yb100 ontsteking aansluiten??
yb100 ontsteking aansluiten??
kan iemand mij helpen?
ik heb het hele onderwerp van yb 100 al afgelezen maar ik krijg de ontsteking van het blok maar niet aangesloten.
uit de onsteking van het 100cc blok komen een aantal draadjes: geel/rood, wit, lichtblauw en zwart die zaten in een stekker.
en dan nog twee losse draadjes een rood witte en een rood zwarte.
dan heb ik nog een cdi met een zwart/witte draad en een rood/witte draad en een zwart/rood draad. en dan nog een zwarte en een oranje die samen in ene stekker gaan.
dan de kleur combinatie van mijn draden die vanuit mijn kabelboom komen: geel, zwart/wit, groen en lichtblauw.
en vanuit mijn bobine komt een zwart/witte draad.
helaas is het bij mij niet zo makkelijk dat het plug and play is.
zou iemand kunnen weten waar mijn draadjes heen moeten?
groeten niels
ik heb het hele onderwerp van yb 100 al afgelezen maar ik krijg de ontsteking van het blok maar niet aangesloten.
uit de onsteking van het 100cc blok komen een aantal draadjes: geel/rood, wit, lichtblauw en zwart die zaten in een stekker.
en dan nog twee losse draadjes een rood witte en een rood zwarte.
dan heb ik nog een cdi met een zwart/witte draad en een rood/witte draad en een zwart/rood draad. en dan nog een zwarte en een oranje die samen in ene stekker gaan.
dan de kleur combinatie van mijn draden die vanuit mijn kabelboom komen: geel, zwart/wit, groen en lichtblauw.
en vanuit mijn bobine komt een zwart/witte draad.
helaas is het bij mij niet zo makkelijk dat het plug and play is.
zou iemand kunnen weten waar mijn draadjes heen moeten?
groeten niels
-
- 250km gereden
vliegwiel
- geelrood = ?
- wit = stroomregelaar (op een fs1 is dit ook wit bij de stroomregelaar)
- lichtblauw = neutraallampje ? (op een fs1 is dit ook lichtblauw)
- zwart = ook lichten ? (zit op een fs1 ook, bij de koplamp, en gaat naar het chassis)
- roodwit = gaat naar CDI
- roodzwart = gaat naar CDI en contactslot (je zal de FS1 kabelboom moeten aanpassen, deze moet aan dezelfde zwart-wit kabel die ook naar de bobijn gaat bij een standaard FS1, daar mag deze
- kabel niet heen gaan)
cdi;
- zwartwit = ? (niet aangegeven op het schema dat ik heb)
- roodwit = gaat naar vliegwiel
- roodzwart = gaat naar het vliegwiel (zie vliegwiel)
- zwart = gaat naar lichten (met zwart van vliegwiel) ? (zie vliegwiel)
- oranje = bobijn (das bij een fs1 de zwart witte kabel)
de vraagtekens betekenen dat ik het niet zeker weet
volgens mij kan je de roodzwarte kabel ook gewoon weglaten, en de kabelboom van de fs1 laten zoals hij is (maar het zou best kunnen dat de CDI hier niet tegen kan)
- geelrood = ?
- wit = stroomregelaar (op een fs1 is dit ook wit bij de stroomregelaar)
- lichtblauw = neutraallampje ? (op een fs1 is dit ook lichtblauw)
- zwart = ook lichten ? (zit op een fs1 ook, bij de koplamp, en gaat naar het chassis)
- roodwit = gaat naar CDI
- roodzwart = gaat naar CDI en contactslot (je zal de FS1 kabelboom moeten aanpassen, deze moet aan dezelfde zwart-wit kabel die ook naar de bobijn gaat bij een standaard FS1, daar mag deze
- kabel niet heen gaan)
cdi;
- zwartwit = ? (niet aangegeven op het schema dat ik heb)
- roodwit = gaat naar vliegwiel
- roodzwart = gaat naar het vliegwiel (zie vliegwiel)
- zwart = gaat naar lichten (met zwart van vliegwiel) ? (zie vliegwiel)
- oranje = bobijn (das bij een fs1 de zwart witte kabel)
de vraagtekens betekenen dat ik het niet zeker weet
volgens mij kan je de roodzwarte kabel ook gewoon weglaten, en de kabelboom van de fs1 laten zoals hij is (maar het zou best kunnen dat de CDI hier niet tegen kan)
- Tombo
- 17500km gereden
-
- 1250km gereden
Kleinnielsje schreef:aah super bedankt!
ga morgen even puzzelen en even kijken of die gaat werken...
iemand nog enig idee hoe ik mijn koppelings kabel moet aansluiten..want in het blok zit alleen een hendeltje waar ik kabel in moet doen maar hij veert niet terug ofzo??
Als het goed is moet het heveltjes automatisch naar beneden gaan. Heb je dat al rijdend getest?
-
- 1250km gereden
Ik heb een proleem bij het aansluiten van mijn Spanningsbergenzer en daarmee ook de verlichting.
Het gaat om een YB100 blok, begrenzer en onsteking.
De spanningsbegrenzer telt 4 draden: Wit, rood, zwart en geel.
Geel = Gaat naar de gele draad op het blokje van de kabelboom
Wit = Aangesloten op de witte draad in de kabelboom
Rood = Accu - ?
Zwart = Accu + ?
Dan komt uit de ontsteking o.a een geelrode draad. Die heb ik aangesloten op een aftakking van de gele draad van de spanningbegrenzer.
Punt is dat als ik meet hoeveel stroom er uit de de spoel komt bij aardag gassen, en dat is 4 volt. Wat doe ik fout? Mijn accu word niet bijgeladen en dus doet mijn verlichting het niet. Voorlicht brand door, op een of andere manier pakt die wel alle stroom.
Het gaat om een YB100 blok, begrenzer en onsteking.
De spanningsbegrenzer telt 4 draden: Wit, rood, zwart en geel.
Geel = Gaat naar de gele draad op het blokje van de kabelboom
Wit = Aangesloten op de witte draad in de kabelboom
Rood = Accu - ?
Zwart = Accu + ?
Dan komt uit de ontsteking o.a een geelrode draad. Die heb ik aangesloten op een aftakking van de gele draad van de spanningbegrenzer.
Punt is dat als ik meet hoeveel stroom er uit de de spoel komt bij aardag gassen, en dat is 4 volt. Wat doe ik fout? Mijn accu word niet bijgeladen en dus doet mijn verlichting het niet. Voorlicht brand door, op een of andere manier pakt die wel alle stroom.