Brommer rijd perfect alleen om de paar KM valt ie weg

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
boukekappers

Brommer rijd perfect alleen om de paar KM valt ie weg

Bericht door boukekappers »

Hey,

Ik heb een mooie fs1 2RU brommer die maar problemen blijft geven de laatste tijd....

Na een lekke tank is de tank vervangen door 2de handsje. Heb sindsdien de tank en uitlaat schoongemaakt en carb ook. Nu is het zo dat
hij eerst 40km perfect reed en toen ging stotteren en ploppen (voor en achteraan de uitlaat zo lijkt het). Nu gebeurt het al nadat ik 1km heb gereden weer valt ie weg en na beetje geprutter of even pauze (zo'n paar minuten) doet hij het soms opeens weer en kun je weer heel stuk perfect rijden.. Maar hij blijft steeds opnieuw weer terugvallen.

Iemand ideetje?
Arnoute

Bericht door Arnoute »

condensator/ bobine denk ik?
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

Vonken tussen de punten?

Ik verdenk ook de condensator.
Yamaha Sheriff 1981
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Bericht door NIX »

Ik verdenk het kraantje. Maakt dat maar eens schoon, laat de tank ook eens leeglopen door het kraantje eraf te draaien en plaats als alles weer een beetje fris is een benzine filter. Maak ook de vlotterbak schoon.
Kijk eerst even in de FAQ.
Stevie

Bericht door Stevie »

als je elke keer precies dezelfde afstand kan rijden, is dat dan niet gewoon je vlotterbak die je leegrijd en dat je benzine toevoer het niet bij kan houden? als er wat vuil in die nieuwe tank zat kan dat nu wel eens wat verstoppingen veroorzaakt hebben. benzine kraantje, ook het filter of je benzineslang aansluiting
nieknatuurlijk
2500km gereden
2500km gereden
Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen

Bericht door nieknatuurlijk »

grasmaaier filter ertussen zetten, kan geen kwaad, meteen een doorzichtige en je ziet of er troep in je tank zit :baas:
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden

Bericht door Yamaha rd50m »

darmpje eraf en blazen, zo graak je altijd al even verder
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

Misschien dat de tankdop ook niet helemaal fris meer is
Plaats reactie