Ik heb het idee om mijn zadel (gedeeltelijk) te vullen met van dat (NASA) traagschuim.
Voor een lange rit lijkt me dat net wat beter te zitten.
Iemand hier ervaring mee?
Is er een verschil in verschillende soorten schuim/vulling te merken?
Of zou het niet uit maken?
Motorrijders die wellicht tips hebben?
Zadel vullen
-
- 5000km gereden
Ik denk dat niemand er ervaring mee heeft met dat traagschuim. Wij hebben hier wel thuis zo een matras, maar daar lig k niet op
ik denk dat als je een 3e9 vliegdekbuddy of een lang duits zadel neemt dat je al een hoop vooruitgang op comfort hebt
Als je zelf schuim wilt snijden, kan je het beste met je ori schuim gaan kijken en vergelijken. Een te zachte is niet zo fijn, dan zit je op bodemplaat, maar met een te harde (zoals vele imi buddy's) krijg je een betonnen reet
Gewoon even zelf wat experimenteren denk ik

ik denk dat als je een 3e9 vliegdekbuddy of een lang duits zadel neemt dat je al een hoop vooruitgang op comfort hebt

Als je zelf schuim wilt snijden, kan je het beste met je ori schuim gaan kijken en vergelijken. Een te zachte is niet zo fijn, dan zit je op bodemplaat, maar met een te harde (zoals vele imi buddy's) krijg je een betonnen reet

Gewoon even zelf wat experimenteren denk ik

-
- 10000km gereden
- Contacteer:
-
- 5000km gereden
Ik weet niet of traagschuim nu wel zo geschikt is om in een buddysit te verwerken,
het is immers geen groot oppervlak, en bij warmteontwikkeling wordt dat
aardig zacht/flexibel en ofdat nu ten goede komt van het zitcomfort weet ik ook niet
het is immers geen groot oppervlak, en bij warmteontwikkeling wordt dat
aardig zacht/flexibel en ofdat nu ten goede komt van het zitcomfort weet ik ook niet
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.