 . Bij vijfennegentig moest ie lossen. Maar goed ook, want als die bus had geremd, hadden we hem van de achterkant kunnen afkrabben
 . Bij vijfennegentig moest ie lossen. Maar goed ook, want als die bus had geremd, hadden we hem van de achterkant kunnen afkrabben   .
 .
 ).
 ).
 ). Daar had ie een zak vol van en waarschijnlijk overgehouden van die specialpaintsetjes. Helaas bestaat de zaak niet meer...
 ). Daar had ie een zak vol van en waarschijnlijk overgehouden van die specialpaintsetjes. Helaas bestaat de zaak niet meer...