Lange slag fs1 blok in aanbouw.
-
- 100km gereden
Nee die olie is ook dikte 20 en dat is gewoon te dun dus dan verbruik je meer met een te goede olie dus er blijft veel rest over die niet verbrand en dus als last in de uitlaat aanwezig is,,en je denkt dat je goed bezig bent maar dat is dus niet waar.
Een fs1 met oliepomp wil een dikte 30 olie die schoon verbrand dan is het goed ,een fs1 is geen scooter van jonge leeftijd die er op aangepast is.
Een fs1 met oliepomp wil een dikte 30 olie die schoon verbrand dan is het goed ,een fs1 is geen scooter van jonge leeftijd die er op aangepast is.
-
- 500km gereden
2taktdirk schreef:Nee die olie is ook dikte 20 en dat is gewoon te dun dus dan verbruik je meer met een te goede olie dus er blijft veel rest over die niet verbrand en dus als last in de uitlaat aanwezig is,,en je denkt dat je goed bezig bent maar dat is dus niet waar.
Dat is een interessante theorie. Ben benieuwd naar reactie(s) hierop.
- NIX
- 10000km gereden
Ik heb alleen slechte ervaringen met de oliepompjes. Die van een 2RU gaat prima op elke olie, maar dan gaan we niet tot op het bot opgevoerde brommertjes uit. Een pompje dat goed werkt, geeft gewoon een mooie mengverhouding die bij het toerental en belasting van dat moment hoert. Een 40 jaar oud pompje zal wat meer geven, daar men met die kwaliteit olie destijds 1:20 voorschreef. Doe dat met de moderne olie, en je hebt een warmloper, vette bougie of dichgekoekte cilinder te pakken. Nu kun je gewoon 1:35 - 1:40 mengen zonder problemen, ik denk dat veel FS1's eenmaal goed ingereden het ook redden met mix van de pomp (1:50).
Ik kan me dus goed voorstellen dat je graag met wat dikkere moderne olie rijdt met een pompje. Zeker als het een oude pomp is. Hopelijk blijft je pompje braaf werken, want er zijn er hier zat die weten wat een pomp die het niet wil doen kan veroorzaken.
Ik kan me dus goed voorstellen dat je graag met wat dikkere moderne olie rijdt met een pompje. Zeker als het een oude pomp is. Hopelijk blijft je pompje braaf werken, want er zijn er hier zat die weten wat een pomp die het niet wil doen kan veroorzaken.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- 100km gereden
-
- 500km gereden
2taktdirk schreef:yamaha schreef ook een dikte 30 voor bij een fs1, dus dat ga ik gewoon weer toepassen,daar is alles op berekent.
Wat voor problemen waren er dan met de pompjes van de fs1?ben wel nieuwschierig.
Welke olie werd dan voor de 2ru voorgeschreven?
Pompjes die het gewoon ineens niet meer deden, de gevolgen laten zich raden.
-
- Tombo is mijn testpiloot
Beter je pomp afsluiten of nog beter je pomp verwijderen.
En zelf mixen.
En zelf mixen.
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 7500km gereden
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
-
- 7500km gereden
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

maar even on-topic:
ik rij nu al jaren met 2rs/tts en kan niet anders zeggen dan dat het buitengewoon positief werkt.
maar ja mijn fs1 is ook nog redelijk normaal kwa motor

in de race wordt wel die houdbare olie gebruikt
- marco
- Sheriff of the Posbank
-
- 1500km gereden