Waarom gaat een cilinder beter rijden na een inrijperiode?
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
Tombo schreef:Waarom moeten de hoonsporen eruit (gewoon een vraag). Bij eigenlijk alle andere motoren zie ik altijd op foto's dat de hoonsporen er nog altijd inzitten, zelfs na heel veel kilometers (automotoren met +150.000 enzo). Natuurlijk wordt een automotor 10x beter gesmeerd als een FS1 (of iedere andere willekeurige 2-takt). Maar bij Kreidlers b.v. zie je het ook, dat zelfs nog naar ettelijke duizenden km's nog hoonsporen in de wand staan (dat is dan wel weer nicasil... wat een stuk harder is als gietijzer).
gelijk hebben jullie

maar tot ze ook de vorm hebben van de 'segmenten' - 'ringen' - 'veren' (allemaal hetzelfde als 'pistonring') moeten ze inslijten.
eens de druk van die segmenten netjes verdeeld wordt, en de 'toppen' van de hooncirkels gevlakt zijn, krijg je ze nietmeer verder weg

wat betreft het uur van de dag.. zwaar hectische tijden vlak voor de vakantie hier, dus niks beter dan na een dagje van 8h30-0h40 doorgeven, even de grijze dellen te verstrooien met wat brommervoer hé

when men were men, and helmets were for divers