Waarom gebruiken wij bij een snelle brommer altijd een 32mm uitlaat?
ik zit een beetje te lezen bij andere fora en zie daar vaak kleinere diameters terug komen. Dit zou als voordeel hebben dat de snelheid van de gassen hoog blijven en de werking beter zou zijn. Wat hebben jullie daarover te zeggen?
ik maak eruit op dat een homoet met 28mm bocht helemaal niet slechter hoeft te presteren dan een 32mm. in sommige getallen zou het zelfs beter kunnen werken.
het zou leuk zijn als iedereen die hier verstand van heeft hier zijn mening erover loslaat. misschien komt er wel een ideale maat uit
scooter bochten zijn ook veel smaller en als je een uitlaat berekent is hij ook vaak smaller. maar bij een niet-expansie uitlaat zou dikker misschien wel beterzijn
marco schreef:Je kan beter je uitlaatbocht aanpassen op de diameter van je uitlaatpoort.
.
zo zit dat.
de poort is te groot van onze fs1 cilinders.
hier een kleine pijp op aan sluiten is k..
dan zal je een bus in de uitlaat poort moeten maken.
dit staat bij mij op de agenda
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;) http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
het blijft een samenspel van diverse onderdelen en instellingen, belangrijk is dat de uitlaatgassen de cylinder zo snel mogelijk verlaten terwijl er zoveel mogelijk vers mengsel binnen blijft
de echte tuners weten hier creatief mee om te gaan